کنیه امام جواد | نام مادر امام جواد + ابن رضا لقب کدام امام است – ایران چطور


کنیه امام جواد نام مادر امام جواد + ابن رضا لقب کدام امام و مادر امام جواد کیست و چرا امام جواد خجسته ترین متولد شده است در ادامه مطلب.

برای امام جواد چهار کنیه وجود دارد. آنها تنها فرزندان امام رضا علیه السلام بودند و کنیه ایشان «ابن الرضا» (ابن رضا) همراه با نام مادر امام جواد بود. و بنابر نام تنها فرزندشان امام علی نقی علیه السلام کنیه «ابوعلی» داشتند و در پرتو بندگی خدا کنیه «اباعبدالله» را داشتند، اما کنیه معروف آن. پیامبر «ابو جعفر» بود.

ابوجعفر در کتاب فاطمی الهی که در اختیار امام بوده و اکنون در اختیار امام مهدی رحمه الله علیه است، ثبت شده است. 8. این کنیه به قدری معروف و مورد استفاده قرار گرفت که جایگزین آن شد. نام واقعی آن پیامبر امام جواد علیه السلام به نام جدش باقرالعلوم علیه السلام «ابو جعفر» نامیده شد و پس از امام پنجم به این کنیه معروف شد و به «ابو جاع» شهرت یافت. دور دوم» 9. امام رضا (علیه السلام) همواره فرزند خود را با کنیه ابوجعفر یاد می کردند و حتی در کودکی و جوانی به او احترام می گذاشتند و به جای نام او از کنیه مقدس خود استفاده می کردند. جد برای او محمد بن ابی آباد می گوید: ماکان علیه السلام از فرزندان محمد به جز فرزندان یاد می کند و می گوید: کتب ابوجعفر و شمارش نوشته های ابی جعفر و حصبی در مدینه سخن گفته است. با تعظیم و خرچنگ کتب ابی جعفر علیه السلام در پایان کلام و خیر پس شهرتش می گوید: ابوجعفر وصی و خلیفه آل من است 10 بعدی امام. رضا علیه السلام نام فرزندش محمد را جز به شوخی نمی برد و می گفت: ابوجعفر برای من نامه نوشت و من در کودکی به ابوجعفر نامه نوشتم. مدینه، امام با احترام و تکریم او را مورد خطاب قرار داد و متن نامه های ابوجعفر با بیشترین الطاف به امام رسید. کمیت و ادب

بیشتر بخوانید  کدملی بی‌حجاب‌ها مسدود می‌شود؟

از امام رضا (علیه السلام) شنیدم که می فرمود: ابوجعفر وصی و جانشین من در خاندان من پس از من است. این نوع رابطه و ارتباط امام رضا علیه السلام با فرزند خردسال خود، علاوه بر اینکه زمینه امامت او را فراهم می کند، راه صحیح و مطلوب ارتباط پدر و فرزند را نیز آموزش می دهد. احترام پدر به فرزند، احترام به دیگران را به کودک می آموزد و به او شخصیت می بخشد و او را برای پذیرش مسئولیت های بزرگ آماده می کند.
هر یک از چهار لقبی که برای امام نهم ذکر شد، یک ویژگی و فضیلت امام همام را روشن می کند.

کنیه امام جواد (علیه السلام) ابوجعفر است و دو کنیه دارد: «خنا» و «مرتضی».

کنیه او ابوجعفر ثانی و ملقب به جواد و ابن الرضا بود.

چگونه با سایت خبری ایران همراه باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید