مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چگونه چشم پف دار رو آرایش کنیم؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

طبق اخبار شما: فرم چشم ها به شدت در زیبایی چهره تاثیر می گذارد. با دانستن فرم چشم های خود، آرایش مناسب آن ها را پیدا خواهید کرد. چشم بادامی، گرد، برآمده و پف کرده از انواع مدل چشم است.

در میان انواع بیماری های چشمی، پف چشم چالش برانگیزترین است. بیشتر خانم ها به جای یادگیری روش صحیح آرایش چشم های پف کرده، به جراحی های زیبایی روی می آورند.

بسیاری از سلبریتی ها چشم های پف کرده دارند. اما اکثر آنها در جراحی زیبایی راه حلی پیدا نکردند، اما سبک آرایش مناسب چشمان خود را می دانستند. روش صحیح آرایش چشم های پف کرده و استفاده از ترفندهای آن به زیبایی طبیعی شما می افزاید. در این مقاله به آموزش آرایش چشم پف کرده و بررسی ترفندهای کاهش پف چشم می پردازیم. اگر وضعیت چشم شما نیز متورم است، پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید.

منظور از چشم های پف کرده چیست؟

در چشم های متورم، لایه پوست زیر ابرو، پلک ها را می پوشاند. علت شلی این لایه پوست روی پلک، ژنتیکی است. میزان پف چشم در افراد مختلف متفاوت است. ستاره های مشهوری مانند جنیفر لارنس و بلیک لایولی چشم های پف کرده ای دارند. به نظر می رسد که آرایش چشم های پف کرده به دلیل اینکه فقط مقدار کمی از پلک ها قابل مشاهده است، مشکل است. هیچ محدودیتی برای آرایش چشم های پف کرده وجود ندارد. اما اگر ترفندهای آرایش را بدانید زیبایی آن ها دو چندان می شود.

چگونه بفهمم چشمم متورم شده است؟

برو جلوی آینه و به چشمانت نگاه کن. اگر خط پلک شما با خط مژه شما یکی باشد، چشمان شما پف کرده است. هرچه فاصله بین خط پلک و خط مژه بیشتر باشد، پلک های شما بیشتر دیده می شود و پف چشم ها کمتر می شود. روال پوست و سبک زندگی نیز بر پف چشم تأثیر می گذارد. با رعایت نکاتی می توان پف چشم را کنترل کرد.

خواب کافی

سعی کنید شش تا هشت ساعت در شبانه روز بخوابید. اگر استراحت کافی نداشته باشید، نفخ شما افزایش می یابد.

کمپرس یخ

بهترین گزینه برای کاهش سریع پف چشم کیسه یخ است. اگر به یک مصاحبه شغلی یا مهمانی می روید، به مدت دو دقیقه یک وصله چشم بگذارید. سعی کنید بیش از دو بار در هفته از کمپرس یخ استفاده نکنید. می توانید به اعصاب اطراف چشم آسیب بزنید.

کرم مرطوب کننده

یک کرم یا سرم مرطوب کننده دور چشم را در روال پوست خود بگنجانید. این کرم ها با آبرسانی به پوست اطراف چشم پف را کاهش می دهند.

بیشتر بخوانید  افزایش جریان آب در کرخه نور - خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

ماساژ صورت

هر روز پس از بیدار شدن از خواب، صورت خود را به مدت 15 دقیقه ماساژ دهید. برای این منظور می توانید از سنگ گواشا یا ماساژورهای دستی برای صورت استفاده کنید.

از استرس دوری کنید

اضطراب روی صورت شما تأثیر می گذارد. به وضعیت چشم ها در روزهای بی قرار و پر استرس دقت کنید، احتمال دارد پف و سیاهی اطراف آنها بیشتر باشد.

ترفندهای آرایشی برای چشم های پف کرده

آرایش چشم پف کرده نگران کننده است. با استفاده از خط چشم و انتخاب سایه های مناسب می توانید پف چشم را کاهش دهید. در زیر به بررسی نکات آرایشی برای چشم های پف کرده می پردازیم.

کانسیلر ساده ترین راه برای از بین بردن سیاهی دور چشم است. اما پف چشم به راحتی با کانسیلر پاک نمی شود. برای رفع پف چشم علاوه بر اصلاح کننده به کرم پودر مناسب، اسفنج آرایشی و پودر سفت کننده نیز نیاز دارید. در انتخاب رنگ کانسیلر و کرم پودر دقت کنید. رنگ کانسیلر باید به رنگ پوست شما نزدیک باشد. کانسیلرهای بسیار سبک باعث می شود که چشم های پف کرده بیشتر نمایان شوند.

