هشدار به مردم | منتظر وقوع سیل باشید



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر: سازمان هواشناسی کشور برای فعالیت سامانه بارشی، بارش برف و باران، رعد و برق، کولاک، مه، کاهش دید و احتمال بارش تگرگ هشدار زرد صادر کرد.

چنین شرایط جوی روز شنبه (22 بهمن) در خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و فلات قزوین، تهران، البرز و زنیان، روز یکشنبه (23 بهمن) در اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی. ، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، همدان، قم، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، نیمی از خراسان جنوبی، پیش بینی می شود شمال بوشهر، شمال فارس و اصفهان.

این شرایط جوی روز دوشنبه (24 بهمن) در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر، شمال فارس، نیمه شرقی خوزستان، لرستان، نیمه غربی اصفهان، مرکزی، همدان، کوم، تهران، سمنان، البرز، قزوین، کردستان، نیمه جنوبی آذربایجان شرقی، نیمه جنوبی آذربایجان غربی دور از دسترس نخواهد بود.

با توجه به این خطرات احتمال لغزندگی جاده ها، کولاک در جاده های کوهستانی، احتمال مسدود شدن جاده های کشور به دلیل شدت بارش برف یا باران، احتمال روان شدن آب، احتمال آبگرفتگی جاده ها، احتمال وقوع ناگهانی وجود دارد. افزایش سطح آب رودخانه، احتمال اختلال در ناوگان ترافیکی، احتمال اختلال در فعالیت های عمرانی، احتمال اختلال در ناوگان، احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، احتمال ریزش بهمن احتمال اختلال در انتقال انرژی به ویژه برق و گاز.

بیشتر بخوانید  کره جنوبی بخشی از ذخایر گاز خود را به اروپا می فرستد

سازمان هواشناسی کشور به منظور کاهش خسارات احتمالی ناشی از این خطرات، از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت لزوم با تجهیز به تجهیزات زمستانی، احتیاط و در صورت امکان از فعالیت های کوهستانی و تردد عشایر، مدیریت مصرف و مدیریت مصرف و… انتقال منابع انرژی به ویژه گاز و برق، توقف و احتیاط را در تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، نظافت خیابان ها و مجاری آب در سطح شهر و پاکسازی دهانه پل ها ضروری می داند.

هشدار زرد به این معنی است که یک پدیده جوی رخ خواهد داد که ممکن است باعث اختلال در سفر و فعالیت های روزانه شود. این هشدار برای آگاهی مردم صادر شده است تا بتوانند برای مواجهه با پدیده جوی کمی شدیدتر از حد معمول آماده شوند. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهند.


دیدگاهتان را بنویسید