وام 20 میلیونی در نمایشگاه صنایع دستی



آنچه دیگران می خوانند:



به گزارش شمانیوز، مریم جلالی معاون صنایع دستی کشور در نشست خبری با موضوع برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی گفت: به بازدیدکنندگان تسهیلات 8 تا 12 درصدی پرداخت می شود. و علاوه بر امکان خرید محصولات هنرمند، بازدیدکنندگان غرفه داران می توانند در طول سال از فروشگاه های دیگری که دستگاه های پذیرش بانکی این صندوق را دارند نیز خرید کنند. در مجموع 30 میلیارد تومان برای این کار در نظر گرفته شده است.

جلالی اضافه کرد: رسانه ها مراقب مدیران هستند و امیدوارم بتوانیم کارها را به نحو احسن انجام دهیم. نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی در واقع قدیمی ترین نمایشگاهی است که برپا شده است به گونه ای که نمایشگاه بین المللی تهران فعالیت خود را با نمایشگاه صنایع دستی آغاز کرد.

وی گفت: صنایع دستی دوران جدید خود را با شعار «اقتصاد هویت محور» آغاز کرده است و بر همین اساس نمایشگاه امسال بر اساس راهکارهای مشخص و هدفمند برگزار می شود. فعالان صنایع دستی امسال به صورت ویژه در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و آثار فاخر و تکثیر و آثار هنرمندان در چهار سالن تخصصی به نمایش گذاشته می شود.

تعیین روز نمایشگاه

جلالی با اشاره به نامگذاری روز نمایشگاه صنایع دستی افزود: روز اول به نام روز تماشا نامگذاری شده است و مراسم اهدای لوح به شهرها و روستاهای کشور را خواهیم داشت. روز دوم را روز نقالی، روز سوم را روز مسابقه نامگذاری کرده و دستگاه های مختلف برای خرید هدایای خود از این نمایشگاه به رقابت می پردازند و روز چهارم را روز حمایت و هنرمندانی که در عرصه های مختلف خوش درخشیده اند نامگذاری شده است. پشتیبانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید  فال حافظ | فال حافظ امروز | سرنوشتت رو با حافظ ببین! | معجزه‌ای که منتظرش بودی اتفاق افتاد! + تفسیر دقیق

وی گفت: 23 هنرمند در این نمایشگاه صنایع دستی به اجرای زنده خواهند پرداخت. امسال سالن جدیدی به نام نام آوران و نوآوران خواهیم داشت که 23 نفر در این سالن به اجرای زنده می پردازند و در سالن 27 نیز آثار 16 هنرمند مبتکر به نمایش گذاشته می شود.

جلالی افزود: سالن 8 و 9 سالن ارائه است. در این سالن هنرمندان صنایع دستی محصولات خود را به علاقه مندان عرضه می کنند. از آنجایی که زنان بخش بزرگی از فعالان صنایع دستی را تشکیل می دهند، بیش از هزاران مادر ساکن استان تهران برای حضور و بازدید از این نمایشگاه دعوت شدند.

وی گفت: سیاست ما اعتماد به بخش خصوصی است که در راستای بهبود این حوزه انجام می شود. سه حوزه ماموریتی این وزارتخانه به هم مرتبط هستند. در نمایشگاه بستری برای گفت و گو ایجاد کرده ایم و این بستر در دسترس افرادی است که حرف ها و ایده های جدیدی در این زمینه دارند.

رسانه ها باید صدای صنعت باشند

معاون میراث فرهنگی کشور افزود: صنایع دستی مدت هاست که سکوت کرده و بعضا منزوی شده است و از خبرنگاران و اصحاب رسانه می خواهم صدای صنایع دستی باشند. زیرا صنایع دستی امروز میراث فرهنگی دیروز ماست.

جلالی در ادامه این نشست خبری و در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر حمایت از هنرمندان گمنام گفت: خوشبختانه بانک اطلاعاتی ما امسال تکمیل شده است. رویکرد جدی ما امسال حمایت از هنرمندان گمنام و همچنین هنرمندان مبتکر است. تمامی خدمات ارائه شده به هنرمندان گمنام در سال جاری رایگان بوده و هنرمندان گمنام شرکت کننده در این نمایشگاه تنها هزینه ایاب و ذهاب را پرداخت می کنند.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر بسته بندی صنایع دستی و اهمیت این موضوع گفت: امسال پنج شرکت دانش بنیان در حوزه بسته بندی فعال هستند که این پنج شرکت متعهد به ارائه خدمات به شرکت کنندگان و هنرمندان در این هستند. رشته. بسته بندی. شرکت های دانش بنیان به دنبال کاهش هزینه های بسته بندی هستند.

