افزایش ۵۰ درصدی سفر هیئت‌های خارجی به فارس



آنچه دیگران می خوانند:



به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز محمد فرخ زاده گفت: سال گذشته سفر هیئت های خارجی به استان فارس تنها به حضور سفرای کشورهای افغانستان، صربستان، ایتالیا در ایران و سه هیئت تاجیکستان، برزیل و عمان محدود شد، این در حالی است که این روابط از سال گذشته ادامه دارد. آغاز. از سال 1401 تا پایان آذرماه تنوع در موارد و موضوعات بیش از 50 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگی، اقتصادی، گردشگری، بهداشتی، علمی و… روابط استان فارس با کشورهای مختلف، معرفی ظرفیت استان فارس و انعقاد قرارداد همکاری از جمله موضوعات کلی در نشست مسئولان فارس از هیئت کرد: برخی از این هیئت ها با اهداف مشخص در استان فارس حضور داشتند.

معاون استاندار فارس در شورای توسعه گردشگری استان افزود: حضور هیئت مجارستانی در راستای توسعه روابط فرهنگی، حضور متفاوت هیئت 50 نفره موریس در شیراز و امضای تفاهم نامه های اقتصادی با اتاق استان بازرگانی، حضور سفیر عمان در شیراز و موافقت با ایجاد سازوکار برای حل مشکلات شهروندان عمانی در حوزه بهداشت و درمان، حضور سفیر کنیا و توافق بر سر راه اندازی میز گردشگری مشترک. در شیراز و نایروبی، حضور هیاتی از کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به منظور تسهیل کار و ارائه خدمات به پناهندگان، حضور هیئت تاجیکستانی و برگزاری هفته فرهنگ تاجیکستان در شیراز و موافقت با برگزاری هفته فرهنگ شیراز در تاجیکستان، اهدای نشان ویژه دولت قطر به استاندار فارس، حضور تجار کویتی، عراقی و برخی از تجار اروپایی از جمله روابط هیئت های خارجی با استان فارس است. که مسائل خاصی را به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید  اعلام وضعیت اضطراری ملی در اوکراین؛ مردم مسلح می‌شوند

وی همچنین با اشاره به اهمیت توجه به ظرفیت های گردشگری سلامت در استان فارس بر تقویت روابط با کشورهای مختلف به ویژه با همسایگان جمهوری اسلامی تاکید کرد و افزود: مجموعه مدیریت ارشد استان فارس از هیئت ها استقبال می کند. از افغانستان، پاکستان و سوریه برای اجرای این موضوع و تاجیکستان با هدف شرکت در نمایشگاه گردشگری سلامت در استان صفر، خوشبختانه قراردادهای خوبی با تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی و دارویی منعقد کردند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آشنایی با امکانات فارس در حوزه سلامت و بررسی راهکارهای توسعه روابط در این حوزه، جایگاه ویژه ابرپروژه شهر سلامت شیراز در محل برای این هیئت ها تشریح شد. .

به گفته فرخ زاده، بی توجهی به روابط بین الملل و اهمیت ارزش افزوده صادرات برای رونق تولید داخلی یکی از مهم ترین عوامل پیشرفت استان است که سال هاست به دلیل عدم آموزش و یا باورهای غلط و عدم سخت گیری مورد بی توجهی قرار گرفته است. استانداردسازی و توسعه روابط با سایر کشورها.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه بحث های اقتصادی ادبیات و مناسبات خاص خود را دارد اظهار داشت: برخی ناآگاهان امروز در روزنامه ها و محافل مدام تلاش می کنند رشد چشمگیر استان در صادرات را بی اثر کنند.

وی بیان کرد: این افراد ریل گذاری در این بخش توسط دولت و همکاری بخش خصوصی دلسوز و توانمند را هزینه زا و تجمل می دانند و این نوع تفکر نتیجه ای در تثبیت دستاوردهای مهم استان ها ندارد. .

معاون استاندار فارس تصریح کرد: به نظر می رسد باید با کوته فکری اقتصادی و موانع تولید و خدمات تولیدی مقابله جدی شود.

بیشتر بخوانید  رویارویی با طالبان موقعیت ضبط را بگیرید!

دیدگاهتان را بنویسید