شاخص الودگی هوای تهران امروز به تفکیک مناطق ۲۸ آذر ۱۴۰۱


شاخص آلودگی هوای امروز تهران به تفکیک منطقه در 7 آذر 1401 امروز دوشنبه در ایران است.

به گزارش خبرگزاری ایران، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران پس از بررسی اطلاعات دریافتی از ایستگاه های پایش کیفیت هوای پایتخت در روزهای اخیر از افزایش غلظت ساعتی آلاینده دی اکسید گوگرد در برخی ایستگاه ها خبر داد.

دکتر سید محمدمهدی میرزایی کمی در گفتگو با خبرنگار ما علی عباس صادق وی درباره افزایش غلظت آلاینده ها طی هفته گذشته گفت: طی هفته گذشته به ویژه در فاصله زمانی 22 تا 25 آذرماه افزایش غلظت آلاینده های دی اکسید گوگرد به ویژه در اواسط روز بسیار بالاتر از حد استاندارد بوده است. . حد.

وی افزود: در ایستگاه های واقع در مناطق غربی و جنوبی شهر بیش از ایستگاه های سایر نقاط شهر شاهد افزایش شاخص این آلاینده بودیم. اولین روز آلوده از نظر آلاینده های دی اکسید گوگرد از ابتدای سال تاکنون روز پنجشنبه (4 آذر) رخ داد.

میرزایی کومی در ادامه بیان کرد: بررسی وضعیت شاخص این آلاینده در تهران از سال 1393 نشان می دهد که علیرغم فراتر از حد مجاز شاخص در برخی ایستگاه ها در سال های گذشته، میانگین شاخص کل شهر تهران هرگز وارد وضعیت آلودگی پنجشنبه هفته گذشته اولین روز آلوده از نظر آلاینده های دی اکسیژن در هفت سال گذشته بود.

وی ادامه داد: تحقیقات انجام شده بر روی آلاینده های دی اکسید گوگرد در شهر تهران طی سال های گذشته نشان داده است که عمدتاً در نیمه دوم سال به دلیل افزایش آرامش نسبی و پایداری جو، شاهد شرایط مساعد کمتری برای این آلاینده هستیم. غلظت آن در ساعات میانی روز در هفته گذشته افزایش یافته است که نشان دهنده تأثیر منابع غیرترافیکی در وقوع این رویداد است.

بیشتر بخوانید  4 علامت مهم امیکرون در کودکان را بشناسید / پروتکل های درمانی تاج در کودکان چیست؟

میرزایی کمی در پایان تصریح کرد: موضوع مذکور به دلیل استفاده از سوخت های پودری در منابع ثابت امکان تولید این آلاینده را فراهم می کند.

انتهای خبر/ ایران چطور؟

دیدگاهتان را بنویسید