راه های هک شدن دوربین مداربسته



آنچه دیگران می خوانند:

یکی از رایج ترین سوالاتی که کاربران معمولا به آن فکر می کنند دوربین مدار بسته تحت شبکه و شامل آنالوگ است. آیا می توان سیستم های نظارتی آنها را هک کرد یا خیر؟ آیا راهی برای جلوگیری از هک شدن سیستم نظارتی ما وجود دارد؟ در این مقاله نکات مهمی را در مورد راه های هک دوربین مداربسته به شما ارائه می کنیم. در زیر با ساده ترین روش شروع می کنیم، به خاطر داشته باشید که روش های دشوارتر نیاز به دانش فنی دارند. بنابراین، اگر با نحوه عملکرد تجهیزات نظارت تصویری آشنایی ندارید، توصیه می شود احتیاط کنید.

اطلاعیه مهم

خطر هک عمدتا زمانی است که سیستم نظارتی شما به اینترنت متصل باشد. زیرا عمده فعالیت هکرها در فضای مجازی است.

روش های هک دوربین مداربسته

راه های مختلفی برای هک کردن سیستم های امنیتی معرفی شده است. البته برخی از آنها فقط برای سرگرمی هستند. با این حال در این مقاله راه های نفوذ به سیستم های نظارتی را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید راه های هک سیستم های نظارتی خود را شناسایی کنید. با دانستن این روش ها می توانید از اطلاعات ارزشمند خود محافظت کنید. در صورت جواب ندادن روش های ذکر شده می توانید با نمایندگی تیاندی با شماره 91006008 تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهند. همچنین می توانید در بخش دانلود نرم افزار Tiandi نرم افزار مورد نیاز خود را دانلود کنید.

راه های هک دوربین مداربسته

روش اول: هک دوربین مداربسته در شبکه VI-FI

این هک کمی فنی است و کار می کند. ابتدا باید آدرس IP دوربین مورد نظر که به همان شبکه متصل است را پیدا کنید. دوربین مدار بسته دارای یک رابط کنترلی است که از طریق آدرس IP آن قابل دسترسی است. حقیقت این است که اکثر مردم حتی حوصله نگاه کردن به آن را ندارند. مشکل این است که رابط کنترل دوربین یک رمز عبور پیش فرض دارد. هر هکر هوشمندی می تواند به راحتی از این مشکل سوء استفاده کند. توصیه می شود رمزهای عبور را به عنوان پیش فرض قرار ندهید.

بیشتر بخوانید  واکنش ابتکار به زیر گرفتن دو زن به بهانه بدحجابی با پژو در ارومیه

قبل از امتحان رمز عبور پیش فرض برای دوربین مداربسته، ابتدا باید آدرس IP و رابط کنترل ورود به سیستم را پیدا کنید. برای پیدا کردن آدرس IP، موارد زیر را انجام دهید:

دانلود نرم افزار هک دوربین مداربسته:

برنامه Angry IP Scanner یک برنامه هک دوربین مداربسته نیست اما می توانید از طریق آن دوربین مدار بسته را هک کنید. زیرا برای یافتن IP به این نرم افزار نیاز داریم. این ابزار به صورت مخفیانه اسکن نمی کند و هنگام اسکن دوربین های مداربسته در شبکه نویز ایجاد می کند.

Angry IP Scanner را نصب و اجرا کنید. پس از راه اندازی، باید نرم افزار را پیکربندی کنید.

تنظیمات برنامه هک دوربین مداربسته

پورت های پیش فرض زیر را برای دوربین های مدار بسته تنظیم کنید:

80، 23، 8080، 8081 و 8082

سپس تنظیمات را روی تشخیص وب قرار دهید.

آدرس IP و محدوده پورت را برای اسکن انتخاب کنید. برای هک دوربین مداربسته باید آدرس IP و پورت دقیق دوربین را ارائه دهید.

شما می توانید این کار را در اینترنت نیز انجام دهید. اما با توجه به اینکه بسیاری از دستگاه ها در سراسر اینترنت وصل هستند، بسته به آدرس IP که اسکن می کنید، ممکن است تحت پیگرد قانونی قرار بگیرید. بنابراین توصیه می شود این کار را انجام ندهید.

