نگه داشتن ادرار چه مضراتی بر سلامتی بدن دارد؟



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر: برای بسیاری از ما، گاهی اوقات مجبوریم ادرار خود را برای مدتی در غیاب توالت نگه داریم. در حالی که نگه داشتن ادرار از زمان به زمان نسبتاً بی ضرر است، انجام مکرر آن ممکن است آنقدر که به نظر می رسد بی ضرر نباشد. علاوه بر احساس ناخوشایندی که به طور موقت ایجاد می شود، دلایل دیگری نیز برای ترک این عادت برای همیشه وجود دارد.

1- کلیه ها ممکن است آسیب ببینند

اگرچه احتباس ادراری گاه به گاه مشکلات جدی برای سلامتی شما ایجاد نمی کند، برخی از افراد بهتر است به طور کامل از آن اجتناب کنند. به عنوان مثال، نگه داشتن ادرار طولانی تر می تواند شما را مستعد ابتلا به عفونت کند، به خصوص اگر مشکلات کلیوی دارید. در موارد شدید، این امر حتی می‌تواند باعث برگشت ادرار به کلیه‌ها و آسیب جدی شود.

2- عضلات مثانه می توانند ضعیف شوند

احتباس گاه به گاه ادرار ممکن است بی ضرر به نظر برسد، اما احتباس ادرار منظم می تواند عواقب ناخواسته ای داشته باشد. احتباس طولانی ادرار بر عضلات مثانه و کف لگن فشار وارد می کند. با گذشت زمان، این می تواند منجر به بی اختیاری ادرار و مشکلات دفع ادرار شود.

3- می تواند منجر به عفونت ادراری شود

بیشتر بخوانید  قیمت تور 4 روزه دبی در مهرماه 1401 + جدول

تخلیه مثانه به حذف باکتری هایی که به طور طبیعی در دستگاه ادراری وجود دارند کمک می کند. اما اگر ادرار خود را نگه دارید، باکتری ها شروع به تجمع و تکثیر می کنند که در دراز مدت می تواند منجر به عفونت شود.

4- می تواند باعث کشیدگی مثانه شود

هنگامی که مثانه پر است، کشیده می شود و پس از تخلیه به اندازه اولیه خود باز می گردد. اما احتباس مداوم ادرار در نهایت می تواند باعث تغییر شکل مثانه شود، بنابراین مثانه دیگر به شکل اولیه خود باز نمی گردد.


دیدگاهتان را بنویسید