سنت های عجیب و خنده داری که در گذشته رواج داشتند



آنچه دیگران می خوانند:

برخی از ما هر روز دوش می گیریم و برخی حتی بیش از یک بار در روز. به همین دلیل، تصور اینکه در چند قرن پیش، اشراف نمی توانستند چنین تجملی را تحمل کنند، سخت است. در گذشته، مردم عموماً ممنوعیت ها و سنت هایی داشتند که اکنون نامناسب به نظر می رسد و نه تنها به بهداشت شخصی، بلکه به اصول پوشش، جامعه و محل کار افراد نیز مربوط می شود. مقایسه قرن 21 با گذشته باعث می شود که تغییراتی را که در حال وقوع است قدردانی کنیم.

1- در یونان باستان ریش را نماد مردانگی و خرد می دانستند. به همین دلیل هر چه ریش مرد زیباتر بود، مقامش بالاتر بود و صورت بی مو نماد زنانگی به شمار می رفت.

2- در آن زمان به دلیل بازی های المپیک مردم متوجه شدند که برای افزایش آمادگی جسمانی و جلوگیری از آسیب دیدگی در مسابقات باید سلامت خود را حفظ کنند. یکی از تکنیک های رسیدن به این هدف استفاده از روغن زیتون برای افزایش دمای بدن بود. روش دیگر گرم کردن قبل از مسابقه برای جلوگیری از آسیب دیدگی بود.

3- «چهره بقراطی» اصطلاحی بود که برای توصیف چهره شخص قبل از مرگ به کار می رفت. اگر فردی علائم زیر را داشته باشد و بهبودی نداشته باشد، پزشک می‌تواند مرگ فرد را فرض کند: نوک بینی، چشم‌ها و شقیقه‌ها ملتهب، سردی و گوشه‌گیری.

بیشتر بخوانید  یک هدیه را انتخاب کنید و فال هفتگی خود را بخوانید

4- طبق برخی منابع سنت تکان دادن عینک از قرون وسطی باقی مانده است. افسانه ها حاکی از آن است که ارواح شیطانی وجود داشتند که می توانستند وارد دهان مردم شوند، اما این ارواح شیطانی می توانستند با تکان دادن لیوان ها رانده شوند. به همین دلیل است که مردم هنگام خمیازه کشیدن مجبور بودند دهان خود را بپوشانند.

5- سنت بلند کردن کلاه از سر به عنوان روش سلام از قرون وسطی باقی مانده است. در آن زمان رسم بر این بود که جنگجویان کلاه خود را برمی داشتند تا نشان دهند که قصد شیطانی ندارند.

6- استفاده از کارد و چنگال از قرن 12 شروع شد. قبل از آن شیرینی را فقط با قاشق می خوردند و از آنجایی که چنگال وسیله شیطان محسوب می شد، از مصرف آن خودداری می کردند.

7- در فرانسه در قرون وسطی مردم دست های خود را با سفره پاک می کردند و مستقیماً از کاسه بدون قاشق سوپ می نوشیدند.

8- علاوه بر این، در قرون وسطی، مردم عادت داشتند قبل از غذا دست های خود را بشویند. دستهای خود را با آبی که خدمتکاران سر سفره می آوردند می شستند و با سفره پاک می کردند.

عادات اشراف در قرون وسطی

9- پزشکان استحمام را خطرناک می دانستند. ظاهراً این کار آنقدر برای سلامتی مضر تلقی می شد که بسیاری از افراد برای یافتن مناسب ترین زمان برای استحمام با ستاره شناسان مشورت می کردند. به عنوان مثال، ایزابلا اول، ملکه پادشاهی کاستیل در شبه جزیره ایبری، تنها دو بار در زندگی خود حمام کرد.

بیشتر بخوانید  با آزادسازی پول‌های بلوکه شده ترمز بازار ارز کشیده می‌شود؟

10 – هنری هشتم خادمانش را مجبور می کرد که هر روز صبح تخت او را ببوسند تا از آلوده نبودن آن به سم مطمئن شوند.

11- مد قرن 18 میلادی اصول خود را به زنان نجیب دیکته کرد. درست کردن مو ساعت ها طول کشید و خانم ها برای افزایش قد مو از موهای مصنوعی استفاده کردند که با بستن سیم ها به یکدیگر درست می شد. آنها موهای خود را با گل و میوه و حتی حیوانات تاکسیدرمی شده تزئین می کردند. خانم ها برای ثابت نگه داشتن این مدل مو از چربی استفاده می کردند.

12- ماری آنتوانت ملکه فرانسه به شپش خود افتخار می کرد. در آن زمان شپش را نشانه تقوا می دانستند و معتقد بودند که چنین فردی بیشتر به پاکی روح اهمیت می دهد تا به جسم. حتی این حشرات را “مروارید خدا” نامیده اند.

سنت های عجیب

13- در عصر ویکتوریا، قرار گرفتن در معرض بدن ممنوع بود، به همین دلیل از “ماشین های شنا” اختراع شده در قرن 17 استفاده می شد. افرادی که می خواستند شنا کنند سوار این ماشین ها شدند تا لباس شنای خود را عوض کنند.

14- زنان مجرد اجازه نداشتند به تنهایی بیرون بروند. زنان همچنین از درخواست آشنایی یا توقف برای صحبت در مکان های شلوغ منع شدند.

15- اگر زنی در خیابان با مردی آشنا شد و خواست با او صحبت کند، باید دستش را در دست او بگذارد. مرد مجبور شد کارش را فراموش کند و مدتی زن را دنبال کند.

16- زنان جوان و نه چندان جوان قبل از ازدواج اجازه نداشتند رابطه جنسی داشته باشند. آنها اجازه نداشتند با مردان صحبت کنند مگر اینکه یک زن متاهل همراه آنها باشد.

بیشتر بخوانید  قیمت دلار و یورو در بازارهای مختلف 24 مهر 1401

17- خانواده های ثروتمند بدون توجه به جنسیت فرزندان خود را پیراهن های سفید و چین دار می پوشیدند. هر چه خانواده ثروتمندتر باشد، پیراهن توری و پلیسه بیشتری دارد. علاوه بر این، دختران و پسران از کلاه های روبان دار استفاده می کردند.

18- دوران «دامن پفی» از 1850 تا 1870 بود. این دامن ها از چند لایه دامن تشکیل شده بود که روی یک قاب چوبی قرار می گرفتند. زنانی که این دامن های پفی را می پوشیدند اغلب در راهروها گیر می کردند.

سنت های عجیب

19. زنان و حتی برخی از مردان، برش های نازکی از گوشت خام را به عنوان ماسک برای جلوگیری از چین و چروک و جوش بر روی صورت خود قرار می دهند.


دیدگاهتان را بنویسید