مالیات بر جمع درآمد، ابزاری برای تنظیم گری اقتصاد است



آنچه دیگران می خوانند:

دکتر داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در جلسه مشاوره مالیاتی که به همت سازمان امور مالیاتی کشور و با حضور اعضای کمیته فرعی کمیسیون اقتصادی کشور، معاونین سازمان امور مالیاتی برگزار شد. کشور، نخبگان اقتصادی و مالیاتی و جمعی از پیشکسوتان حوزه اقتصاد مرتبط با مالیات بر درآمد (PIT) در کمپ شهید باهنر تهران برگزار شد و اظهار داشت: نقش تاب آوری اجتماعی در موضوع مالیات بر درآمد باید مورد غفلت قرار نگیرد و در این راستا توجه به هزینه های تحصیل و درمان در خانوار و پذیرش آنها به عنوان هزینه های مالیاتی قابل قبول بسیار مهم است.

وی با تاکید بر اینکه مالیات بر درآمد کل می تواند ابزار بسیار موثری برای کنترل قیمت طلا، سکه، دلار و ارز در نظام اقتصادی باشد، افزود: در صورت تصویب این قانون، محاسبه مالیات مودیان براساس اطلاعات دریافتی خواهد بود. از سوی افراد حاضر در سامانه خرید پایانه ها و سامانه مالیات دهندگان به صورت هوشمند و بدون مراجعه مستقیم انجام خواهد شد که می تواند گامی اساسی در راه رسیدن به سیستم مالیاتی هوشمندتر باشد.

سقف مزایای مالیاتی، هزینه‌های قابل قبول خانوار، سهم تحصیل در هزینه‌های قابل قبول مالیاتی، تعیین مشوق‌های مالیاتی برای ورود داده‌ها به سامانه مودیان، نرخ مالیات شرکت‌های تحت پوشش نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی، حمایت از تولید و سرکوب موضوع فرار مالیاتی از جمله دستور کار این نشست دو روزه بود.

بیشتر بخوانید  عکس / اشک های نعیمه هیدمتی هنگام اولین مدال تاریخ ایران در تیراندازی

اینتا


دیدگاهتان را بنویسید