مبلغ یارانه شب یلدا تغییر کرد



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر: حداقل به نظر می رسد هیچ دولتی تا کنون چنین تجربه ای نداشته است. بر اساس قانون بودجه سال 1401، دو وزارتخانه نفت و نیرو موظف شدند در تعرفه های آب، برق و گاز به گونه ای تجدید نظر کنند که با رعایت مناطق جغرافیایی کشور، تعرفه مشترکان کم مصرف و ضعیف تعرفه شود. خانوارهای تحت پوشش کمیته معاونت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی مساوی هستند. روی صفر تنظیم کنید. به همین ترتیب در دوم آذرماه سال گذشته مصوبه مصرف آزاد منتشر و به تصویب هیات وزیران رسید.

با ضرب و تقسیم ساده و محاسبه 3.3 نفر به ازای هر خانوار، برآورد می شود که حدود چهار میلیون نفر در کشور مشمول طرح گاز رایگان شوند. منابع لازم برای تحقق این مهم از طریق افزایش تعرفه گاز مشترکان پرمصرف که مکانیسم محاسبه آن به تازگی در رابطه با تغییر تعرفه گاز مشترکان داخلی اعلام شده، تامین خواهد شد.

در شرایط فعلی اقلیم به 5 اقلیم تقسیم می شود که اقلیم اول بسیار سرد و آب و هوای پنجم بسیار گرم محسوب می شود.

برای تعیین قیمت گاز علاوه بر در نظر گرفتن اقلیم 12 مرحله تعریف شده است و بر اساس این مصوبه قیمت از اول تا سوم بدون تغییر باقی مانده است.درصد نسبت به تعرفه قبلی تعرفه پله های 11 و 12 نیز مترمکعبی 5 و 6 هزار تومان تعیین شد. طبق اعلام شرکت ملی گاز ایران، در سه سطح اول یعنی مصرف متعارف تغییری ایجاد نخواهد شد. این در حالی است که از سطح 4 تا 10 مصرف کنندگان پرمصرف و سطح 11 و 12 مصرف کنندگان بسیار پرمصرف هستند، تعرفه تقریباً قیمت مواد اولیه پتروشیمی است، یعنی بر اساس قیمت صادراتی که بین 5 تا 6 قیمت دارد. هزار تومان

بیشتر بخوانید  شغل جدید محمدرضا گلزار در دبی فاش شد

در حال حاضر 64 درصد از مشترکان شرکت گاز در سه مرحله اول هستند که 35 درصد گاز مصرف می کنند. اما 35 درصد از مشترکان 60 درصد مصرف را بر عهده دارند و تقریبا 2 درصد تقریباً 5 و نیم درصد مصرف گاز دارند که شامل مصرف کنندگان بزرگ می شود.

سال گذشته 95.2 درصد خانوارهای شهری برای گرمایش گاز طبیعی و 78.1 درصد خانوارهای روستایی از گاز طبیعی (شبکه عمومی) و 11.1 درصد نفت سفید برای گرمایش استفاده کرده اند. . بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، در سال 1400 متوسط ​​هزینه سالانه یک خانوار شهری به ترتیب 93 و 52 میلیون تومان و یک خانوار روستایی بوده است. گزارش ها حاکی از آن است که تداوم هوای سرد در کشور و افزایش مصرف گاز در بخش های خانگی و تجاری، مصرف گاز کشور را در شرایط فعلی به 600 میلیون مترمکعب رسانده است. مصرف فعلی گاز نسبت به مدت مشابه سال گذشته با همین دما روزانه 60 میلیون مترمکعب افزایش یافته است.


دیدگاهتان را بنویسید