بازنشستگان این خبر را از دست ندهید



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر: محمدرضا میرتاج الدینی با توجیه تصویب لایحه بودجه 1402 در کمیسیون تلفیق، گفت: حقوق کارکنان کشوری و مستمری بگیران لشکری ​​در سال آینده نسبت به سال 1401 20 درصد افزایش می یابد.

به گفته وی، مصوبه کمیسیون تلفیق در بند الف تبصره 12 به شرح زیر است:

الف- در سال 1402 حقوق گروه های مختلف کارمندان در دستگاه های اجرایی مشمول ماده 29 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و همچنین نیروهای مسلح است. وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی، مقامات کشوری و لشکری، اعضای هیات علمی و موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات و حقوق و دستمزد کارکنان این موسسات طبق قانون کار به شرح زیر افزایش می‌یابد:

1- ضریب حقوق گروه های مختلف مزدور نسبت به سال 1401 به میزان 20 درصد افزایش می یابد. بند الف تبصره 12 قانون بودجه سال 1401 با اعمال امتیازات جزء (1) قانون اصلاح قانون بودجه از سال 1401 با احیای حقوق مستمری بگیران و مستمری بگیران. ارتش باشد

راه حل این قسمت شامل مقامات، کارکنان قراردادی و مبلغ قرارداد ماهانه کارکنان در یک کار خاص (معین) و کارکنان در طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشد. .

2- حقوق بازنشستگان، خدماتی و مشترکان صندوق های بازنشستگی جمهوری و لشکری ​​و سایر صندوق های بازنشستگی مرتبط با دستگاه های اجرایی نسبت به آخرین آیین نامه حقوق از سال 1401 20 درصد افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید  تاکید شورای عالی بورس بر ادامه عرضه خودرو در بورس کالا

مصوبه حداقل حقوق مستمری بگیران، مستمری بگیران و مشترکان صندوق های بازنشستگی در سال 1402 معادل 1.2 برابر حداقل حقوق سال 1401 موضوع بند الف بند 2 بند الف تبصره 12 قانون بودجه از سال 1401 با اعمال افزایش از بند 2. قانون اصلاح و اصلاح قانون بودجه از سال 1401 با برگشت حقوق این افراد افسران کشوری و لشکری ​​و مستمری بگیران خواهند بود.

3- در اعمال ماده 16 قانون حمایت از خانواده و جوانان، کمک هزینه عائله مندی و حقوق فرزند موضوع بند 4 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری به کارکنان و مستمری بگیران. از 2280 معادل 1050 ریال پاداش مذکور برای کارکنانی تعیین می شود که قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در مورد آنها اعمال می شود.

4- حداقل حقوق و درآمد دائمی کارکنان مشمول قانون خدمات کشوری و حداقل حقوق سایر حقوق بگیران، حداقل حقوق مستمری بگیران و مستمری بگیران صندوق و سازمان بیمه اجتماعی ارتش و سایر صندوق ها. که به دستگاه های اجرایی 20 درصد افزایش می یابد.

5- مستمری و سایر حمایت های خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و کمک های اجتماعی 40 درصد افزایش می یابد.

6- مستمری اولیای دم شهید معادل حداقل مجازات قانونی مستمری بگیر خواهد بود.

این افزایش حقوق در صورت تصویب نمایندگان در جلسه علنی مجلس و تصویب شورای نگهبان نیز در سال آینده اجرایی می شود.


بیشتر بخوانید  تصاویری از سالگرد درگذشت ارشا اقدسی

دیدگاهتان را بنویسید