کرم رنگ

ابتدا کرم پودر را بمالید. سعی کنید یک کرم پودر سبک انتخاب کنید. کرم پودرهای سبک به صورت نمی چسبد و ظاهر نهایی یکدست است. رنگ کرم پودر را با توجه به رنگ پوست خود انتخاب کنید.

تصحیح کننده

گفتیم آرایش چشم های پف کرده نکاتی دارد. روش صحیح استفاده از کانسیلر یکی از آنهاست. در این مرحله به دو رنگ کانسیلر نیاز دارید. یکی از کانسیلرها باید یک سایه روشن تر از دیگری باشد. ابتدا کانسیلر تیره تر را بردارید، سر خود را کمی به سمت جلو خم کنید. پف پشت پلک باعث ایجاد سایه در زیر چشم می شود. روی همان نقطه کانسیلر بزنید و لیفت کنید. حالا سرتان را صاف کنید. کانسیلر روشن تری را روی ناحیه تیره چشم، زیر استخوان ابرو و گوشه داخلی چشم بزنید. کانسیلر را با یک اسفنج آرایشی مخلوط کنید. این روش پف چشم ها را به خوبی کنترل می کند و چشم ها را بزرگتر نشان می دهد.

پودر ثابت

کانسیلر را درست کنید تا ظاهری مصنوعی و عروسکی پیدا نکنید. می توانید از پودر ثابت یا اسپری استفاده کنید. فیکس کردن کانسیلر علاوه بر اینکه ظاهری طبیعی دارد، به ماندگاری کانسیلر نیز کمک می کند.

تا اینجا اصول اولیه آرایش چشم های پف کرده را یاد گرفتیم. حالا نوبت به جزئیات است. آرایش پلک برای چشم های پف کرده شامل سایه چشم، خط چشم و مجموعه ای از مژه های مصنوعی است.

سایه برای چشم های پف کرده

تعویض

زنان با چشم های پف کرده بهتر از هر کسی می دانند که آرایش آنها به سرعت از بین می رود. برای رفع این مشکل از پرایمر سایه چشم استفاده کنید. پرایمر طول عمر سایه را افزایش می دهد و سایه شما تمیز و حرفه ای به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید  اظهارات کاپیتان تیم ملی ایتالیا باعث خنده بازیکنان شد

حواست رو جمع کن

در آرایش چشم پف کرده، پیدا کردن خط پلک سخت است. هنگام سایه زدن چشمان خود را نبندید. با این ترفند، خط درپوش مشخص تر می شود.

سایه های دودی

زمان سایه زدن است. رنگ های دودی بهترین انتخاب برای شروع هستند. این پالت رنگ پف چشم ها را پنهان می کند و پلک ها را بیشتر برجسته می کند. با توجه به مدل آرایش و سلیقه خود می توانید از رنگ های قهوه ای، کرم، طوسی، سبز تیره و مشکی استفاده کنید. یک برس پهن انتخاب کنید، رنگ سایه مورد نظرتان را روی درب پخش کنید. آن را تا گوشه داخلی چشم دراز کنید و در نهایت به انتهای خط مژه وصل کنید.

زمان پاکسازی فرا رسیده است

برای اینکه آرایش خود را حرفه ای نگه دارید، آن را به درستی انجام دهید. برای این کار به یک برس تیز و مورب نیاز دارید. با نوک برس مقداری کانسیلر بردارید. گوشه داخلی چشم را با کانسیلر تا وسط پلک بپوشانید. مقداری پنکیک روی کانسیلر قرار دهید. با این ترفند یک پلک مصنوعی ایجاد می کنید و چشمان خود را بزرگتر نشان می دهید. این مرحله روی آرایش چشم های پف کرده تاثیر بسزایی دارد.

سایه های درخشش

سایه شیمر را به قسمتی از پلک که با کانسیلر تمیز کرده اید بزنید. سایه ای از براق چشم ها را زیباتر می کند. اگر مهمانی مهمی دارید، سایه چشم براق بهترین انتخاب برای چشم های پف کرده است.

نشانگر را فراموش نکنید

هایلایتر را روی استخوان ابرو و گوشه چشم بزنید. چشم ها با درخشش هایلایتر جذاب تر به نظر می رسند.

