انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری منطقه آزاد چابهار راه‌اندازی می‌شود



محمدسعید موسایی باغستانی رئیس مدیریت گردشگری و میراث فرهنگی سازمان در نشست مشترک راهنمایان فعال گردشگری با هدف بررسی مشکلات در زمینه تامین سوخت، حمل و نقل، قیمت اقامتگاه، استانداردسازی فعالیت ها و مشاغل بیمه ای و … ارائه راهکارهایی برای حل آنها گفت: یکی از اولویت های ما حرکت به سمت ایجاد تشکل های مدنی با استفاده از ظرفیت های جامعه محلی هر منطقه است.

به گفته موسایی، صنعت گردشگری ریشه در ایجاد تعامل بین مردم دارد و بهترین راهکار را دست اندرکاران و فعالان این حوزه ارائه خواهند کرد.

مدیر گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه چابهار آزاد افزود: به همین منظور با بهره گیری از توان راهنمایان فعال گردشگری، فعالیت های لازم برای تشکیل انجمن تخصصی راهنمایان گردشگری در حال انجام است که در سال جاری تکمیل می شود. 20 روز آینده به فعالیت های این بخش وجهه قانونی خواهد داد.

وی همچنین به لزوم برخورد با قیمت واحدها در اقامتگاه ها قبل از نوروز 1402 اشاره کرد و خاطرنشان کرد: به زودی با ایجاد تشکل های مختلف در حوزه صنعت گردشگری، تمامی کارکردهای این اقتصاد قانونی خواهد شد و هرگونه تخلف و عدم همکاری در مطابق مقررات مقررات، به ایجاد، اصلاح، تکمیل، رتبه بندی و قیمت گذاری امکانات گردشگری خواهد پرداخت.

موسایی اجرای قانونی قوانین را عاملی در کاهش تخلفات و در نتیجه شکایت گردشگران دانست و خواستار همکاری همه فعالان این صنعت برای دستیابی به راهکارهای مفید شد.

بیشتر بخوانید  ببینید | نوازندگی حامد آهنگی در سریال جوکر

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد چابهار

دیدگاهتان را بنویسید