استعلام غیر حضوری وضعیت بیمه سلامت



آنچه دیگران می خوانند:

محمدمهدی نشی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت مهمان برنامه جبهه اول خبر گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از 6 میلیون و 400 نفر از هموطنان ساکن در مناطق کم برخوردار را بیمه کرده ایم. خدمات بیمه ای را افزایش داده ایم، مثلا در حوزه ناباروری 90 درصد هزینه های درمان و تشخیص را بیمه پرداخت می کند.

وی ادامه داد: در سال 1401 رفاه خدمات توانبخشی ویژه معلولان را افزایش دادیم. بسیاری از داروهایی که در لیست بیمه نبودند، اکنون در خدمات بیمه ای قرار می گیرند، به طوری که بیمه حدود 70 تا 90 درصد هزینه دارو را پرداخت می کند.

ما گفت: مشاوره و روانشناسی نیز به خدمات بیمه ای اضافه شده است، 5 بیماری جزو بیماری های خاص است. در نیمه دوم سال جاری بسته ای از خدمات را در سامانه بارگذاری کردیم و به زودی حدود 19 سرویس دیگر بارگذاری می شود. ما حدود 50 بسته خدماتی برای ارائه داریم.

وی ادامه داد: برای اولین بار هزینه های درمان بیماران صعب العلاج کاهش یافته و در برخی موارد حتی رایگان است.

وی با اشاره به اینکه در دو ماه و نیم گذشته 2000 خدمت وارد سامانه شده است، گفت: هزینه های سرطان از 70 تا 100 درصد پرداخت می شود، شهروندان می توانند با استفاده از بیمه سلامت در صورت نبود بیمه از پوشش سه ماهه رایگان برخوردار شوند. سیستم شهروندی بیمه ای از مزایای این بیمه می باشد.

بیشتر بخوانید  راز درست کردن لازانیا رولی | ترفند درست کردن لازانیا فوری + ویدیو

مدیرکل بیمه سلامت تاکید کرد: شهروندان برای اطلاع از وضعیت بیمه سلامت کد دستوری #1666 را شماره گیری کنند.


دیدگاهتان را بنویسید