گریه در نماز چه حکمی دارد؟



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر: پایگاه اطلاع رسانی کابینه مقام معظم رهبری پاسخ معظم له به استفتائات متعدد را منتشر کرد.

شرح سوالات و پاسخ های نظرسنجی به شرح زیر است:

استفاده مشترک از دوره های آموزشی مجازی

سؤال: برخی از مجموعه ها دوره های خود را ضبط می کنند و به مردم می فروشند و از فروش اشتراک خودداری می کنند، آیا جایز است پول خود را به کسی بدهیم تا تهیه کند و ببخشد؟

پاسخ: در هر صورت خریدار یک نفر است و اگر فروشنده اعلام کند که فقط خریدار حق استفاده از نرخ ارز را دارد و یا معامله بر اساس این شرط انجام شده باشد ارائه آن به غیر مجاز نیست. . بدون رضایت فروشنده (البته استفاده بدون رضایت مالک) همچنین حتی اگر بدون قید و شرط باشد مشکل دارد).

نماز با کمانچه باطل است

سؤال: غسل جنابت بر عهده من بود و بعد از انجام غسل و نماز شب قبل متوجه مقدار کمی چسب باقی مانده از پانسمان شدم، آیا تکرار غسل و نماز لازم است؟

جواب: اگر مانع در سمت چپ بدن بود، غسل و نماز برگردانده شود، پس از برداشتن مانع، فقط آن قسمت را به نیت غسل بشویید و اگر در سمت راست بود، بعد از رفع مانع، آن قسمت را بشویید. . و شستن به قصد کمانچه. بنابر احتیاط واجب باید تمام سمت چپ بدن را دوباره به نیت غسل شست.

بیشتر بخوانید  مالک متروپل آبادان فوت شد

دعای مصیبت دیده

سؤال: کسى که بیمار است و نمى تواند از بیرون آمدن بول براى طهارت و وضو و نماز جلوگیرى کند، چه وظیفه اى دارد؟

جواب: اگر بداند که از اول نماز تا آخر نماز به مقدار وضو و سجده با وضو وقفه پیدا می کند، باید در همان وقت نماز بخواند وگرنه اگر در طول نماز چند مرتبه بول کند. با هر وضو می تواند یک نماز بخواند، یعنی برای هر نماز یک وضو محدود است، اگر چه در بین نماز وضوی او ساقط می شود، ولی اگر وصل باشد ادرار به این صورت از آن خارج می شود. طوری که اگر بخواهد هر بار بیرون برود، از وضو گرفتن ناراحت است، می تواند با یک وضو چند نماز بخواند، مشروط بر اینکه بین دو نماز بول نکند.

چنین شخصی باید به هر طریقی از پخش نجاست به لباس و بدن خود در هنگام نماز جلوگیری کند و احتیاط واجب آن است که بولی را که نجس شده است، اگر ضرر ندارد، قبل از هر نماز تطهیر کند.

گریه هنگام نماز

سؤال: گریه در نماز چه حکمی دارد؟

جواب: بلند گریه کردن برای امور دنیوی، مثلاً به یاد مرده، نماز را باطل می کند، اما گریه از ترس خدا یا برای امور آخرت یا درخواست حاجت دنیوی، از روی ذلت در برابر او. و آرام گریه کردن مشکلی نیست .

زکات طلا

سؤال: آیا زکات زیور آلات طلای زنان تعلق می گیرد یا سکه طلا؟

جواب: عموماً اگر طلا در معاملات عادی به صورت سکه باشد زکات دارد و البته باید یک سال در اختیار شخص باشد و به حد نصاب رسیده باشد. بنابراین سکه طلا در زمان ما که پول رایج محسوب نمی شود، زکات ندارد.

بیشتر بخوانید  پیش‌بینی متفاوت اقتصاددانان درباره قیمت دلار/ دلار بخریم یا بفروشیم؟

وظیفه بانو در صورت قرائت اشتباه امام

سؤال: اگر امام جماعت سهواً نماز را اشتباه در نماز بخواند و در همان حال نماز را ادامه دهد، آیا می توان نماز او را برای نمازهای بعدی صحیح دانست و آیا باید به آن اقتدا کند یا باید بررسی کند که نمازهای بعدی خود را خوانده است. ? درست؟

پاسخ: در دعاهای زیر می توانید از او تقلید کنید. البته اگر خانم متوجه اشتباه امام در قرائت شود، می تواند (به نحوی که نمازش را باطل نمی کند) به امام اطلاع دهد تا امام اشتباه را اصلاح کند; در غیر این صورت خودش قصد قرائت را داشته باشد.

ظاهر هنگام استحمام

سؤال: اگر در غسل اتفاقی بیفتد که فقط وضو را باطل کند (حدیث اصغر)، آیا غسل نیز باطل می شود؟

جواب: غسل باطل نمی شود ولی برای نماز باید وضو گرفت.


دیدگاهتان را بنویسید