دمنوش‌های آرامبخش را بشناسید



آنچه دیگران می خوانند:

دنیای امروز دنیای شتاب و سرعت و تلاش بسیار است! عصر اینترنت و زندگی ماشینی، آسایش و راحتی بسیاری را برای بشر ایجاد کرده است، اما به همان اندازه آرامش مردم را به هم زده است و گویی همه احساس می کنند که یک نفر آنها را تعقیب می کند! بیایید تصور کنیم بعد از یک روز کاری پر استرس کنار پنجره ایستاده اید و نسیم خنک پاییزی صورت شما را نوازش می دهد. آیا فکر نمی کنید یک فنجان چای گرم و معطر شما را آرام کند؟

تنفس عمیق، گوش دادن به موسیقی، انجام ورزش هایی مانند یوگا و به طور کلی انجام حرکات کششی و فعالیت های مشابه برای آرامش اعصاب مفید است. استرس مداوم و آرام نکردن اعصاب ذهن و بدن، جسم و روان را بیمار می کند و در صورت ادامه مشکلاتی مانند سردرد، سوء هاضمه و گرفتگی عضلات را به دنبال خواهد داشت.

متأسفانه امروزه بسیاری از مردم در شرایط استرس زا و مضطرب هستند و قرن هاست که از داروهای گیاهی مانند دمنوش های گیاهی برای کاهش استرس و آرامش اعصاب استفاده می شود.

یکی از راه های کاهش استرس و آرامش اعصاب نوشیدن دمنوش های گیاهی است که در این گزارش به این موضوع می پردازیم و شما را با دمنوش هایی آشنا می کنیم که برای آرامش اعصاب مفید هستند.

انواع چای برای آرامش اعصاب

درست است که حتی گرمای مطبوع یک فنجان چای هم شما را آرام می کند، اما نقش چای در کاهش اضطراب و استرس بیشتر از گرمای تسکین دهنده آن است که ترکیبات مفید چای است.

چای بابونه برای کاهش استرس

بیشتر بخوانید  قیمت سکه و طلا ریزش یافت | پیش بینی قیمت طلا | قیمت سکه چنده؟

چای بابونه از زمان های قدیم برای کاهش اضطراب استفاده می شده است. ظاهراً این گیاه دارای ترکیباتی است که تأثیری مشابه والیوم بر گیرنده های مغز دارد. در واقع، به همین دلیل است که اگر چای بابونه بنوشید، احساس آرامش بیشتری خواهید کرد و خواب بهتری خواهید داشت. ترکیب بابونه و اسطوخودوس نتایج بهتری در این زمینه به شما می دهد.

نه تنها خود گیاه بابونه را می توان دم کرده و از چای آن استفاده کرد، بلکه افزودن ترکیبات و گیاهان دیگر می تواند خواص متفاوتی به این دمنوش گیاهی بیافزاید. به عنوان مثال، اگر می خواهید نوشیدنی خود را شیرین کنید، می توانید مقداری عسل طبیعی به آن اضافه کنید.

چای سبز هیمالیا یا چای دارجلینگ؛ برای اضطراب مفید است

چای سبز هیمالیا یا چای دارجلینگ حاوی آنتی اکسیدان ها و ترکیباتی با خواص سم زدایی فراوان است. این چای دارای اسید آمینه ای به نام L-theanine است که به طرز شگفت انگیزی ذهن را آرام می کند.

چای نعناع برای سلامت روان

جالب است بدانید که ارتباط مستقیمی بین سلامت دستگاه گوارش و سیستم ایمنی بدن و همچنین سلامت اعصاب و روان شما وجود دارد. اکثر افرادی که از اضطراب و استرس مداوم رنج می برند از مشکلات سیستم گوارشی نیز رنج می برند.

چای نعناع یکی از آن دمنوش های محبوب است که به عملکرد صحیح دستگاه گوارش کمک می کند. منتول موجود در این گیاه تنش عضلانی را کاهش می دهد و همچنین استرس را کاهش می دهد.

با چای سیاه استرس را از بین ببرید

چای سیاه یک نوشیدنی محبوب است که توسط افراد در جوامع مختلف استفاده می شود. نوشیدن چای سیاه به کاهش استرس و اضطراب کمک می کند. بعد از اضطراب و تنش، سطح هورمون استرس کورتیزول افزایش می یابد، اما نوشیدن چای سیاه میزان این هورمون را کاهش می دهد و فرد احساس بهتری پیدا می کند.

بیشتر بخوانید  چجوری لکه زردچوبه رو از روی لباس تمیز کنم؟ | انواع ترفند و راهکار برای پاک کردن لکه زردچوبه

تنظیم خواب با چای مخمر سنت جان

این روزها مشکلات کم خوابی یا خواب باکیفیت افراد در جامعه بسیار شایع است. بنابراین افراد زیادی هستند که در طول شب ساعت ها بیدار هستند و به خواب نمی روند. علاوه بر درمان دارویی که حتما باید زیر نظر پزشک متخصص انجام شود، مصرف چای ترش به خواب بهتر کمک می کند.

دمنوش گل سرخ برای آرام کردن اعصاب

چای گل رز آرامش بخش است. گل رز به غیر از خوشبو بودن و زیبایی باغات شما فواید دیگری نیز دارد. نوشیدن چای گل رز به بهبود عملکرد سیستم گوارش و سیستم ایمنی بدن کمک می کند و اضطراب را به شدت کاهش می دهد.

چای ساعت شنی؛ ضد استرس و آرامش بخش

داشتن آرامش بعد از یک روز کاری پرمشغله و کسل کننده، نکته مهمی است که همه افراد به دنبال آن هستند.

چای گل ساتی اعصاب را نیز آرام می کند. ساعت شنی بسیار زیبا است و اغلب در مناطق گرمسیری آفریقا و آمریکا قابل رشد است.

رفع اضطراب با چای مریم گلی

چای مریم گلی بسیار تسکین دهنده است و به آرامش عضلات کمک می کند. نوشیدن یک فنجان چای مریم گلی باعث رفع خستگی می شود.

چای گل ختمی؛ ضد اضطراب و استرس

یکی از موثرترین دمنوش ها در کنترل استرس، دمنوش خاتمی است که به آن گل ختمی نیز می گویند، این دمنوش به گل بامیه نیز معروف است، اثر آرام بخش و ضد اضطراب دارد.

یک قاشق چای خوری آب؛ برای افسردگی مفید است

در زندگی امروزی، افسردگی و اضطراب بسیار رایج است. به گونه ای که هر روز تعداد زیادی از مردم دچار افسردگی می شوند.در فرهنگ آسیایی گیاه چای از یک قاشق آب را دارویی سنتی و قوی برای درمان افسردگی و اضطراب می دانند.

کاهش علائم اضطراب با چای ریحان مقدس

بیشتر بخوانید  وزنه بردار اوکراینی در حمله روسیه کشته شد

اگر از اضطراب آزاردهنده رنج می برید و قلبتان دائماً شوره دارد، مصرف این چای راه حل خوبی است.

چای ریحان مقدس از گیاهی به همین نام تهیه می شود که از خانواده نعناعیان است و بومی هند، پاکستان، نپال و بنگلادش است. چای ریحان مقدس علائم اختلال اضطراب عمومی را کاهش می دهد.

چای هاپ

چای رازک علائم خفیف افسردگی، اضطراب و استرس را کاهش می دهد. از گیاه رازک در تهیه ماءالشعیر نیز استفاده می شود.

چای گل رز

چای گل سرخ یکی از بهترین داروهای گیاهی برای افسردگی و اضطراب است. گل رای به نام های هوفریگون و گل شهناز نیز شناخته می شود. این گیاه می تواند با برخی داروها تداخل داشته باشد و عوارض جانبی ایجاد کند، بنابراین اگر در دوره معینی از درمان هستید و از داروهای خاصی استفاده می کنید، قبل از نوشیدن مکرر چای ژربیل با پزشک خود مشورت کنید.

چه دمنوش هایی به بهبود خواب کمک می کنند؟

چای پنیر بد و چای سنبل به شما کمک می کند بهتر بخوابید.

اضطراب و استرس چه مشکلاتی در بدن ایجاد می کند؟

افرادی که از اضطراب و استرس دائمی رنج می برند از مشکلات گوارشی، بی خوابی و افسردگی نیز رنج می برند.

چه فعالیت هایی به آرامش اعصاب کمک می کند؟

نفس های عمیق، گوش دادن به موسیقی، انجام ورزش هایی مانند یوگا و نوشیدن چای از جمله فعالیت هایی است که برای آرامش اعصاب مفید است.


دیدگاهتان را بنویسید