تعداد قربانیان زلزله در ترکیه و سوریه به بیش از 9400 نفر رسید



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر: به گفته مقامات ترکیه، تعداد قربانیان زلزله اخیر این کشور به 6957 نفر رسیده است. تاکنون 2530 نفر در سوریه جان باخته اند و مجموع قربانیان زلزله مرگبار این دو کشور به 9487 نفر رسیده است.

به گزارش الجزیره، دولت سوریه کشته شدن 1250 نفر را تایید کرد و گروه موسوم به کلاه سفیدها در سوریه از کشته شدن حداقل 1280 نفر خبر داد.

مورات کوروم، وزیر محیط زیست و تغییرات آب و هوایی ترکیه، گفت که این کشور پس از دو زمین لرزه 7.8 و 7.7 ریشتری استان های جنوبی این کشور 684 پس لرزه را تجربه کرده است. به گفته وی، 13.5 میلیون نفر از مردم ترکیه به طور مستقیم تحت تاثیر این زمین لرزه ها قرار گرفتند.

به گزارش رسانه های دولتی ترکیه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از مناطق زلزله زده در جنوب ترکیه بازدید خواهد کرد.

زمین لرزه ای به بزرگی 7.8 ریشتر به مرکزیت ترکیه در ساعات اولیه روز دوشنبه (24 فوریه) بسیاری از مناطق غرب آسیا و شرق مدیترانه را لرزاند. اطلاعات مراکز لرزه نگاری حاکی از آن است که این زمین لرزه در مرز ترکیه و سوریه و در 26 کیلومتری شمال شرق غازیانتپ ترکیه رخ داده است.

بر اساس گزارش ها، این زمین لرزه در کشورهای ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش هایی از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان و … به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید  لب به این ماده غذایی نزنید، قدتان کوتاه می ماند!

ترکیه یکی از فعال ترین مناطق زلزله زده در جهان است. آخرین زمین لرزه به بزرگی 7.8 ریشتر در سال 1939 رخ داد که در آن 33 هزار نفر در استان ارزانیان واقع در شرق ترکیه جان باختند.


دیدگاهتان را بنویسید