ابطال گواهینامه این افراد



آنچه دیگران می خوانند:

اطلاعات دقیق در مورد چگونگی و چرایی ابطال گواهی را در این خبر بخوانید.

سرهنگ علی اصغر شریفی اظهار داشت: برخی از رانندگان در مواجهه با علائم و مقررات راهنمایی و رانندگی برای لحظاتی قوانین را فراموش می کنند و در شرایطی آن را فراموش می کنند و لازم است یک بار دیگر کتاب قانون را مرور کنند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان روند ابطال و ابطال گواهینامه رانندگی برای دریافت رتبه منفی، گفت: در جدول تصادفات منجر به تخلف، 20 مورد تخلف وجود دارد که منجر به یک نتیجه منفی برای راننده علاوه بر جریمه

دلایل ابطال گواهی

وی درباره روند ابطال یا ابطال گواهینامه رانندگی در صورت دریافت رتبه منفی افزود: این فرآیند دارای سه مرحله است که اگر در مرحله اول مجموع رتبه های منفی راننده به 30 برسد در صورت ارتکاب تخلفی که باعث شده است. تصادف. ، مجوز وی به مدت سه ماه باطل می شود.

سرهنگ شریفی افزود: اگر راننده ای پس از سه ماه مجدداً شروع به رانندگی کند و دچار تصادفاتی شود که موجب تخلف شود و رفتار وی اصلاح نشود، این بار اگر مجموع امتیازات منفی به 25 برسد، گواهینامه وی به مدت شش ماه باطل می شود.

وی با اشاره به ابطال گواهینامه در مرحله سوم این فرآیند، گفت: اگر راننده ای پس از دو بار ابطال گواهینامه مرتکب تخلفی شود که منجر به تصادف شود و نتیجه منفی بگیرد، در صورت مجموع مبلغ گواهینامه، گواهینامه لغو می شود. نمره منفی وی به 20 می رسد و راننده مذکور می تواند پس از وقفه یک ساله به آموزشگاه های رانندگی مراجعه و برای اخذ گواهینامه مجددا در آزمون شرکت کند.

بیشتر بخوانید  افزایش ۷۰ درصدی خلع ید اراضی صنعتی 

سرهنگ شریفی خاطرنشان کرد: در واقع باطل شدن گواهینامه رانندگی به معنای نداشتن گواهینامه رانندگی است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ توصیه کرد: رانندگان عزیز به منظور آموزش مجدد و افزایش دقت رانندگی بهتر است یک بار دیگر مقررات راهنمایی و رانندگی را مرور کنند تا در صورت فراموشی مواردی به آنها یادآوری شود. برای تسلط بر قوانین و داشتن قوانین رانندگی ایمن.

منبع: رادیو


دیدگاهتان را بنویسید