زاپاتا در شیراز دستگیر شد



آنچه دیگران می خوانند:



به گزارش خبرنگار شما نیوز از شیراز سردار رهام بخش حبیبی اظهار داشت: با اقدامات اطلاعاتی و فنی پلیس فارس، کانال و گروه شبکه های اجتماعی (تلگرام، اینستاگرام و …) به نام «جوانان محلات شیراز» سعی در تشویش اذهان عمومی و دعوت به اغتشاش داشتند. ساکن شهر شیراز شناسایی شدند.

سردار حبیبیوی با اشاره به شناسایی چندین مدیر با شناسه های مختلف مرتبط با این کانال، افزود: در همین راستا متهم اصلی این پرونده (معروف به «زاپاتا» که با عوامل نفاق خارج از کشور از جمله شبکه ایران اینترنشنال نیز ارتباط داشت) این افراد به همراه ۷ متهم دیگر طی چند عملیات جداگانه در مخفیگاه خود در شیراز شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: این متهمان با ایجاد گروه تلگرامی سعی در شناسایی عوامل اغتشاشات، تشویق آنها به ایجاد کانال و آموزش تهیه نارنجک دستی، آموزش نحوه برخورد با نیروهای امنیتی، تهیه و توزیع جزوات اغتشاشگران را به محل تجمع هدایت کنید و آنها را برای شرکت آموزش دهید.

سردار حبیبی افزود: در بازرسی از مخفیگاه این افراد یک بمب انفجاری دست ساز (برای استفاده در تجمعات)، تعداد زیادی تراکت، 6 دستگاه بی سیم، 2 قاب کامپیوتر، 12 گوشی موبایل و یک دستگاه تبلت کشف شد. .

وی با تاکید بر اینکه امنیت مردم در فضای واقعی و مجازی خط قرمز پلیس است، افزود: پلیس با هوشیاری کامل همه مسائل را دنبال می کند و با کسانی که به هر نحوی می خواهند امنیت و آرامش مردم را تهدید کنند برخورد می کند.

بیشتر بخوانید  تعامل بین صنعت و دانشگاه منجر به توسعه جامعه می شود / صنعت نیروی محرکه جامعه است

وی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت افراد مخل نظم و امنیت عمومی در اسرع وقت مراتب را به پلیس اطلاع دهند.

دیدگاهتان را بنویسید