نقش مؤثر ذوب آهن با تولید محصولات جدید در قطع وابستگی و تأمین نیاز داخل



محسن سلطانی مدیر امور فنی و برنامه ریزی تولید ذوب اصفهان گفت: توسعه و تجاری سازی موفق محصولات جدید یکی از عوامل اساسی برای کسب مزیت رقابتی برای هر شرکتی است. به عبارت دیگر، به دلیل تغییرات سریع در وضعیت رقابت، فناوری و ترجیحات مشتریان، شرکت ها نمی توانند همیشه به محصولات موجود خود تکیه کنند زیرا مشتریان محصولات جدیدتر و پیشرفته تری را می طلبند و شرکت ها مجبور به تولید و ارائه محصولات جدید برای رفع نیازها هستند. ، سلیقه و انتظارات مشتری، به همین دلیل است که هر شرکتی به یک برنامه توسعه محصول جدید نیاز دارد. از سوی دیگر، توسعه محصولات جدید یکی از راهبردهایی است که در آن شرکت سعی در افزایش فروش و ایجاد فرصت های جدید از طریق توسعه، بهبود یا اصلاح محصولات موجود دارد.

از این رو، ذوب آهن اصفهان همزمان با ارتقای مستمر کیفیت محصولات تولیدی خود با در نظر گرفتن نیاز بازار و مشتریان، گواهینامه ها و استانداردهای مختلفی را اخذ و با هدف تکمیل سبد محصولات تولیدی خود در بازارهای جهانی حضور پیدا می کند. . محصولات و پاسخگویی به نیاز بازار، در دوگی سالهاست که به تولید انواع محصولات جدید ساختمانی و صنعتی مشغول است.

فرآیند توسعه محصولات جدید در ذوب آهن اصفهان دارای مراحل مختلفی است که بر اساس دستورالعمل های اجرایی موجود، رویه کیفیت KP10.1 و الزامات استاندارد ISO 9001 ویرایش 2015 نظارت و اجرا می شود. رویه کیفیت KP10.1 به عنوان یک روش کیفی جداگانه در فرآیند توسعه محصول توسعه داده شد. این رویه شامل مفاهیم مرتبط با محصول جدید به همراه ورودی‌های فرآیند، جریان‌های فرآیند و خروجی‌ها است. هدف از تدوین رویه KP10.1 بیان روش های قابل اجرا در مراحل مختلف فرآیند طراحی و تولید محصولات جدید در واحدهای تولیدی حوزه عملیاتی از جمله کنترل طراحی و توسعه برای تولید محصولات جدید می باشد. محصولات، کنترل طراحی و توسعه فرآیند تولید به منظور بهبود کیفیت یا بهینه سازی شرایط یا بازنگری در طراحی تولید محصول پس از تولید انبوه.

بیشتر بخوانید  همسر "شهاب حسینی" حرف دلش را زد/ عکس

ویژگی محصول جدید در رویه مذکور محصولی است که هنوز در شرکت یا کارگاه مورد نظر تولید نشده و یا به مرحله نهایی طراحی و تولید انبوه نرسیده باشد. به عنوان مثال، ممکن است یک محصول جدید از نظر نوع فولاد، نوع پروفیل یا استاندارد مربوطه سابقه طراحی و ساخت نداشته باشد. ارتقای کیفیت به معنای بالا بردن کلاس محصول تولیدی یا تغییر فرآیند تولید خواهد بود. بهینه سازی طراحی و فناوری می تواند شامل تمامی اقدامات لازم برای افزایش کارایی، سبکی، صرفه جویی و استفاده بهینه از تجهیزات باشد.

ورودی‌های فرآیند توسعه محصول جدید شامل مشخصات محصول، استانداردهای محصول، دستورالعمل‌های اجرایی و خروجی‌های آن طرح (دستورالعمل یا طرح تولید محصول جدید)، مشخصات فنی فرآیند تأیید و نتایج تأیید، مشخصات محصول و نقشه‌ها و غیره خواهد بود.

ذوب آهن اصفهان برای افزایش مزیت رقابتی خود، توسعه محصول جدید در راستای استراتژی های سازمان را در دستور کار خود قرار داده است. تولید محصولات جدید طبق روال مشخص شده و دستورالعمل های همراه از ارائه ایده تا تجاری سازی محصول با تکیه بر توان داخلی شرکت و ایجاد مدیریت و همکاری بین بخش های مختلف انجام می شود. شرکت. در این راستا با توجه به اهداف و شاخص های برنامه های خود، هر ساله تعدادی طرح توسعه محصول جدید راه اندازی و طی آن محصولات جدید فولادی در رده فولادهای صنعتی و ساختمانی تولید و تحویل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید