رونمایی از موتور ساخت داخل هواپیما در آینده نزدیک/ همکاری ایران و روسیه‌ در طراحی و توسعه سیستم‌های هلیکوپتری



آنچه دیگران می خوانند:

قرار است برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی هوایی ایران که 31 آذرماه برگزار می شود، برای موتور داخل هواپیما که 100 درصد ساخت متخصصان داخلی است، ارائه شود. این مطلب را بیژن بنکدار دبیر نمایشگاه بین المللی هوایی ایران بیان کرد و افزود: کشورهای محدودی در دنیا وجود دارند که توانایی طراحی موتور هواپیما را دارند. این واقعیت که ما وارد طراحی و ساخت هواپیما شدیم، موضوع بسیار بزرگی است.»

به گفته وی، در آینده امکان صادرات این موتور هواپیما وجود خواهد داشت و موتور در محوطه سکو تست می شود و سپس از نظر مجوزها و تولید انبوه بررسی می شود.

بنکدار تصریح کرد: در کشور ما در دانش تولید هواپیما گام های بلندی برداشته شده است و سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان دستگاه حاکم بر این صنعت روندها، پارامترها و مجوزها را به دقت رصد می کند.

وی افزود: تحریم ها بر صنعت هوانوردی سایه افکنده است اما اجازه نداده ایم اینگونه تجمعات کارشناسان و دست اندرکاران صنعت هوایی متوقف شود.

به گزارش بانکدار سازمان هواپیمایی کشوری، در نمایشگاه امسال شرکت های هواپیمایی، دانشکده های هوانوردی، شرکت های دانش بنیان و شرکت های تعمیر و ساخت هواپیما و همچنین موسسه هواپیمایی و سازمان فضایی حضور خواهند داشت.

به گفته وی، 80 شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه بین المللی هوایی ایران به ثبت رسیدند. در بخشی از این رویداد، همایش‌ها و آموزش‌هایی با موضوعات مختلف صنعت هوانوردی به‌ویژه هلی‌کوپتر و صنایع وابسته برگزار می‌شود. موضوع “ایجاد هواپیمای مسافربری از ایده تا تحقق”.

بیشتر بخوانید  اطلاعیه فوری سامانه یکپارچه | قیمت قطعی ۷ خودروی وارداتی اعلام شد

دبیر نمایشگاه بین المللی هوایی ایران گفت: روسیه، چین، پاکستان، ترکیه و ایتالیا در نمایشگاه امسال حضور دارند که هیچ پروازی وجود ندارد.

وی افزود: قرارداد همکاری علمی و پژوهشی بین شرکت‌های تولیدی داخلی و گروه‌های خارجی و همکاری در زمینه پشتیبانی از سامانه‌های بالگردی و تولید قطعات بالگرد در نمایشگاه امسال به صورت مشترک بین دو طرف محقق می‌شود. برای ایجاد کشور روسیه همکاری مشترکی را برنامه ریزی کرده اند.


دیدگاهتان را بنویسید