طرز تهیه غذای فوری و ساده



آنچه دیگران می خوانند:

ساندویچ مرغ فوری یکی از غذاهای بین المللی خوشمزه و پرطرفدار است که با مواد مختلفی درست می شود، در ادامه با ما همراه باشید تا راهنمای کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ساندویچ مرغ فوری را ببینید.




















مواد لازم برای 4 نفر
سینه مرغ 200 گرم
قوس میانی 1 قطعه
فلفل های رنگی 1 قطعه
والاشی ½ فنجان
گوجه فرنگیها 1 قطعه
سیر 3 قرص
پودر پاپریکا 1 قاشق چای خوری
پودر آویشن 1 قاشق چای خوری
پودر سیر 1 قاشق چای خوری
نمک و فلفل سیاه کافی
نان لواش به تعداد کافی
مواد لازم برای سس ساندویچ
ماست 2 قاشق غذاخوری
مایونز 1 قاشق
ترشی 1 قطعه
جعفری 1 قاشق

طرز تهیه ساندویچ مرغ فوری

فاز اول

برای تهیه ساندویچ مرغ لذیذ ابتدا سینه مرغ را مکعبی خرد کرده سپس پیاز را پوست گرفته و به صورت خلال های نازک برش دهید. سپس فلفل را شسته و به صورت نوارهای نازک برش می دهیم.

فاز دوم

حالا تابه مناسب را روی آتش بگذارید و کمی روغن اضافه کنید و بلافاصله پیاز خلال شده و فلفل قرمز را داخل تابه بریزید. حالا مواد را به مدت 1 دقیقه تفت دهید و سینه مرغ خرد شده را اضافه کنید.

سطح سوم

در این مرحله پوست سیر را جدا کرده و در تابه ای با دندانه های ریز رنده کنید و نمک، فلفل سیاه، پودر آویشن، پودر پاپریکا و پودر سیر را به مواد ساندویچ اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی ادویه ها گرفته شود. انجام شود

مرحله چهارم

حالا درب تابه را ببندید و اجازه دهید مرغ کاملا بپزد. در مرحله بعد گوجه ها را شسته و پوست بگیرید و به شکل مربع برش بزنید و به مخلوط مرغ اضافه کنید. سپس پیاز را شسته و به صورت حلقه های کوچک خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پیازچه را به مخلوط مرغ اضافه کنید سپس مخلوط کنید تا مواد یکدست و یکدست شوند. سپس دوباره درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم مرغ به مدت 5 دقیقه کاملا بپزد. در همین حین سس ساندویچ را درست می کنیم.

مرحله ششم

برای این منظور ماست را در ظرف مناسبی اضافه کنید سپس با چنگال ماست را بزنید تا بافت ماست یکدست شود. سپس سس مایونز را به ماست اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا سس و ماست با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله هفتم

در این مرحله جعفری را بشویید و در آبکش بریزید و سپس اجازه دهید آب اضافی جعفری کاملا کشیده شود. سپس خیارشور را شسته و ریز رنده می کنیم و سپس جعفری را روی تخته خرد می کنیم.

مرحله هشتم

حالا خیارشور رنده شده را به همراه جعفری ساطوری به مخلوط سس اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد یکدست و یکدست شوند. حالا که مرغ کاملا پخت، پنیر خامه ای را به مخلوط مرغ اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله نهم

در این مرحله که پنیر خامه ای با مواد مخلوط شد، حرارت را خاموش کنید، سپس نان لواش را در تابه قرار دهید تا نان با سس آغشته شود، سپس نان را روی سطح کار قرار دهید و کمی از مخلوط ساندویچ در مرکز نان را بریزید.

مرحله دهم

حالا مقداری از مخلوط سس و ترشی را روی نان میمالیم و برای طعم بهتر مقداری پیاز و جعفری روی مواد میریزیم. حالا بیایید داخل ساندویچ گاز بزنیم. سپس یک تابه مناسب انتخاب می کنیم و سپس روی آتش می گذاریم.

مرحله یازدهم

در این مرحله اجازه دهید تابه کاملا داغ شود. سپس تکه های ساندویچ را در تابه می ریزیم و سپس با پشت قاشق یا کفگیر فشار می دهیم تا فشرده و گریل شوند. همه قطعات را به همین ترتیب در تابه می پزیم.

مرحله دوازدهم

در پایان ظرف مناسب را انتخاب کرده و تکه های ساندویچ گریل شده را در ظرف مورد نظر قرار می دهیم. در آخر ساندویچ مرغ فوری را با سس مخصوص سرو می کنیم.


بیشتر بخوانید  ارسال یک میلیون دوز واکسن «بلس» به مالی

دیدگاهتان را بنویسید