اجاره رحم یا اهدا تخمک قانونی نیست



آنچه دیگران می خوانند:



به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیرازدکتر مهرداد شریفی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز دارای 68 بیمارستان و دارای 8 هزار تخت مصوب و 1140 تخت مراقبت ویژه است.

وی ادامه داد: 27 درصد از بیماران ورودی به استان فارس از سایر استان های کشور بودند که باعث شد سرانه داروهای اختصاصی به استان فارس به حدی باشد که همه بیماران استان را تحت پوشش قرار ندهد.

وی ادامه داد: وضعیت بیماری کرونا در استان فارس رو به کاهش است و وضعیت آن خوب است و 173 نفر به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری هستند که از این تعداد 24 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

شریفی افزود: تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان های استان در هفت ماهه امسال 27 درصد افزایش یافت و این در حالی است که در هفت ماهه امسال 848 هزار نفر در بیمارستان های استان بستری شده اند.

وی خاطرنشان کرد: ویزیت های کلینیک در بخش کلینیک 19 درصد افزایش یافته است و خدمات جراحی در بیمارستان های استان 52 هزار عمل عادی و 14 هزار عمل اورژانس انجام شده است.

به گفته شریفی، خدمات ارائه شده به بیش از چهار میلیون و 506 هزار نفر خدمات پاراکلینیکی بوده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از فعالیت مرکز MCMC خبر داد و افزود: این مرکز به عنوان مرکز نظارت بر فعالیت اورژانس ها و بیمارستان های استان فعالیت خواهد کرد و مردم می توانند با شماره 1819 با این مرکز تماس بگیرند.

بیشتر بخوانید  بازار مبادله ارز و طلا بهمن ماه افتتاح می‌شود

وی ادامه داد: یک هزار و 941 شکایت و 7 هزار و 765 تماس با این مرکز ارسال شد. لازم به ذکر است این مرکز قابلیت انتقال بیماران از بیمارستان به سایر بیمارستان ها را دارد و در سال جاری بیش از 22 هزار بیمار منتقل شدند.

وی گفت: در استان چیزی به عنوان سقط جنین قانونی نداریم و اگر پزشک یا کادر درمانی اقدام به سقط جنین مددجویان خود کنند مجوز وی باطل می شود.

به گفته شریفی، 5 مرکز درمان ناباروری در استان وجود دارد و این مراکز می توانند با انعقاد قرارداد با بیمه، خدمات بیمه ای را با خدمات درمانی خود ارائه دهند.

وی یادآور شد: هیچ قانونی برای اجاره رحم و اهدای تخمک وجود ندارد اما توصیه های قانونی از سوی دانشمندان در این زمینه شده و به زودی مرکزی برای راهنمایی مردم و قانونی شدن این حوزه در استان تشکیل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید