قیمت آجیل شب یلدا | قیمت میوه شب یلدا



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبررئیس اتحادیه میوه و تره بار قیمت هر کیلوگرم انار ساوه 8 تا 25 هزار تومان، انار شیراز 15 تا 35 هزار تومان، نگینی 15 تا 35 هزار تومان، نارنگی 10 تا 25 هزار تومان، پرتقال تامسون در شمال 6 تا 15 هزار تومان، پرتقال ناف در جنوب 20 تا 30 هزار تومان و هندوانه را 3 تا 7 هزار تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار گفت: طبق روال سال های گذشته بخش خصوصی اقدام به دپوسازی کرده است اما با وجود این کمبودی در عرضه میوه شب به جلدا نداریم.

اسداله کارگر گفت: طبق سال های گذشته به دلیل تغییرات فصلی در برخی اقلام مانند گوجه فرنگی، پیاز و سیب زمینی نوسان داشته ایم.

زمین آماده تاج گذاری در شب یلدا است

یلدا یک جشن باستانی برای ایرانیان است که همیشه برای آنها مهم بوده است. از قدیم الایام مردم در کوچه و بازار در این شب به دنبال سوروسات بودند تا 1 دقیقه دیگر وجود این شب را در کنار خانواده و دوستان خود جشن بگیرند و حافظ بخوانند. جشن یلدا بعد از فصل پاییز نماد امید و نور باقی مانده برای ما ایرانیان است.

این جشن غذاهای متنوعی دارد که گردو و کشبر یکی از اصلی ترین آنهاست. آجیل همیشه جزء خوراکی های جشن است.

قیمت آجیل شب یلدا قیمت میوه شب یلدا قیمت شیرینی شب یلدا

آیا مردم می توانند یلدا را بپردازند؟

وضعیت بد اقتصادی باعث شده مردم در خرید مایحتاج اولیه دچار مشکل شوند و به دلیل قیمت های عجیب در بازار ترجیح دهند این جشن های خصوصی و کوچکتر برگزار کنند. کالسکه های مردم هر روز کوچکتر می شوند و حتی نمی توانند برخی از مایحتاج زندگی را تامین کنند. این جشن ها برای شادی و نشاط است، اما تورم این چند سال به غم و اندوه و خیال و خیال سرپرستان خانوار تبدیل شده است. با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، مردم کمتر تمایلی به خرید اقلام مختلف آجیل در شب یلدا دارند، زیرا قیمت یک کیسه کوچک آجیل حداقل یک میلیون تومان است و مردم می خواهند این پول را صرف خرید کنند. لوازم خانگی ضروری در شرایط اقتصادی کنونی اگر مردم مجبور به خرید آجیل شب یلدا برای عروس و داماد خود شوند وارد این بازار می شوند اما افراد دیگر کمتر به چشم می خورند.

بیشتر بخوانید  اگر اسرائیل اشتباه کند، تنها یک عملیات در اورشلیم کافی است

مسئولان اتحادیه خاطرنشان کرده اند که از ابتدای سال جاری تاکنون خرید آجیل و خشکبار 30 درصد کاهش یافته است. پس از افزایش قیمت آجیل و خشکبار، اتحادیه این صنف حتی خواستار تعیین سقف و آستانه پایین تر قیمت آجیل در شب یلدا شد که باید در بازه زمانی 31 تا 24 آذرماه به مردم اعلام شود.

قیمت گردو یلدا

به طور کلی از قدیم الایام ترکیب آجیل شب یلدا ترکیبی از چهار مغز پسته، بادام، گردو و فندق است که البته می توان گفت افراد کمی به آن پایبند هستند. بیشتر مردم برای جشن یلدا آجیل های مخصوص چهارمغز از جمله پسته، فندق، بادام و بادام هندی را ترجیح می دهند. سایر گزینه ها مانند بادام زمینی، تخمه، نخود، کشمش، گندم سیاه، کنجد، شاهدانه و میوه های خشک مانند توت، برگ زردآلو، انجیر و … چندان با ترکیب آجیل شب یلدا بیگانه نیستند. گسترش کلمه به بررسی برخی از موارد از این آجیل ادامه دارد.

پسته در تمام مغزها یافت می شود و قیمت هر کیلوگرم پسته در بازار از 360 هزار تومان تا 510 هزار تومان است. پسته فنوقی ارزان‌ترین و پسته اکبری گران‌ترین نوع پسته بازار هستند. قیمت هر کیلوگرم پسته بالای 700 هزار تومان است.

بادام هندی یکی از آجیل های محبوب و گران قیمت است. قیمت فندق و بادام هندی بسته به کیفیت از 450 تا 550 تومان است. قیمت یک کیلوگرم تخمه کدو حتی از قیمت یک کیلوگرم گوشت هم بیشتر شد. قیمت این محصول پرطرفدار از کیلویی 150 هزار شروع می شود و به 300 هزار تومان می رسد.

بیشتر بخوانید  ۵۰ مدل شیرینی خوری سه طبقه شیک و زیبا ۱۴۰۲ | چشم مهمونا رو موقع پذیرایی خیره کن

بادام و نخود جزو ارزان ترین آجیل ها هستند که نخود بین 70 تا 90 هزار تومان و بادام زمینی بین 90 تا 150 هزار تومان است.

لازم به ذکر است که کیفیت آجیل تاثیر مستقیمی بر قیمت آن دارد و قیمت های درج شده کف و سقف بازار می باشد. در برخی محصولات اختلاف قیمت به 200 هزار تومان می رسد. با یک حساب سرانگشتی برای 4 مورد ذکر شده و با میانگین قیمت باید 1.250.000 تومان فقط برای آجیل خود هزینه کنند. جدا از هزینه های دیگر اگر حساب کنیم یک شب یلدا به اندازه حقوق یک کارگر است.

قیمت آجیل شب یلدا قیمت میوه شب یلدا قیمت شیرینی شب یلدا

قیمت شیرینی شب جلدا

رئیس اتحادیه قنادی ها گفت: با توجه به ثبات قیمت مواد مصرفی و اولیه، قیمت شیرینی در شب یلدا تغییر نمی کند، زیرا قنادی ها شکر را 20 هزار تومان و آرد درجه یک را از نانوایی ها خریداری می کنند. با اختلاف قیمت

وی گفت: نوسان قیمت در مواد مصرفی قنادی مشاهده نمی شود بنابراین قیمت شیرینی در شب یلدا تغییری نمی کند. بنابراین مدیریت عرضه و تقاضا و رقابت قیمت باعث متعادل شدن بازار خواهد شد.بهرمند درباره قیمت شیرینی گفت: در حال حاضر میانگین قیمت شیرینی بین 120 تا 150 هزار تومان و قیمت زبان، پاپیون و شیرینی دانمارکی بین 110 هزار تومان است. و 120000 تومان.

قیمت آجیل شب یلدا قیمت میوه شب یلدا قیمت شیرینی شب یلدا

رئیس اتحادیه قنادی ادامه داد: در حال حاضر قیمت های اعلامی شیرینی متعادل است، اما ممکن است به دلیل استفاده از مواد مصرفی مختلف مانند هسته های خوراکی، قیمت ها در واحدها متفاوت باشد. دستگاه هایی از آلمان، سوئیس و ایتالیا به ندرت خریداری می شود. .

بیشتر بخوانید  بازی های المپیک 2020 توکیو گینه انصراف یک روزه را پس می گیرد و برمی گردد - اخبار ورزشی - اخبار ورزشی تسنیم


دیدگاهتان را بنویسید