در این مرحله آموزش سایه چشم برای چشم های پف کرده کامل شده است. می توانید خط چشم بکشید یا با ریمل و مژه مصنوعی کار را تمام کنید. اما بهتر است بدانید خط چشم باعث زیباتر شدن چشم های پف کرده می شود.

یک خط چشم مناسب برای چشم های پف کرده

این مرحله به دقت زیادی نیاز دارد، اما با تمرین بهتر خواهید شد. اگر مبتدی هستید، برای شروع از خط چشم ژلی استفاده کنید. کار با این خط چشم ها آسان است و دوام بالایی دارند. برای کشیدن خط چشم پف کرده گوشه چشم خود را با انگشت بلند کنید. از انتهای خط مژه یک دم نازک به سمت قسمت میانی پلک بکشید. سپس گوشه داخلی چشم را با خط وسط پلک وصل کنید. هرچه خط چشم شما نازک تر باشد، پف چشم های شما کمتر خواهد بود. خط چشم ضخیم برای چشم های پف کرده مناسب نیست. این مدل خط چشم زیر پلک پنهان می شود و خط پلک از چشم های پف کرده قابل تشخیص نیست.

مژه مصنوعی در آرایش برای چشم های پف کرده

اگر فرم چشم شما پف کرده است، اما به آرایش و چشم های گربه ای کشیده علاقه دارید، از مژه مصنوعی استفاده کنید. مژه مصنوعی برای چشم های پف کرده که تراکم بیشتری در قسمت میانی دارند مناسب است. این مدل مژه چشم ها را درشت و کشیده نشان می دهد.

بیشتر بخوانید  آیا پدر می‌تواند تمام دارایی خود را به یکی از فرزندانش بدهد؟

ترفندهای آرایشی برای چشم های پف کرده به سایه چشم و خط چشم ختم نمی شود. برای تکمیل آرایش چشم های پف کرده، مدل ابروها نیز مهم است. شکل ابرو در کمتر نشان دادن نفخ نقش دارد. هرچه خط رویش ابرو از پلک دورتر باشد، چشم‌ها کمتر پف می‌کنند. شما می توانید ابروهای خود را بالا بیاورید، اما برای برخی از افراد بالا بردن ابرو باعث ریزش آنها می شود. اگر می دانید چگونه از مداد ابرو استفاده کنید، دیگر نیازی به بلند کردن آنها نیست. اول از همه، به یک مداد ابروی خوب نیاز دارید. بهتر است قلمی که انتخاب می کنید دارای برس شانه ای باشد. ابروهایتان را تمیز کنید. یک خط نازک از وسط ابرو تا انتهای آن بکشید. حالا ابروهایتان را به سمت بالا برس بزنید. یک خط دیگر از جایی که موهای ابرو رشد می کنند تا انتها بکشید و برای آخرین بار آنها را برس بکشید. در نهایت از ژل ابرو استفاده کنید تا ابروهایتان برجسته به نظر برسد.

آرایش برای پف زیر چشم

برای پوشاندن پف و تیرگی زیر چشم از سایه های قرمز استفاده کنید. اگر پوست شما ته رنگ گرم دارد، از رنگ قرمز استفاده کنید. خانم هایی با رنگ های سرد باید رنگ قرمز را با سایه صورتی جایگزین کنند. سایه زیر چشم را با یک برس پهن و متراکم بلند کنید. سپس کانسیلر را به شکل مثلث معکوس روی سایه ها بزنید. این روش خستگی و پف زیر چشم را پنهان می کند.

نتیجه

در ابتدای مطلب بیان کردیم که آرایش چشم های پف کرده هیچ محدودیتی ندارد. شما نباید فقط به دلیل استانداردهای زیبایی بی اساس خود را محدود کنید. سبک های آرایش بسیار متنوع است. فقط به خاطر داشتن چشم های پف کرده یا افتادگی پلک، از آرایش جدید دست نکشید. در طول این مقاله سعی شده است نکات و ترفندهایی بیان شود که زیبایی چشم های پف کرده را چندین برابر می کند. روش صحیح استفاده از اصلاح کننده، خط چشم و انتخاب مژه مناسب در آرایش چشم های پف کرده موثر است. بنابراین اگر اصول آرایش چشم های پف کرده را یاد بگیرید، هیچ محدودیتی در انتخاب مدل رنگ و سایه ندارید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *