زنجیره ارزش افزوده محصولات نفت و پتروشیمی قشم ایجاد می شود



مهدی نصیری در پنل تخصصی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه مناطق آزاد با دسترسی به حوزه انرژی گفت: اقدامات برنامه ریزی و عمرانی در حال حاضر زیرساخت های مورد نیاز برای سرمایه گذاری در حوزه نفت و انرژی جزیره کشم را فراهم می کند.

وی ادامه داد: بهبود وضعیت زنجیره ارزش نفت، گاز و پتروشیمی یکی از مهمترین اولویت های مورد توجه در طرح جامع انرژی جزیره قشم است.

مدیرعامل نفت و انرژی سازمان منطقه آزاد کشم تاکید کرد: طرح جامع حوزه انرژی جزیره کشم با رعایت تمامی الزامات زیست محیطی و با هدف توسعه اقتصادی در حال تهیه و تدوین است.

به گفته نصیری؛ در حال حاضر بیش از 50 درصد از گردش اقتصادی جزیره کشم از طریق فعالیت های صنعت نفت و انرژی تامین می شود که سهم قابل توجهی است.

وی با اشاره به برنامه ریزی خوبی که برای توسعه بانکداری در کشم انجام شده است، افزود: در حال حاضر پالایشگاهی با ظرفیت 10 هزار بشکه سوخت کم گوگرد با هدف تامین سوخت مورد نیاز در منطقه هاب انرژی صالح آغاز به کار کرده است. برای بانکداری

مدیرعامل نفت و انرژی سازمان منطقه آزاد کشم ادامه داد: همچنین اولین واحد تولید LNG در منطقه آزاد کشم آغاز به کار کرده و در آینده شاهد ساخت اسکله اختصاصی برای صادرات LNG از جزیره خواهیم بود. .

وی در پایان خاطرنشان کرد: در طرح جامعی که برای بخش انرژی جزیره قشم تهیه شده، پیش‌بینی‌های خوبی برای مهار توان شرکت‌های دانش‌بنیان و انرژی‌های تجدیدپذیر انجام شده است.

بیشتر بخوانید  دستمال کاغذی از چه چیزی درست می شود؟ [مواد اولیه + نحوه تولید]

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کشم

دیدگاهتان را بنویسید