اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کرد


وزرای امور خارجه ۲۷ کشور اروپایی در جلسه‌ای که امروز در بروکسل برگزار شد بسته تحریمی جدیدی را که ۲۰ شخصیت و یک نهاد ایرانی را به بهانه مسائل حقوق بشری هدف قرار می‌دهد تصویب کردند. همچنین ۴ شخصیت و ۴ نهاد ایرانی دیگر بر اساس ادعای واهی مشارکت در جنگ اوکراین به فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا اضافه شده‌اند.

بر اساس گزارش تارنمای اتحادیه اروپا دارایی های افراد و نهادهای تحریم شده مسدود و شرکت ها و شهروندان اتحادیه اروپا از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند. به نوشته این تارنما، اشخاص حقیقی تحریم شده حق سفر به کشورهای عضو را نداشته و ورود یا گذر آنها به این کشورها ممنوع است.

اتحادیه اروپا ساعاتی پیش با صدور بیانیه‌ای به تداوم تکرار مواضع مداخله‌جویانه در امور داخلی ایران، اتهام‌زنی درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای و تکرار ادعاهای سیاسی درباره مشارکت نظامی ایران با روسیه در جنگ اوکراین پرداخت.

جمهوری اسلامی ایران پیشتر نسبت به تبعات رفتارهای مداخله‌جویانه غرب هشدار داده و تصریح کرده بود که این قبیل اقدامات بی‌پاسخ نخواهد ماند. ساعتی پیش وزارت امور خارجه کشورمان با صدور بیانیه‌ای برخی اشخاص و نهادهای اروپایی را تحریم کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ساعاتی پیش در نشست خبری اقدامات ضد ایرانی غرب علیه ایران را مردود، غیر سازنده و متناقض با منشور ملل متحد و مقررات و سازوکارهای بین المللی دانست و تصریح کرد، کشورها حق مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل را ندارند.

وی با اشاره به حق واکنش متقابل ایران و تحریم‌های وضع شده افزود: جمهوری اسلامی ایران در استفاده از ظرفیت ها و توانمندی ها و حقوق قانونی خود به منظور ایجاد بازدارندگی در رفتار غلط و غیر سازنده این کشورها تردیدی به خود راه نخواهد داد و در خصوص هرگونه رفتار غیر سازنده به موقع اقدام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید  ویژگی های متخصص مغز و اعصاب خوب چیست؟

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی بدون واکنش نخواهد بود و ایران تحت تاثیر فشارهای سیاسی که با هدف اخذ امتیاز از جمهوری اسلامی در برخی زمینه ها در حال اقدام و اجرا است نخواهد گرفت.

خبر در حال تکمیل است…

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


دیدگاهتان را بنویسید