تصمیم شورای رقابت برای عرضه خودرو در بورس قابل بحث و تجدید نظر است



آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش شمانیفس: منوچهر لاگی با اشاره به اینکه مصوبه شورای رقابت باید مورد بررسی دقیق و اظهار نظر قرار گیرد، افزود: شورای رقابت از سال 1378 هیچ گونه افزایش قیمتی برای خودروسازان لحاظ نکرده است اما زمانی که همه کالاها با افزایش قیمت مواجه می شوند شما نمی توان از خودروساز درخواست افزایش قیمت کرد.

روگی با بیان اینکه شورای رقابت بر اساس این درخواست افزایش قیمت خودرو را پذیرفت، تصریح کرد: این امر مشروط به این بود که برای افزایش قیمت خودرو باید مرجع ویژه ای وجود داشته باشد و بنابراین سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است. این به نفع هر دو طرف بود.

وی ادامه داد: اکنون این سازمان با دقت و با روش حسابداری در حال انجام این امر است. البته فرآیندهای سازمان پشتیبانی باید اصلاح شود.

وی منطقی سازی قیمت ها از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در راستای حذف صف های طولانی قرعه کشی را مورد بحث و بررسی قرار داد و اظهار داشت: نکته مهمی که شورای رقابت نیز در دستورالعمل خود عنوان کرده است این است که برای جلوگیری از تشکیل طولانی مدت خطوط برای قرعه کشی، شرایط توسط قرعه تعیین می شود.

معاون حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: به عنوان مثال اگر فردی بخواهد برای خودرو ثبت نام کند باید 50 درصد قیمت خودرو را به حساب خود داشته باشد.

بیشتر بخوانید  هشدارهایی که باید در نوروز جدی بگیرید + ویدئو

معاون صنعت حمل و نقل وزارت حمل و نقل صمت تصریح کرد: قیمتی که سازمان حمایت خاص و شورای رقابت قبول می کند، مقایسه این قیمت با 3 خودروی خارجی است که از نظر قیمت و کیفیت معادل خودروهای ایرانی است و این کار به راحتی توسط مراکز تخصصی بین المللی انجام می شود.موسسات تحقیقاتی و دانشکده ها وجود دارند.

وی ادامه داد: در این مقایسه اگر قیمت خودرو برابر باشد قابل قبول است و اگر قیمت کمتر از قیمت بین المللی باشد رقابتی تلقی می شود و می توان به صادرات فکر کرد اما اگر قیمت خودرو باشد. بالاتر از قیمت بین المللی، شورای رقابت. سال به خودروساز فرصتی می دهد تا آن را متعادل کند و آن را به محدوده قیمت بین المللی برساند.

معاون حمل و نقل وزیر صمت با اشاره به اینکه شورای رقابت برای جلوگیری از قرعه کشی سامانه یکپارچه فروش خودرو را پیشنهاد کرد، گفت: این پیشنهاد زمانی مطرح می شود که 300 هزار نفر برای 100 هزار خودرو ثبت نام کنند. باید تصمیم گرفت که خودرو از فرآیند نمایندگی خارج شود و به دست مصرف کننده مناسب برسد.

لگی با یادآوری اینکه شورای رقابت جلسات متعددی را برای فروش خودرو در بورس برگزار کرد، افزود: البته زمانی که شورای رقابت این قوانین را تعریف کرد، تاکید کرد که هر بند از این قوانین قابل تغییر و اصلاح است، موضوع همین است. که اکنون مطرح است و جامعه را رصد می کند.

منطقی درباره اینکه آیا این تصمیم قابل تغییر است یا خیر، افزود: همانطور که گفتم در دستورالعمل شورای رقابت بندی وجود دارد که این موارد قابل بحث و بررسی است. خوشبختانه کارگروه مشترکی بین مجموعه های مختلف وجود دارد که این موضوع را بررسی می کند و انتظار می رود در آینده رضایت نسبی مصرف کنندگان و تولیدکنندگان حاصل شود.

بیشتر بخوانید  جدیدترین تغییرات استخدام دولتی اعلام شد + جزییات

وی در ادامه گفت: در حال حاضر نمی توان گفت که عرضه خودرو در بورس کالا به طور کامل حذف شده است یا خیر. بر اساس مصوبه فعلی شورای رقابت، خودرو وارد بورس نمی‌شود، اما مولفه‌ها و موضوعات مختلفی در این حوزه از نظر تورم، مدیریت عرضه در بازار و کارشناسان با نظر مقام معظم رهبری در حال بررسی است. و وزارت حریم خصوصی.

وی با اشاره به اینکه اگر انتقادی از سوی ذی نفعان به این موضوع وجود دارد باید بررسی شود، گفت: وزارت حراست، شورای عالی بورس، شورای رقابت و نهادهای اقتصادی می خواهند این بحث تمام شود و تمام شود. حل شد. . البته این تعیین یک عمل عقلی است که به اعداد و ارقام می پردازد و مولفه های اقتصادی را نیز ذکر می کند، اما بر فرض حل شدنی است.

وی در خصوص نظر وزارت حریم خصوصی گفت: اگر یادتان باشد در شورای عالی بورس، وزیر محترم حریم با این موضوع موافقت خود را اعلام کردند، بنابراین وقتی نظری وجود دارد در مقام رسمی بیان می شود. تشكيل شوراي عالي بورس اوراق بهادار نبايد ترديد داشت و ترديد كرد.

روگی خاطرنشان کرد: اکنون عرضه خودرو افزایش یافته و شانس بیشتری برای خریداران وجود دارد. پیش از این 11 میلیون نفر برای 20 هزار خودرو ثبت نام می کردند و اکنون 800 هزار نفر برای 100 هزار خودرو ثبت نام می کردند، بنابراین شانس خرید یک ایران واقعی در حال حاضر بیشتر است و در این صورت نیازی به قرعه کشی نیست زیرا خودرو به قیمت فروخته می شود. ارائه شده است. خرید se.

بیشتر بخوانید  قیمت انواع شاسی بلند / اتومبیل فولکس واگن تیگوان چقدر است؟


دیدگاهتان را بنویسید