زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت



گزارش کردن تو خبر: رئیس سازمان خصوصی سازی با اعلام زمان بندی فاز دوم سود سهام عدالت گفت: براساس تفاهم نامه با وزارت صنعت، سهام ایران خودرو و سایپا باید به صورت بلوکی و از طریق بورس تا پایان سال

حسین قربان زاده در پاسخ به این سوال که سود سهام عدالت مرحله دوم چه زمانی واریز می شود؟ وی بیان کرد: سود فاز دوم سهام مالکیت تا پایان سال جاری واریز می شود که کل سود سهام مالکیت مربوط به عملکرد سال 1400 حدود 60 هزار میلیارد تومان و در فاز اول حدوداً ابتدایی است. پاییز 30 هزار میلیارد تومان به سود سهامداران واریز شد و در مرحله دوم تا پایان سال جاری نیز همین مبلغ به حساب سهامداران عدالت واریز می شود.

وی افزود: مسئولیت اصلی جمع آوری و تقسیم سود بر عهده سپرده گذاری مرکزی و شرکت تسویه حساب است.

*شورای عالی سیاسی بر اساس اصل 44 موظف به تخصیص سهام عدالت به بازماندگان دو دهک پایین درآمدی است.

رئیس سازمان خصوصی سازی در پاسخ به این سوال که عدالت برای بازماندگان دو دهک پایین درآمدی در چه مرحله ای بوده است؟ وی گفت: براساس بند الف تبصره قانون بودجه سال جاری باید به بازماندگان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی که در مرحله اول 3.5 میلیون نفر شناسایی شدند، سهام عدالت تعلق گیرد. و طی نامه ای در 22 خرداد ماه سال جاری به دولت اعلام کردیم.

بیشتر بخوانید  هشدار مهم؛ زائران سامرا این نوع لباس ها را نپوشند!

قربان زاده گفت: دولت نیز پیش نویسی تهیه کرد و به تصویب دولت رسید و این مصوبه با معاونت حقوقی دولت رفت و آمد داشت و در ماه های اخیر به تصویب رسید. می شد درستش کرد

وی بیان کرد: تبصره دوم کمیته تطبیق حائز اهمیت بود، این کمیته اعلام کرد که مصوبه دولت برای اختصاص سهام به دو دهک کم درآمد باید در شورای عالی سیاست های کلی اصل 44 تصویب شود که به ریاست شورای عالی سیاست گذاری اصل 44 به تصویب برسد. رئیس جمهور و ما در پایان سال منتظر برگزاری جلسه شورای عالی سیاسی اصل 44 بودیم و بعید است که جلسات این شورا تا پایان سال برگزار شود.

رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: شورای موضوع اصل 44 به ریاست رئیس جمهور و اعضای سه قوه در این شورا حضور دارند و باید در مورد تخصیص سهام در سرمایه اشخاص دارای دارایی تصمیم گیری شود. درآمدهای پایین

* در تولید از وسایل راکد استفاده می کنیم/تولید اختلالی در عملکرد دستگاه ایجاد نمی کند

قربان زاده در پاسخ به سوال دیگری درباره بهره وری دارایی های دولت گفت: اینها وجوهی هستند که مصرف نمی شود و هیچکس سراغ آنها نمی رود، طبق آیین نامه اجرایی به سراغ مواردی می رویم که دارایی ها راکد و بلااستفاده باشد و یا مطابق با آن استفاده نشود. با تعهدات سازمان، به عنوان مثال. برخی از اموال و وسایل آموزشی که تعطیل شده است مدارس حاشیه میدان های بزرگ شهرها است که در اختیار آموزش و پرورش است اما برای اینکه ترافیک ایجاد نشود، پلیس راهنمایی و رانندگی خاطرنشان کرد: این مدرسه باید به مدرسه دیگری منتقل شود. محل و به همین دلیل این زمین بلااستفاده مانده و نیاز به ساماندهی دارد یا در استان وزارتخانه ها املاکی را که مطابق وظایف آنها نیست تصاحب می کنند و اگر این زمین ها موجود نباشد در خدمات و وظایف آنها هیچ اتفاقی نمی افتد. .

بیشتر بخوانید  کبوتر جهش یافته‌ با ظاهری ترسناک باعث وحشت مردم شد+ ویدیو

* سهام سایپا دلی و ایران خودرو تا پایان سال واگذار می شود

رئیس سازمان خصوصی سازی درباره واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا نیز گفت: دولت 5 درصد سهام سایپا و 17 درصد در ایران خودرو دارد و آنچه در نظر گرفته می شود سهام دولت در زیرمجموعه های این دو است. خودروسازانی که طبق تفاهم نامه باید تا پایان سال واگذار شوند با وزارت صنعت باید این سهام تودلی به صورت بلوکی و از طریق بورس واگذار شود.

وی تاکید کرد: واگذاری سهام دولتی از مسیر بلوکی و از طریق بازار سرمایه انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید