ثبت نام جاماندگان سهام عدالت



آنچه دیگران می خوانند:

طبق آمار حدود 49 میلیون نفر مشمول سهام عدالت هستند که باید تا پایان سال به همه افراد تحت پوشش نهادهای دولتی تعلق گیرد.

با وجود اینکه سهام عدالت برای همه دهک ها تخصیص می یابد، اما عده ای همواره معترض هستند که چرا با وجود اینکه جزو دهک های کم درآمد جامعه هستند، مشمول این سهام نمی شوند. با این حال، برخی از مقامات وعده اعطای سهام به بازماندگان را می دهند.

بر اساس داده های آماری، حدود 16 میلیون نفر از بازماندگان دادگستری شرایط دریافت آن را دارند، اما با توجه به تکلیف قانونی دولت در بودجه 1401 و همچنین اولویت ها، حدود 3.5 میلیون نفر تحت پوشش قانون قرار دارند. حمایت کردن. موسسات در اولویت برنامه تا پایان سال 1401.

به گفته اکبر حیدری، سخنگوی کانون سهامداران عدالت، در سال 1386 مصوبه ای در خصوص سهام عدالت به اجرا درآمد که بر اساس اعلام مقام معظم رهبری از 8 نفر اعضا، 6 دهک پایین درآمدی شرکت را تشکیل می دهند. قرار بود از سهام عدالت برخوردار شوند. تحقیقات بعدی نشان داد که تعدادی از افرادی که جزو پایین ترین دهک های درآمدی جامعه بودند، به دلیل به روز نبودن و مشابه بودن سیستم های آماری، از فرآیند کلی شناسایی و تخصیص کنار گذاشته شدند. .

سخنگوی کانون سهامداران عدالت با بیان اینکه علیرغم همه بررسی های سازمان خصوصی سازی ممکن است باز هم فردی عقب بماند و سود سهام عدالت را دریافت نکند، اظهار داشت: سازمان ما اکنون اطلاعاتی از سهامداران دارد. بنابراین، هر گونه اطلاعات مربوط به ثبت نام بازماندگان در هر مرحله باید به طور قطع با داده های آماری موجود مقایسه شود. زیرا یک نفر نمی تواند دو بار سهام بخرد، اما موضوع اصلی این است که در این مرحله و در مرحله اول طبق مفاد قانون بودجه 1401، شناسایی مابقی نهادهای حمایتی در دستور کار قرار دارد و بدیهی است که اطلاعات این افراد باید از طریق این موسسات به سازمان ارسال شود

بیشتر بخوانید  آخرین تغییرات در ساعت کاری کارکنان دولتی


دیدگاهتان را بنویسید