عیدی شب یلدا کمیته امداد کی واریز می شود یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱


یارانه یلدا یا همان یارانه آذرو در بیستم آذرماه به حساب خانوارها واریز شد و حالا زمزمه هایی مبنی بر یارانه میلیونی دولت در شب یلدا به گوش می رسد. آیا مبلغ یک میلیون یاردی شبی یارانه واقعی است؟

در سال 1378 در اوج شیوع ویروس کرونا، دولت دو میلیون تومان وام کرونا به مردم داد و یکی از این دو وام در آبان ماه یلدا به حساب مردم واریز شد.

از آن زمان به بعد خیلی ها فکر می کنند که پرداخت یارانه به یلدایی هر سال ادامه دارد و انتظار دارند امسال یک میلیون یارانه دریافت کنند. اما ادامه تجارت نیوز نشان می دهد که پرداخت یارانه یلدا در سال 99 تنها برای حمایت از مردم و کسبه بوده است. از پرداخت یارانه میلیونی شب یلدا خبری نیست و دولت هیچ یارانه و وامی به مردم نخواهد داد.

شایعات درباره یارانه یک میلیون دلاری دولت چیست؟

مدتی پیش بحث پرداخت سود سهام عدالت مطرح شد. قرار بود در آذرماه دولت سود سهامداران 49 میلیونی خود را واریز کند و تاریخ این سپرده نزدیک به یلدا بود. اما کمی بعد اعلام شد که پرداخت سود سهام مالک یعنی یارانه یلدای رئیسی به آذرماه موکول شد.

این بدان معناست که سهامداران باید سود سهام خود را در ماه دسامبر دریافت کنند.

با توجه به موارد ذکر شده، صاحبان سهام 532 هزار تومانی یک میلیون تومان سود و صاحبان سهام یک میلیون تومانی دو میلیون تومان سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

با این حساب یک خانواده چهار نفره باید منتظر دریافت سود 4 میلیون تومانی در دی ماه باشند و صاحبان یک میلیون سهم نیز 8 میلیون تومان سود خواهند داشت.

اما گفته شد که کل سود در سال 1401 پرداخت نمی شود و نصف آن به سال بعد موکول می شود.

بیشتر بخوانید  ۶۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال کشور دچار اضافه وزن هستند

چه کسانی از سرمایه سود سهام دریافت نمی کنند؟

از 49 میلیون سهامدار، حدود 3.5 میلیون نفر از سال 85 فوت کرده اند و سود این افراد یا در شرکت سپرده گذاری باقی مانده و پس از اتمام مراحل مربوطه به وراث منتقل می شود و یا به شرکت های مربوطه منتقل می شود. . ، و وراث دریافت خواهند کرد این شرکت ها طلبکار می شوند.

در خصوص مراحل آزادسازی سهام، سازوکارهای مختلفی در حال بررسی است و به گونه ای خواهد بود که سهامدار نیز منتفع شود و بازار آسیبی نبیند.

همچنین حدود 3.5 میلیون نفر از اعضای کمیته های مددکاری و تشکل های اجتماعی باید در زمره سهامداران قرار گیرند که هنوز مراحل اجرایی آن به پایان نرسیده است. در نتیجه، این گروه نیز بعید است که سود سهام در ماه دسامبر را شامل شود.

سود سرمایه چه زمانی پرداخت می شود؟

در حالی که قرار بود قسمت اول سود سهام مالک تا پایان ماه جاری به حساب کاربران واریز شود، آخرین اخبار حاکی از تاخیر در این فرآیند است و زمان پرداخت مشروط به زمان پرداخت سود است. توسط شرکت ها

دهم آبان ماه سید احسن خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی اعلام کرد که بر اساس مصوبه شورای عالی بورس، پرداخت بخشی از سود سهام در دو مرحله انجام می شود که مرحله اول آن 500 است. هزار تومان برای هر شرکت کننده و باید تا پایان پاییز امسال واریز شود. به گفته وزیر، واریز سود باقی مانده که برای هرکس متفاوت است تا پایان امسال یا ابتدای سال آینده انجام می شود.

اما بررسی ها نشان می دهد که واریز قسمت اول در زمان موعود نخواهد بود و زمان دقیق آن مشخص نیست.

