سیر تکامل ارسطو عامل تا رسیدن به مرتضی در آکتور



آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش خبرنگار تو خبر: درباره کارنامه کاری احمد مهرانفر به طور حتم می توان به این نکته اشاره کرد که او توانسته قدم به قدم و با تکیه بر توانایی های خود در عرصه بازیگری پیشرفت کند و جای خود را در پروژه های مطرح سینمایی و سریالی باز کند. بازیگری که کم کم جایگاه بالایی در میان انتخاب های کارگردان و در هر پروژه ای پیدا کرده است، احتمالا جزو اولین انتخاب های کارگردانی است که در پروژه هایشان حضور پیدا می کند. تکیه مهرانفر به مهارت های بازیگری اش باعث شده است که وقتی به کارنامه اش نگاه می کنیم مجموعه ای از نقش های متنوع و جذاب را ببینیم که نشان از هوش او در انتخاب نقش های مختلف دارد. به بهانه حضور در سریال بازیگر و در نقش مرتضی به کارگردانی نیما جاویدی که این روزها از فیلم پخش می شود، نگاهی به مهمترین فیلم های کارنامه احمد مهرانفر انداختیم.

مجموعه سریال پایتخت سیروس مقدم

بدون شک نقطه عطف کارنامه مهرانفر در سریال پایتخت ظاهر می شود که در 6 فصل در دهه 90 تولید و پخش شد. زوج او و محسن تنابنده در نقش های ارسطو عامل و نقی کمین یکی از درخشان ترین شخصیت های تاریخ تلویزیون ایران هستند که توانستند خاطرات خوشی را برای مخاطبان رقم بزنند. شخصیت ارسطو جوانی از یکی از روستاهای استان مازندران است که جاه طلبی و مدرن بودنش در جامعه امروزی همواره او را در شرایط اجتماعی بهتری در میان خانواده اش قرار می دهد. احمد مهرانفر با درک درستی از این شخصیت توانست رشد و تغییرات رفتاری آرسوت را در طول 6 فصل به خوبی ایفا کند و مخاطب را نزدیک به یک دهه با خود نگه دارد.

بیشتر بخوانید  واکنش کنعانی به حواشی درباره برخی بندهای قطعنامه اجلاس ریاض

سریال شاهگوش داود میرباقری

سریال طنز شاهگوش به کارگردانی داود میرباقری در سال 92 با حضور پرتعداد بازیگران مشهور فیلمبرداری و پخش شد. این سریال که به صورت نمایش خانگی تولید شد، داستانی متفاوت از کلانتری را روایت می‌کرد و مهرانفر، سرباز و آبدارچی کلانتری صولت خنجری، به خوبی از پس بازی دیگر برآمد و یکی از برجسته‌های سریال شاهگوش بود. .

فیلم آتش بس ساخته تهمینه میلانی

حضور کوتاه مهرانفر به عنوان یک تراجنسیتی که می خواهد در مطب روانشناس تغییر جنسیت دهد، یکی از بامزه ترین شخصیت هایی بود که او در دوران بازیگری اش بازی کرده است. شخصیت دلارامو بدون تلاش برای تمسخر افرادی که احساس نیاز به تغییر جنسیت می کنند، سعی می کند مشکلات و مصائب این افراد را در قالب کمدی مطرح کند. اگرچه حضور مهرانفر در تهمینه ملانی کوتاه بود، اما همچنان از این نقش به عنوان یکی از آثار ماندگار دوران حرفه ای او یاد می شود.

رضا مقصودی خجالت نمی کشد

خجالت نکش رضا مقصودی حکایتی شیرین از مراقبتی بسیار ساده از یک خانواده روستایی است. مهرانفر در نقش کنبر پیرمردی ساده دل روستایی است که همسرش در سنین پیری باردار شده و با اینکه بچه ها به همراه عروس و داماد به خانه او آمده اند، فرزند جدیدی به دنیا آورده اند و سعی می کنند زندگی خود را حفظ کنند. آوازه این کودک کوچک در بین روستاییان و فرزندانشان. پنهان شوخ و کمدی خانوادگی که لحظات خوبی را رقم می زند و تماشاگران از تماشای احمد مهرانفر در نقش کنبر لذت می برند.

بیشتر بخوانید  هجوم به زندان مرکزی شهر اشنویه واقعیت دارد؟

داستان نیمروز محمدحسین مهدویان

تریلر سیاسی جذاب و دیدنی محمدحسین مهدویان درباره وقایع ابتدای انقلاب اسلامی و قتل های گروهک منافقین در آن زمان یکی از متفاوت ترین بازی های احمد مهرانفر در نقش رحیم را رقم زد. رئیس گروه اطلاعات سپاه که به همراه تیمش در تلاش برای یافتن سران گروهک منافقین است اما در این میان حوادث ناگورا مانند بمب گذاری دفتر حزب جمهوری و ترور رئیس جمهور و نخست وزیر، وضعیت بحرانی را در کشور ایجاد کرد. احمد مهرانفر با درک درست از نقش رحیم، شخصیتی را ترسیم کرده است که سعی می کند با منطق و هوش از رویارویی با اتفاقات ناگوار با کمترین اشتباه بهترین استفاده را ببرد.

اسب حیوان نجیبی عبدالرضا کاهانی است

کمدی گروتسک کاهانی با حضور تعدادی از چهره های مطرح سینما در زمان خود چنان سر و صدایی در میان سینمادوستان به پا کرد که تصاویری از سکانس های متعدد آن تا به امروز در یادها مانده است. احمد مهرانفر در نقش یک راننده تاکسی که به ماشینش وسواس دارد، شاهد رفتار گروهی از دوستان است که در یک شب طولانی توسط پلیس قلابی گرفتار می شوند.


دیدگاهتان را بنویسید