۷ بهترین آبمیوه برای درمان یبوست به روش خانگی!



آنچه دیگران می خوانند:

برای رفع یبوست می توانید آب میوه بنوشید. یبوست بیماری است که در آن تخلیه روده ها کند شده و دفع مدفوع با مشکل مواجه می شود. با این حال، این یک مشکل جدی برای سلامتی شما نیست. می توانید با ایجاد تغییرات مثبت در سبک زندگی خود آن را درمان کنید. ملین ها می توانند به تسکین این عارضه کمک کنند، اما تسکین آن کوتاه مدت است و ممکن است عوارض جانبی داشته باشد. اما برای درمان این بیماری می توانید از بهترین آب میوه های ضد یبوست استفاده کنید تا خیلی راحت درمان شود.

چرا برای یبوست باید آبمیوه بنوشیم؟

آب میوه ها مملو از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبرهای غذایی هستند و محتوای آب بالایی دارند. آنها می توانند بدن شما را هیدراته نگه دارند و فیبر غذایی مورد نیاز بدن را تامین کنند. فیبر محلول به حفظ آب در مدفوع و نرم شدن آن کمک می کند. همچنین باعث حرکت بهتر روده ها می شود. فیبر نامحلول حجم مدفوع را افزایش می دهد که باعث تسریع حرکات روده می شود. بزرگسالان باید 20-35 گرم و کودکان 5 گرم فیبر در روز مصرف کنند. سوربیتول، کربوهیدرات موجود در آب میوه، به تخلیه سریع روده کمک می کند، به خصوص در کودکان.

7 بهترین آبمیوه خانگی برای درمان یبوست

این آبمیوه های خانگی می توانند به درمان و تسکین یبوست کمک کنند.

آب سیب ضد یبوست

عناصر:

1 عدد سیب بدون هسته

½ قاشق چایخوری پودر رازیانه

½ فنجان آب

طرز تهیه:

بیشتر بخوانید  آغاز دهمین نمایشگاه ملی مبلمان و دکوراسیون داخلی در کرمانشاه

سیب ها را خرد کرده و در مخلوط کن بریزید. آب را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. آب میوه را در یک لیوان بریزید. پودر رازیانه را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

سیب سرشار از فیبر، مواد معدنی و ویتامین است. خوردن یک سیب کامل یا آب آن می تواند به جلوگیری از یبوست کمک کند. پودر دانه رازیانه همچنین سرشار از فیبر غذایی است. به حفظ آب در مدفوع کمک می کند، حرکات روده را تسهیل می کند و از یبوست جلوگیری می کند.

آب انگور برای یبوست

عناصر:

انگور سیاه

½ اینچ زنجبیل

مقدار بسیار کمی نمک سیاه

½ فنجان آب یا به غلظت دلخواه

طرز تهیه:

انگور تازه را نصف کنید و خوب بشویید. سپس انگور، زنجبیل و آب را به آبمیوه گیری اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و کمی نمک سیاه بپاشید.

انگور حاوی مقدار زیادی آب و فیبر است که به آبرسانی بدن و افزایش مدفوع کمک می کند. انگور همچنین حاوی سوربیتول است، یک الکل قندی که آب بیشتری را نگه می دارد و حرکات روده را تسهیل می کند. در واقع، آب انگور یک ملین طبیعی مقرون به صرفه برای درمان یبوست است.

آب پرتقال برای درمان یبوست

عناصر:

1 فنجان پرتقال خرد شده

کمی نمک سیاه

طرز تهیه:

پرتقال ها را در مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید. سپس آن را در لیوان بریزید و کمی نمک سیاه بپاشید. قبل از نوشیدن خوب هم بزنید.

پرتقال منبع غنی ویتامین C، مواد معدنی و فیبر غذایی است. فیبر رژیمی به حفظ آب در بدن کمک می کند و حجم مدفوع را افزایش می دهد و حرکات روده را آسان تر می کند.

بهترین آب میوه ها برای یبوست؛ آب گلابی

بیشتر بخوانید  آیا از موزه خاتم شیراز دیدن کرده اید؟

عناصر:

2 عدد گلابی بدون هسته

2 قاشق چایخوری آب لیمو

کمی نمک سیاه

طرز تهیه:

گلابی ها را درشت خرد کرده و در مخلوط کن بریزید. خوب مخلوط کنید و در لیوان بریزید. آب لیمو و کمی نمک سیاه اضافه کنید. فراموش نکنید که قبل از نوشیدن خوب هم بزنید.

گلابی سرشار از فیبر است. آنها تقریباً دو برابر آلو سوربیتول دارند. سوربیتول به تسهیل حرکات روده کمک می کند.

آب آلو در برابر یبوست

عناصر:

آلو 5-6 عدد

½ قاشق چایخوری عسل

½ قاشق چایخوری پودر زیره

1 فنجان آب گرم

طرز تهیه:

آلوها را در یک فنجان آب گرم به مدت 5 دقیقه خیس کنید. وقتی آلو نرم شد، هسته آن را جدا کرده و همراه با آب در مخلوط کن بریزید. عسل و پودر زیره را اضافه کنید و همزن را با یک سرعت روشن کنید. سپس آب میوه را در یک لیوان بریزید و بنوشید.

آلو حاوی فیبر غذایی و سوربیتول است که به تسریع حرکات روده کمک می کند. زیره در حفظ سلامت روده موثر است. همچنین طعم خوبی به آب میوه می دهد.

آب گیلاس

عناصر:

گیلاس تازه 1 پیمانه

2 قاشق چایخوری آب لیمو

½ فنجان آب

کمی نمک سیاه

طرز تهیه:

آلبالوها را خوب بشویید و دانه ها را جدا کنید. سپس آلبالوها را با کمی آب به مخلوط کن اضافه کنید. مقداری نمک سیاه به آن اضافه کنید.

گیلاس حاوی پلی فنل، آب و فیبر است. محتوای فیبر موجود در گیلاس به افزایش مدفوع و سهولت آن کمک می کند.

آب لیمو برای یبوست

عناصر:

½ لیمو

1 فنجان آب گرم

1 قاشق چایخوری عسل

½ قاشق چایخوری پودر زیره

طرز تهیه:

آب لیمو، عسل و پودر زیره را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید. قبل از نوشیدن خوب هم بزنید.

بیشتر بخوانید  افتتاح نمایشگاه خدمات بسیج در رشت/ بسیج از هیچ خدمتی به مردم دریغ نمی‌کند- اخبار گیلان - اخبار استانها تسنیم

لیمو سرشار از فیبر و ویتامین C است. لیمو نه تنها می تواند به درمان یبوست کمک کند، بلکه سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می کند. پودر زیره برای حفظ سلامت دستگاه گوارش نیز مفید است.

میزان مصرف آبمیوه برای یبوست

این 7 بهترین آب میوه برای یبوست به شما در درمان این بیماری کمک می کند. برای درمان یبوست می توانید هر روز یک فنجان آب میوه بنوشید. سعی کنید هم پالپ و هم پالپ میوه بخورید. شکر را به آب میوه اضافه نکنید. همچنین می توانید ادویه هایی مانند زیره و رازیانه اضافه کنید. این ادویه ها به حذف سموم از روده بزرگ کمک می کنند. بهترین زمان برای نوشیدن این آب میوه ها اول صبح برای رفع یبوست است.

حرف پایانی

یبوست بیماری است که علائم آن با تخلیه آهسته روده ها مشخص می شود. این بیماری بیشتر افراد را غمگین می کند. اگر یبوست را در مراحل اولیه درمان کنید بسیار بهتر است. برای درمان یبوست می توانید از داروهای طبیعی مانند آب میوه های خانگی استفاده کنید. آنها سرشار از آب، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی هستند که به بهبود حرکات روده کمک می کنند. اما اگر پس از مصرف آب میوه همچنان با این مشکل مواجه شدید، در اسرع وقت با پزشک خود مشورت کنید.


دیدگاهتان را بنویسید