عوارض خطرناک سس مایونز برای قلب/6 دلیل که ثابت می کند سس مایونز دشمن سلامتی است



آنچه دیگران می خوانند:

سس مایونز از مواد مضر و چربی تشکیل شده است. سس مایونز یکی از مضر ترین غذاهایی است که استفاده می شود. اما آیا می دانید سس مایونز چه ضررهایی دارد؟ در این مقاله مضرات استفاده از سس مایونز را خواهید خواند.

اگر می خواهید از سس مایونز برای تهیه سس سالاد استفاده کنید، سس مایونز خانگی را با روغن های سالم تر درست کنید و از خواص این چربی های سالم بهره ببرید. در ادامه مقاله مجله دلتا به مهمترین خطرات سس مایونز برای سلامتی می پردازیم.

قند زیادی دارد

سس مایونز معمولی در هر قاشق غذاخوری 1 گرم شکر دارد که اگر مصرف خود را به همان 1 یا 2 قاشق غذاخوری محدود کنید، زیاد نیست. با این حال، اگر فکر می کنید با انتخاب سس مایونز کم چرب یا بدون چربی، انتخاب سالم تری دارید، دوباره فکر کنید. سس مایونز کم چرب دارای معایبی است مانند قند افزوده زیاد – بیش از 4 گرم در هر قاشق غذاخوری – که معادل یک قاشق چای خوری شکر در هر قاشق چای خوری مایونز است. اگر می‌خواهید سالم‌تر غذا بخورید و سطح قند خون را تنظیم کنید، سس مایونز. به خصوص نسخه کم چرب آن انتخاب خوبی نیست.

سس مایونز

مواد تشکیل دهنده آن مصنوعی است

سس مایونز تجاری، علاوه بر داشتن اسیدهای چرب امگا 6 و شکر افزوده شده، حاوی مواد مصنوعی مانند مواد نگهدارنده، افزودنی ها و مونوسدیم گلوتامات یا MSG است. سس مایونز تازه خانگی را می توان تا یک هفته در یخچال نگهداری کرد، اما سس مایونز تجاری تا یک ماه ماندگاری دارد. مواد شیمیایی و مواد فرآوری شده اضافه شده به سس مایونز معمولا بی خطر هستند، اما برخی از افراد با مصرف غذاهای حاوی این مواد دچار عوارضی مانند سردرد، حالت تهوع و ضعف می شوند.

بیشتر بخوانید  سیستم الکترونیکی برای شما امیدوار کننده و راه اندازی شد

خطر عفونت برای زنان باردار وجود دارد

به دلیل ضعف سیستم ایمنی، زنان باردار بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به بیماری های عفونی هستند و مصرف مواد غذایی که می تواند عفونت و باکتری را به آنها منتقل کند بسیار خطرناک است. سس مایونز یکی از این غذاها است زیرا به طور کلی حاوی تخم مرغ نیمه پخته یا کاملا خام است و تخم مرغ خام می تواند حاوی باکتری های عفونی باشد که منجر به مسمومیت غذایی شدید می شود.

اشتهای کودکان را متوقف می کند

بچه ها معمولاً به سس ها به خصوص سس مایونز علاقه زیادی دارند. اما باید بدانید که این سس سرشار از مواد شیمیایی و چربی است و به کودکان احساس سیری کاذب می دهد. به این ترتیب کودکان پس از مصرف چربی بد این سس دیگر تمایلی به خوردن ندارند و اشتهای خود را کاملا از دست می دهند. از طرفی آنها را در معرض خطر چاقی در بزرگسالی قرار می دهد.

سس مایونز

باعث ایجاد جوش و آکنه روی پوست می شود

افرادی که مستعد جوش و آکنه هستند باید همیشه از روغن های مضر اجتناب کنند. سس مایونز باعث تجمع چربی های بی مصرف در پوست، بسته شدن منافذ پوست و ایجاد آکنه می شود.

باعث مشکلات جدی قلبی می شود

زندگی ماشینی امروزی فست فود را به ارمغان آورده است و فست فود نیاز به استفاده از سس های چرب و مضر مانند سس مایونز دارد. مصرف مداوم و زیاد مایونز باعث بسته شدن رگ های خونی و افزایش احتمال سکته قلبی می شود.

بیشتر بخوانید  6 خودروی پرحاشیه بازار / باز هم پراید در صدر!

علاوه بر موارد فوق، مصرف زیاد مایونز می تواند در چندین بیماری دیگر نیز موثر باشد. پزشکان توصیه می کنند تا حد امکان از مصرف مایونز خودداری کنید.


دیدگاهتان را بنویسید