بیشتر بخوانید  فال شمع امروز شنبه 4 آذر 1402 | فال شمع روزانه برای متولدین هر ماه | پیشگویی سریع بخت و سرنوشت

معاون صنایع دستی کشور در قسمت دوم این نشست خبری و در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران افزود: برنامه ما برای صنایع دستی ارتباط با بازارهای جهانی است. در این راستا حذف برون سپاری ارزی صنایع دستی انجام شد. به دنبال تکمیل زنجیره مسابقات هستیم تا شاهد فروش و صادرات بیشتر صنایع دستی باشیم. همچنین در این دوره از نمایشگاه، انجمن صنفی صنایع دستی نیز تشکیل خواهد شد.

جلالی در پاسخ به سوال دیگری درباره صادرات صنایع دستی گفت: واقعیت این است که متاسفانه در این زمینه وضعیت خوبی نداریم. تنها 500 درصد کل اقتصاد صنایع دستی شامل صنایع دستی کشورمان است. این زمانی است که در تولید محصولات صنایع دستی در اوج تنوع هستیم. نتیجه نمایشگاه باید تکان دادن این عدد باشد.

شرکت های هرمی در بخش صنایع دستی فعال نیستند

جلالی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره فعالیت شرکت های هرمی در حوزه صنایع دستی گفت: ما علاقه ای به بازاریابی هرمی نداریم. ما بازاریابی شبکه ای و دیجیتال فعال داریم، اما شرکت های هرمی را اداره نمی کنیم و این مورد تایید ما نیست. برای ارتقای حوزه صنایع دستی باید دانش نوین را درگیر کرد اما اجازه نمی دهیم در حوزه صنایع دستی سوء استفاده شود. ما وظیفه داریم با دقت پیگیری کنیم.

معاون صنایع دستی رئیس جمهور در پاسخ به سوال دیگری درباره برگزاری همزمان نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی افزود: ظرفیت های صنایع دستی و میراث فرهنگی زیرساخت های گردشگری است. به عنوان مثال گردشگری تجربه محور ارتباط قوی با صنایع دستی دارد و برخی از گردشگران در سفر به مکان های مختلف تمایل به تجربه صنایع دستی دارند. این در حالی است که نمایشگاه تهران یک اقدام نمادین است. نمایشگاه هایی در سطح کشور داریم که در استان های مختلف فعال هستند و تا ساعت 22 فعال هستند و اساس این نمایشگاه ها فروش و تهیه محصولات صنایع دستی است.

بیشتر بخوانید  افتتاح چادرهای لوکس قطر برای مسافران در جام جهانی 2022 / تصاویر

وی در ادامه این نشست خبری افزود: امسال یکی از مزیت های برگزاری نمایشگاه تثبیت قیمت ها و قیمت گذاری صحیح اجناس است. در طول برگزاری نمایشگاه، ارزیابان ما در غرفه های مختلف برای بررسی قیمت محصولات صنعتگران حضور خواهند داشت.

معاون صنایع دستی رئیس جمهور در پاسخ به سوال دیگری درباره بودجه صنایع دستی خاطرنشان کرد: بخش زیادی از بودجه صنایع دستی در بخش های دیگر است. رایزنی هایی انجام دادیم. در سال‌های اخیر، پس از انتقال کار دستی بین ماشین‌های مختلف، هر قسمت از آن در یک ماشین باقی مانده است. ما رایزنی هایی را برای بازگرداندن یکنواختی و یکپارچگی به حاکمیت صنایع دستی انجام داده ایم. به عنوان مثال ما درخواست می کنیم که یک درصد از واردات کالاهای لوکس به صنایع دستی اختصاص یابد. این کشتی توانایی هدایت خود را دارد، اما تنها در صورتی که موانع سر راه آن برداشته شوند.

اقدامات نوآورانه در نمایشگاه صنایع دستی

فرزاد اوجانی مدیرکل دفتر حمایت از صادرات و بازاریابی صنایع دستی نیز در این نشست گفت: در سالن 27 شاهد حضور هنرمندان با مدرک درجه یک و دو هنر هستیم که از سراسر کشور به این نمایشگاه دعوت شده اند. کشور.”

وی افزود: امسال برای اینکه مخاطبان کیفیت محصولات را بهتر بررسی کنند، امسال بخشی از نمایشگاه را در اطراف بازار ساختیم. در سالن شماره 7 نیز دستگاه ها و سازمان هایی هستند که به فرآیند تولید، فروش و عرضه صنایع دستی می پردازند، به عنوان مثال اداره پست در این سالن حضور دارد و هر بازدید کننده ای که قصد بسته بندی و ارسال محصولات خریداری شده خود را دارد می تواند. از خدمات شرکت استفاده کنید برای اولین بار در این نمایشگاه منتشر کنید.

اما رمضانپور

دیدگاهتان را بنویسید