اگر میگرن دارید بخوانید | با این راهکار میگرن را درمان کنید



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر: برای برخی، تحریک نقاط فشار روی گوش ها، دست ها، پاها و سایر نواحی می تواند باعث تسکین میگرن شود. با این حال، در حالی که طب فشاری ممکن است برای درمان میگرن برای همه ایمن و موثر نباشد، می توانید با ماساژ دادن نقاط فشار روی بدن، درد را کاهش دهید.

طبق یک مطالعه در سال 2017، تحقیقات در مورد نقاط طب فشاری روی سر و مچ دست نشان داد که ماساژ این نقاط می تواند حالت تهوع مرتبط با میگرن را کاهش دهد.

طب فشاری برای درمان میگرن

میگرن یک بیماری مزمن است که سردرد ضربان دار یکی از علائم آن محسوب می شود. اما این تنها علامت میگرن نیست، علائم میگرن نیز می تواند تهوع، استفراغ، اسهال، تاری دید، حساسیت به نور و حساسیت به صدا باشد.

درمان سنتی میگرن شامل تغییرات سبک زندگی برای جلوگیری از محرک ها، مسکن ها و درمان های پیشگیرانه مانند داروهای ضد افسردگی یا ضد تشنج است و طب فشاری در حال حاضر برای درمان میگرن رایج است.

برای برخی از افراد مبتلا به میگرن، تحریک نقاط فشار روی بدن به تسکین درد کمک می کند. اگر دستان خود را روی یک نقطه فشار ماساژ دهید، به آن طب فشاری می گویند. این مقاله را دنبال کنید تا بیشتر در مورد آن بدانید.

بیشتر بخوانید  پیام تبریک چین به مناسبت آغاز به کار دولت رئیسی

نقاط فشار طب فشاری برای درمان میگرن

طب فشاری برای درمان میگرن شامل نقاط فشاری است که بر روی گوش ها، دست ها، پاها و سایر قسمت های بدن مانند صورت و گردن قرار دارند. با فشار دادن و ماساژ دادن این نقاط می توانید سردرد را تسکین دهید.

جیانجینگ یا چاه شانه

همچنین به عنوان GB21 یا Jian Jing شناخته می شود. این نقطه بالای هر شانه، نزدیک گردن شما قرار دارد. با ماساژ دادن این نقطه می توانید سردرد و سفتی گردن را کاهش دهید.

نقاط فشار در گوش

نقاط فشار در گوش عبارتند از:

دروازه گوش

برای کاهش فوری سردردهای میگرنی شدید و دردهای تنشی، می توانید نقطه بالای گوش نزدیک شقیقه را ماساژ دهید. ماساژ دادن این نقطه به درد فک و صورت کمک می کند. از انگشت اشاره خود کمک بگیرید و این نقطه را به آرامی ماساژ دهید.

دروازه های آگاهی یا فنگ چی

ماساژ این نقطه برای تسکین درد میگرنی و تنش گردن نیز موثر است. این نقطه در غضروف بالای دهانه مجرای گوش قرار دارد. برای ماساژ دادن این نقطه از انگشتان اشاره خود استفاده کنید.

نوک گوش

این نقطه HN6 یا Erjian نیز نامیده می شود و در بالای گوش شما قرار دارد. یک نقطه فشار در بالای گوش به کاهش تورم و درد کمک می کند. اوریکولتراپی نوعی طب سوزنی و طب فشاری است که بر نقاط گوش تمرکز می کند.

نقطه فشار دست

نقطه فشار دست هوگو یا LI4 نامیده می شود. این نقطه بین نوک انگشت شست و انگشت اشاره قرار دارد. با فشار دادن این نقطه می توانید سردردهای میگرنی را کاهش دهید.

بیشتر بخوانید  گفتگوی امیر عبداللهیان با وزرای خارجه منطقه درباره معضل گرد و غبار

نقاط فشار پا

اگر سردرد میگرنی گرفتید، می توانید با ماساژ دادن نقاط مختلف انگشتان، سردرد را کاهش دهید.

موج بزرگ

این نقطه که با نام LV3 یا Taichung نیز شناخته می شود، در حفره بین انگشت شست پا و انگشت دوم قرار دارد. ماساژ دادن این نقطه به کاهش استرس، بی خوابی و اضطراب کمک می کند. سعی کنید این نقطه را به آرامی ماساژ دهید تا سردرد میگرنی شما برطرف شود.


دیدگاهتان را بنویسید