دلیل تاخیر در پرداخت سود سهام بر اساس سرمایه چیست؟

بیشتر بخوانید  افزایش بیماری عروق کرونر قلب در تهران

در همین رابطه حسین قربان زاده – رئیس سازمان خصوصی سازی در خصوص برگزاری مجامع شرکت های سهامی گفت: مجامع شرکت ها در مقاطع مختلف برگزار شد، مجمع برخی شرکت ها در هورداد و برخی دیگر در تیر برگزار شد. و برخی از آنها نیز در شهریور ماه برگزار شد. طبق قانون تجارت، شرکت ها تا هشت ماه پس از برگزاری مجمع فرصت دارند تا سود سهام خود را پرداخت کنند.

وی افزود: بنابراین شرکت هایی که مهلت قانونی آنها به پایان رسیده است باید به تعهد خود عمل کرده و سود خود را واریز کنند اما برخی از شرکت هایی که مهلت قانونی دارند نمی توانند سپرده گذاری کنند. در مجموع برآوردها این بود که تا پایان پاییز 30 هزار میلیارد تومان از 60 هزار میلیارد تومان سودی که شرکت ها باید پرداخت کنند، وصول می شود که تاکنون بخشی از آن محقق شده است. شرکت سپرده گذار باید سود باقی مانده را از شرکت ها دریافت کند.

در همین راستا بررسی های ایسنا نشان می دهد که از 36 شرکت سهامی خاص، تنها 5 شرکت که اکثرا شرکت های کوچک بوده اند، سود خود را واریز کرده اند. بنابراین فقط چهار درصد سود اخذ شد. با توجه به این سوال نمی توان زمان دقیق واریز سود سهام عدالت را تصور کرد و همه چیز به روند واریز سود توسط شرکت ها بستگی دارد.

شرکت سپرده گذاری مرکزی: زمان دقیق واریز سود سهام عدالت مشخص نیست

شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد: مکاتبات لازم با 36 شرکت بورسی برای دریافت سود از مشمولان سهام انجام شده اما تاکنون مبلغ ناچیزی به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، سازمان ثبت مرکزی اوراق بهادار و تسویه دارایی ها (سمت) از رایزنی این شرکت برای اخذ سود سال مالی منتهی به 8 اسفند 1400 شرکت برای سرمایه گذاری خبر داد.

بیشتر بخوانید  ماجرای فروش و تزریق واکسن تقلبی کرونا چیست؟ -

همانطور که در اطلاعیه این شرکت آمده است، مکاتبات لازم با 36 شرکت بورسی برای دریافت سود سهامداران انجام شده اما تاکنون مبلغ ناچیزی به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز شده است.

بر اساس مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار که در تاریخ ششم ماه جاری به شرکت سپرده گذاری مرکزی ابلاغ شد، این شرکت مجری سود پرداختی سهامداران بوده و همانند سال های گذشته اقدام به اخذ سود کرده است. اقدامات لازم برای دریافت سود از شرکت های سرمایه گذاری.

اما در حال حاضر نمی توان زمان دقیق واریز سود سال منتهی به 8 اسفند 1400 را اعلام کرد زیرا تحقق آن منوط به همکاری شرکت های سرمایه گذاری در پرداخت سود این گروه است. سهامداران

از سوی دیگر هفته گذشته این شرکت امکان دریافت مجدد سود سهام عدالت را برای بازماندگان اعلام کرد.

بر اساس اطلاعیه صمت، حدود یک میلیون و 800 هزار سهامدار عدالت همچنان با مشکل ثبت نام اصیل بانکی مواجه هستند که این افراد با ثبت نام و احراز هویت در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) و یا وارد کردن شماره ثبت می توانند این مشکل را انجام دهند. در مرحله دریافت سود، اعتبار خود را در سایت sahamedalat.ir دریافت کنید.

بر اساس این اطلاعیه، شماره شباج نامعتبر، حساب بانکی مسدود، رکود، مشاع (دو امضایی)، ارزی و بلندمدت از مهمترین دلایل واریز نشدن سود به حساب این دسته از سهامداران است.

گفتنی است، از اسفندماه سال گذشته، سپرده گذاری مرکزی سه قسط سود سالانه 98 و 98 را به حساب 684 هزار سهامدار واریز کرده است که مشکل تعداد حساب های بانکی آنها حل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید