اهمیت نوشیدن قهوه در فرهنگ استانبولی ها



آنچه دیگران می خوانند:

علاوه بر چای، نوشیدنی های دیگری مانند قهوه نیز در ایران رایج است. قهوه یک نوشیدنی جهانی است که در هر کشوری یافت می شود. همانطور که در آسیا به سمت غرب حرکت می کنیم، قهوه رایج تر و محبوب تر می شود. این مقدار تغییر می کند به طوری که در ترکیه قهوه به محبوب ترین نوشیدنی در این کشور تبدیل می شود. به خصوص در شهرهایی مثل استانبول که بیشتر جنبه اروپایی دارند، قهوه در فرهنگ مردم ارزش زیادی دارد و در هر گوشه شهر می توان کافی شاپ و… را دید.

اگر شما هم از طرفداران قهوه و سایر نوشیدنی های مبتنی بر قهوه هستید، حتما به استانبول سفر کنید. در صورت بروز مشکلاتی مانند نقشه تهران استانبول یا نقشه استانبول – تهران(https://vvv.alibaba.ir/international/IST-IKA) اگر سوالی دارید با ما همراه باشید تا در ادامه این مقاله به برخی از این سوالات پاسخ دهیم. همچنین قصد داریم برخی از مهم ترین نوشیدنی های قهوه ای که در استانبول رایج است را بررسی کنیم.

مهم ترین و محبوب ترین نوشیدنی های مبتنی بر قهوه در استانبول کدامند؟

البته یکی از محبوب ترین و مهم ترین نوشیدنی های استانبولی قهوه ترک است. قهوه ترک تفاوت های اساسی با سایر قهوه ها دارد. به عنوان مثال، برای تهیه یک قهوه دیگر، معمولاً باید از آب داغ استفاده کنید یا قهوه را دم کنید. در حالی که قهوه ترک معمولا با دم کردن قهوه تهیه می شود. همین تفاوت کوچک باعث می شود که این قهوه بسیار متفاوت از قهوه های دیگر و تلخ تر از آنها باشد. قهوه ترک آنقدر در دنیا معروف است که حتی یک روز جهانی هم به آن اختصاص داده شده است! 5 دسامبر روز جهانی قهوه ترک است. قهوه ترک معمولا به عنوان دسر بعد از غذا مصرف می شود. به دلیل طعم تلخ این قهوه معمولا در فنجان های بسیار کوچک سرو می شود و گاهی آب نیز با آن مصرف می شود.

بیشتر بخوانید  صفحه درخواستی شما پیدا نشد.

اهمیت نوشیدن قهوه در فرهنگ استانبول

کاپوچینو یکی دیگر از نوشیدنی های قهوه است که در ترکیه به خصوص استانبول محبوبیت زیادی دارد. حتما یا نام این نوشیدنی را شنیده اید یا خودتان آن را مصرف کرده اید. تهیه کاپوچینو چندان سخت نیست. طرز تهیه این نوشیدنی شباهت زیادی به لاته دارد. تفاوت اصلی بین کاپوچینو و لاته این است که کاپوچینو فوم و پودر شکلات بیشتری دارد. برای تهیه کاپوچینو، اسپرسو را بردارید و در فنجان بریزید. سپس در مرحله بعد شیر بخار پز شده را اضافه کنید. دو تا سه سانتی متر کف روی شیر بریزید. در آخر در صورت تمایل می توانید شکلات را روی کاپوچینو نیز رنده کنید تا کاپوچینوی شما بهتر شود. این دو نوشیدنی ذکر شده از معروف ترین و رایج ترین نوشیدنی های مبتنی بر قهوه در استانبول هستند. این بدان معنا نیست که دیگر نوشیدنی های قهوه در این منطقه رایج نیستند. موکا، سفید مسطح، آمریکایینو و غیره همچنین از جمله نوشیدنی های معروف و رایج استانبول هستند.

نوشیدنی های معمولی بدون قهوه

شاید برای شما این تصور پیش آمده باشد که تمام نوشیدنی های رایج در استانبول بر پایه قهوه است و فرهنگ نوشیدن در استانبول کاملاً به قهوه وابسته است. اگر چنین تصوری در مورد استانبول دارید، باید به شما بگوییم که در اشتباه هستید. اگرچه قهوه محور اصلی نوشیدنی های استانبولی است، اما بسیاری از نوشیدنی های دیگر نیز در این شهر رایج هستند. به عنوان مثال، بوزا یکی از قدیمی ترین نوشیدنی های ترکی است که هنوز هم در استانبول محبوب است. این نوشیدنی از غلات تهیه می شود. این غلات معمولاً شامل ارزن، جو و گندم است.

بیشتر بخوانید  پروتکل‌ها و شرایط جدید برای سفرهای هوایی اعلام شد

اهمیت نوشیدن قهوه در فرهنگ استانبول

یکی دیگر از نوشیدنی های رایج در ترکیه به خصوص استانبول، سالپ است. این نوشیدنی یک نوشیدنی فصلی است که معمولا در فصل زمستان به مقدار زیاد مصرف می شود. ثعلاب یک نوشیدنی گرم است که از شیر، پودر ریشه ارکیده و شکر تهیه می شود. همچنین چند ادویه مخصوص به این نوشیدنی اضافه می شود. از جمله این ادویه ها می توان به دارچین اشاره کرد. دستکش روباهی بافتی ضخیم و خمیری دارد و نیمه جامد است و مایع نیست. همچنین از نمونه سرد و منجمد آن در تولید بستنی استفاده می شود. وجود روباه در بستنی به آن دوام و کشسانی می بخشد.

بررسی اجمالی نحوه خرید بلیط از تهران به استانبول

حالا که با نوشیدنی های مهم استانبول آشنا شدید، اجازه دهید کمی در مورد سفر به استانبول صحبت کنیم. راه های زیادی برای خرید بلیط از تهران به استانبول و یا بالعکس (بلیط استانبول به تهران) وجود دارد. با این حال، بهترین راه در بین همه این گزینه ها خرید آنلاین است. به این ترتیب در هر کجا که هستید، هر زمان که بخواهید می توانید به بلیط مورد نظر دسترسی داشته باشید و آن را خریداری کنید. فقط در نظر داشته باشید که خرید بلیط مجازی باید از مراکز معتبری مانند علی بابا انجام شود. اگر همچنان در مورد مسائلی مانند بلیط تهران-استانبول یا بلیط استانبول-تهران سوالی دارید، می توانید به قسمت پشتیبانی مجموعه ما مراجعه کرده و سوالات خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید.

* این مطلب یک گزارش تبلیغاتی است و شمانیوز مسئولیتی در قبال آن ندارد.

بیشتر بخوانید  اگه میخوای موهات مثل قبل پرپشت بشه ببین! | راه رشد طبیعی مو و رفع ریزش مو


دیدگاهتان را بنویسید