کاهش 8366 واحدی شاخص بورس در اولین روز هفته


به گزارش سایت طلا، شاخص کل بورس امروز با ۸۳۶۶ واحد نزول تا رقم یک میلیون و ۶۴۳ هزار واحد کاهش یافت. این درحالی است که شاخص کل با معیار هم‌وزن با ۷۰۰ واحد افزایش تا رقم ۵۰۴ هزار و ۹۰۵ واحد افزایش یافت.

در این بازار ۵۶۹ هزار معامله به ارزش ۶۶ هزار و ۳۹۶ میلیارد ریال انجام شد.

فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی پردیس، توسعه معادن و فلزات، سرمایه گذاری تامین اجتماعی و پتروشیمی نوری نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و ملی صنایع مس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با 88 واحد کاهش به رقم 20 هزار و 944 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 139 هزار میلیارد تومان رسید و ارزش بازار پایه که شرکت‌های تازه‌وارد به بازار سرمایه و شرکت‌های اخراجی از بازارهای اصلی در آن قرار دارند به بیش از 4.4 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از 6.6 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در فرابورس ایران در قالب 343 هزار نوبت معامله و به ارزش 4610 میلیارد تومان دادوستد کردند. با این حساب ارزش معاملات امروز بورس اوراق و فرابورس به بیش از 11.3 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز نماد بانک دی بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشت و نمادهای بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس، آریا ساسول، فولاد غدیر، پالایش نفت شیراز و فرابورس ایران به ترتیب بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را داشتند.

بیشتر بخوانید  صفحه درخواستی شما پیدا نشد.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


دیدگاهتان را بنویسید