کلاهبرداری به سبک شب یلدا



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر: سرهنگ قدرت الوانی امروز یکشنبه سیزدهم آذر گفت: در روزهای اخیر با توجه به نزدیک شدن به شب یلدا، مجرمان اینترنتی با انتشار آگهی هایی به بهانه کمک به افراد نیازمند، کاربران فضای مجازی را فریب می دهند.

وی افزود: مجرمان سایبری با انتشار آگهی های گمراه کننده و انتشار عکس هایی از زندگی افراد آسیب پذیر و اعلام اینکه مبالغ دریافتی بین خانواده های مستضعف توزیع می شود، سعی در تحریک احساسات کاربران فضای مجازی و فریب آنها دارند.

رئیس پلیس فتح خراسان جنوبی افزود: با این روش کلاهبرداران فضای مجازی با انتشار آگهی های جعلی و قرار دادن شماره حساب و کارت از کاربران فضای مجازی می خواهند به این شماره حساب و کارت واریز کنند.

الوانی با اشاره به اینکه مجرمان سایبری همواره در کمین فریب کاربران فضای مجازی هستند، به کاربران فضای مجازی توصیه کرد با نزدیک شدن به شب یلدا و افزایش چشمگیر تبلیغات مجرمان مجازی در فضای مجازی نسبت به تبلیغات فریبنده و فریبنده مجرمان سایبری در این زمینه آگاه باشند. توجه داشته باشید و گول نخورید و اگر قصد واریز مبلغ مورد نیاز خانواده های فقیر را دارند، باید آن مبلغ را به شماره حساب های معرفی شده از طریق رسانه های دیداری و شنیداری معتبر در کشور واریز کنند.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس ایمیل www.ciberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی است و کاربران می توانند آخرین اخبار، حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و همچنین با شماره تماس 096380 مرکز اورژانس سایبری پلیس فتا شبانه روز آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور می باشد.

بیشتر بخوانید  قیمت‌های باورنکردنی و عجیب پنت‌هاوس در پایتخت+جدول


دیدگاهتان را بنویسید