تا زمانی که آدرس IP و پورت دوربین مداربسته را بدانید. می توانید مستقیماً رابط کنترل را باز کنید. سپس نام کاربری و رمز عبور پیش فرض را وارد کنید.

روش دیگر: هکرها از Shodan برای هک دوربین های مداربسته استفاده می کنند

Shodan Tool یک برنامه هک دوربین مداربسته نیست بلکه یک مرورگر است. این مرورگر قادر است اطلاعات تمامی دستگاه های اینترنتی در سراسر جهان از جمله دوربین های امنیتی را نمایش دهد.

بیشتر بخوانید  واکنش نتانیاهو به ناسزای ترامپ

برخی از هکرها از این مرورگر برای هک دوربین مداربسته استفاده می کنند. آنها کسب و کار خود را با وارد کردن یک نام تجاری خاص مانند Hikvision یا کلمه کلی Web cam شروع می کنند.

سپس لیستی از دستگاه های مورد هدف هکرها نمایش داده می شود. سپس با کلیک بر روی آنها جزئیات زیادی در مورد آدرس IP و پورت ها به دست می آورند که از آنها برای هک دوربین مداربسته استفاده می کنند. در مرحله بعد مانند روش قبل، هکرها به دنبال نام کاربری و رمز عبور پیش فرض هر برند می گردند و شانس خود را امتحان می کنند. با وارد شدن به رابط کاربری دوربین و وارد کردن آدرس IP و رمز عبور دوربین مدار بسته را هک می کنند.

راه های هک دوربین مداربسته

روش سوم: هک دوربین مداربسته با استفاده از ابزار Kshidra و حمله Brute Force

این هک دوربین مداربسته brute force بسیار شبیه به هک وب سایت brute force است. برای این منظور می توان از ابزار Kshidra استفاده کرد. این ابزار قادر است پسورد دوربین مداربسته و سایر رمزهای عبور را هک کند. هکرها همچنین از ابزارهای IP و پورت یاب استفاده می کنند. همچنین لیست رمزهای عبور در قالب یک فایل متنی در اختیار ابزار قرار می گیرد. آنها به راحتی می توانند با امتحان رمزهای عبور احتمالی دوربین مدار بسته را هک کنند. بسیاری از دوربین های مدار بسته نیز هیچ گونه مکانیسم دفاعی و حفاظتی ندارند. و این ابزار می تواند به راحتی به آنها دسترسی داشته باشد.

راه های هک دوربین مداربسته

چگونه از نفوذ هکرها به دوربین های مداربسته ما جلوگیری کنیم؟

اکنون که می دانیم چگونه به سیستم های امنیتی خود نفوذ کنیم، چندین راه حل برای جلوگیری از سرقت داده های ما وجود دارد. به عنوان اولین قدم، سعی کنید سیستم دوربین مداربسته خود را به شبکه محلی شرکت یا ساختمان خود متصل کنید. اما اگر نیاز دارید که تصاویر گرفته شده خود را به صورت آنلاین مشاهده کنید. توصیه می شود یک پلت فرم امن برای دوربین مداربسته خود بسازید.

بیشتر بخوانید  پارلمان اوکراین اعمال تحریم علیه ایران را تأیید کرد

برای انجام این کار، پس از نصب و پیکربندی سیستم های امنیتی، تمامی رمزهای عبور پیش فرض کارخانه را تغییر دهید. اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی پروتکل های امنیتی دوربین مداربسته، دیگر نیازی به صرف هزینه زیاد برای افزایش امنیت دوربین ها ندارید و می توانید به الگوریتم پیش فرض دوربین های مداربسته مقاوم در برابر هک اعتماد کنید.

اطلاعات بیشتر

برای اطلاعات بیشتر و اطلاعات در مورد دوربین های مداربسته می توانید به قسمت وبلاگ سایت مرکز تیاندی مراجعه کنید. شما همچنین می توانید قیمت دوربین تیاندی نیز دسترسی داشته باشند.

* این مطلب یک گزارش تبلیغاتی است و شمانیوز مسئولیتی در قبال آن ندارد.


دیدگاهتان را بنویسید