جایگزین ایبوپروفن برای تسکین درد



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر: بهترین گام برای محافظت از خود در برابر عوارض جانبی مصرف این مسکن ها و کوتاه کردن مدت آنها، توسل به گزینه های طبیعی است که در هر آشپزخانه ای یافت می شود.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و ارتقای سلامت، خوشبختانه برخی از غذاها بدون ایجاد عوارض جدی برای دستگاه گوارش، توانایی کاهش سردرد، درد مفاصل و یا سایر دردهای آزاردهنده را دارند که شامل موارد زیر است:

_ روغن زیتون: اولئوکانتال موجود در این روغن می تواند مانند ایبوپروفن عمل کند. حدود سه چهارم قاشق غذاخوری روغن زیتون معادل 200 میلی گرم ایبوپروفن است. رژیم غذایی کشورهای مدیترانه‌ای که روغن زیتون یکی از مواد اصلی آن است، مدت‌هاست که برای سلامت انسان مفید است، از جمله کاهش خطر سکته مغزی، بیماری قلبی، سرطان سینه، سرطان ریه و برخی از انواع زوال عقل.

پوست درخت بید: پوست درخت بید سفید به طور سنتی برای درمان آرتروز، کمردرد و سایر بیماری‌های دردناک مانند تاندونیت استفاده می‌شود. همچنین می توانید از آن برای تسکین فوری برای کسانی که سردرد دارند استفاده کنید. سالیسین ماده فعال این لایه برداری است که در معده به اسید سالیسیلیک تبدیل می شود و خاصیت ضد التهابی و تسکین درد دارد.

کپسایسین یک ماده شیمیایی است که در فلفل یافت می شود و جایگزین خوبی برای ایبوپروفن است، به خصوص برای افرادی که از دردهای عضلانی، سردردهای مکرر و درد مفاصل رنج می برند. اگر از یک بیماری دردناک رنج می برید، می توانید به طور مرتب فلفل چیلی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. برای درمان درد حاد نیز می توانید از کرم های حاوی کپسایسین برای ماساژ ناحیه آسیب دیده استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  بلینکن اشاره آیت الله سیستانی به لزوم مشاهده بین المللی انتخابات در عراق را ستود

_ کورکومین: یک مولکول فعال موجود در زردچوبه که خاصیت ضد التهابی دارد. کورکومین ممکن است با مسدود کردن پروتئین‌هایی که به التهاب کمک می‌کنند و انتقال‌دهنده‌های عصبی از ارسال سیگنال‌های درد به مغز، در تسکین درد مؤثر باشد. همچنین کاهش خطر ابتلا به آلزایمر و برخی سرطان ها از دیگر خواص این ترکیب شیمیایی است که می توان آن را به صورت قرص یا با افزودن زردچوبه به رژیم غذایی مصرف کرد.

کندر: خواص ضدالتهابی این گیاه هندی با اسید بوزولیک مرتبط است که بر اساس تحقیقات این ماده توانایی بهبود گردش خون از جمله جریان خون به مفاصل و جلوگیری از التهاب را با مسدود کردن راه ورود گلبول های سفید به بافت های آسیب دیده دارد. . این گیاه به صورت پماد در داروخانه ها موجود است.

اسیدهای چرب امگا 3: امگا 3 التهاب و درد گردن و کمر را کاهش می دهد. مطالعات نشان داده است که کسانی که گردن درد غیر جراحی دارند، با مصرف 1200 میلی گرم امگا 3 در روز، 60 درصد کاهش درد را گزارش کرده اند. همچنین امگا 3 باعث کاهش خستگی، درد عضلانی، خشکی و خارش پوست، سردرد، بی خوابی، شکنندگی مو و ناخن و عدم تمرکز می شود و در درمان بیماری های قلبی عروقی، روماتیسم مفاصل، آسم و کاهش التهاب موثر است. از آرتریت روماتوئید


بیشتر بخوانید  این تست هوش را فقط باهوش‌ها جواب می دهند!

دیدگاهتان را بنویسید