افزایش قیمت خودرو کمر مردم را شکست



آنچه دیگران می خوانند:

صفر قیمت داخلی خودرو در روز دوشنبه 5 دی ماه 1401 تغییراتی را به دنبال داشت که قیمت خودرو در سایت ها و مراکز خرید این روزها با نوسانات جزئی همراه بود. تحقیقات نشان می دهد که قیمت خودرو در روزهای اخیر ثبات نسبی و حتی در برخی موارد کاهش یافته است.

پراید در ابتدای سال جاری رکورد قیمت جدیدی را به نام خود ثبت کرد. اما اکنون این خودرو در کمتر از یک سال 100 میلیون تومان افزایش قیمت داشته است.پراید 111 که مدت هاست تولید آن متوقف شده بود دیروز کانال را شکست و وارد محدوده 300 میلیون تومان شد. اما صبح امروز این خودرو پنج میلیون تومان افزایش قیمت داشت و با قیمت 290 میلیون تومان فروخته شد. پراید 131 نیز امروز با قیمت 275 میلیون تومان عرضه می شود.

قیمت خودرو

طرم اتوماتیک که در هفته های اخیر با افزایش قیمت قابل توجهی همراه بود، در روزهای اخیر با نوساناتی همراه بوده است. این خودرو امروز در بازار با قیمت 729 میلیون تومان خرید و فروش شد.

پژو 207 اتوماتیک امروز 745 میلیون تومان قیمت دارد. دانا معمولی امروز شش میلیون تومان افزایش قیمت داشت و به قیمت 590 میلیون تومان رسید.

پژو پارس اتوماتیک که در روزهای اخیر جهش قیمتی بسیار خوبی را تجربه کرده بود، امروز نیز در قیمت 607 میلیون تومان در بازار خودروهای داخلی ثابت ماند.

قیمت خودروهای محبوب

خودروهایی که امروزه بیشتر در بازار خرید و فروش می شوند و خریداران بیشتری در بازار دارند به چه قیمتی به فروش می رسند؟

بیشتر بخوانید  پست عاشقانه کیم کارداشیان قبل از روز ولنتاین

تیبا هاچ بک پلاس که یکی از خودروهای پرطرفدار این روزها است، صبح امروز نیز مانند روزهای گذشته 296 میلیون تومان قیمت دارد.

قیمت پژو 206 تیپ 2 که در روزهای اخیر با کاهش مواجه شده بود، امروز با یک میلیون تومان کاهش نسبت به روز گذشته به 444 میلیون تومان رسید. تیپ 5 این مدل پژو نیز دو میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و به نرخ 488 میلیون تومان رسید.

کوئیک که جایگزین پراید و مختص اقشار متوسط ​​جامعه است در چند روز گذشته رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرد و وارد کانال جدیدی شد. قیمت این خودرو به 298 میلیون تومان رسید.

پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

فیروز نادری کارشناس صنعت خودرو گفت: در حال حاضر روند افزایش قیمت در بازار متوقف شده است و دلیل آن افزایش عرضه خودرو در بازار از طریق بورس و طرح های فروش است. سازنده خودرو.

وی افزود: با وجود کاهش قیمت خودرو، رکود نبض بازار را در دست گرفته است. در حال حاضر تعداد فروشندگان خودرو در بازار بسیار بیشتر از تعداد خریداران است.

نادری ادامه داد: به نظر می رسد با افزایش عرضه خودرو در بازار بتوان تا پایان سال تا حدودی قیمت ها را کنترل کرد. البته باید توجه داشت که کاهش قیمت ممکن است چشمگیر نباشد و بازار شاهد ثبات قیمت بیشتری باشد. پیش بینی می شود بازار شب عید راکد بماند و تغییری در آن ایجاد نشود.

این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: باید توجه داشت که با ورود خودروهای وارداتی ممکن است شوک جدیدی به بازار وارد شود و رونق دوباره به بازار خودرو در کشور بازگردد. اما هنوز خبری از ورود این خودروها به کشور نیست و به نظر می رسد هیچ کدام از خودروها تا پایان سال وارد بازار ایران نشوند.

بیشتر بخوانید  رابرت مالی: بایدن می خواهد کارزار فشار حداکثر بر ایران را خاتمه دهد


دیدگاهتان را بنویسید