نان یارانه‌ای شد؟ | جزییات یارانه نان



آنچه دیگران می خوانند:

با اشاره به روابط عمومی مرکز پژوهش های شورای اسلامی، در این گزارش با تاکید بر اینکه تامین غذا یکی از اساسی ترین اهداف روزانه انسان برای تداوم حیات است، بیان شده است که نان در اشکال مختلف جزء اصلی است. از زندگی روزمره مردم hrane.forme به گونه ای که فرد با خوردن نان مقدار زیادی کالری در بدن تامین می کند به همین دلیل قیمت این محصول برای اکثر افراد حائز اهمیت است. بر این اساس دولت ها سعی کرده اند قیمت این محصول را کنترل کرده و به آن یارانه بدهند.

این گزارش در ادامه می افزاید: نحوه پرداخت یارانه تخلفات زیادی در زنجیره آرد و نان از جمله قاچاق آرد خارج از شبکه، مصرف نان به عنوان غذای غیرانسانی، کاهش انگیزه برای افزایش کیفیت محصولات ایجاد شده است. نان در میان نانوایان ‘ واحدها بر این اساس دولت سیزدهم اصلاح نظام پرداخت یارانه نان را به گونه ای در دستور کار قرار داد که یارانه نان که پیش از این به گندم اختصاص می یافت، مستقیماً به نانوایان پرداخت شود.

گزارش حاضر به آسیب شناسی طرح مذکور با ذکر نقاط ضعف و آسیب های احتمالی با عنایت به اجرای آن و ارائه پیشنهادات کارشناسی می پردازد. شیوه نامناسب تامین آرد نانوایان، ضعف در اقناع افکار عمومی، بی توجهی به اصلاح روش های مصرف نان از جمله چالش های اجرای طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه نان است که به نظر می رسد دولت محترم برای رفع آن اقدام کرده است. انتخاب روش صحیح توزیع آرد بین نانوایان دولتی، متقاعد ساختن همه حلقه‌ای در زنجیره آرد و نان، حمایت از تولیدکنندگان آرد و نان کامل در راستای ارتقای سلامت عمومی جامعه می‌تواند از خسارات احتمالی ناشی از اجرای طرح‌ها بکاهد. طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه نان

بیشتر بخوانید  حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته است؟


دیدگاهتان را بنویسید