دوازده زنگ‌ خطر میگرن | علت میگرن چیست؟



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر: روزنامه جام جم نوشت: میگرن بیشتر از سردردهای طولانی و شدید است. این دوره ها ممکن است با علائم شدید دیگری مانند تهوع، استفراغ و خستگی همراه باشد. ممکن است چند روز قبل از شروع سردرد علائمی مانند نوسانات خلقی، مشکلات خواب و مشکل در تمرکز را تجربه کنید. اگر شما هم جزو افرادی هستید که از میگرن رنج می برید، دانستن علائم هشدار دهنده آن می تواند در جلوگیری از شروع حمله و جلوگیری از گسترش آن موثر باشد.

علائم حسی: حدود 30 درصد از مبتلایان به میگرن علائم بصری مانند سوسو زدن نورها را قبل یا در طول دوره میگرن تجربه می کنند. علاوه بر این علائم، برخی از افراد دارای اختلالات شنوایی یا مشکلات زبانی مانند مشکل در درک یا یافتن کلمات هستند.

افسردگی، تحریک پذیری یا هیجان: نوسانات خلقی می تواند از علائم میگرن باشد. این علائم در مرحله پرودروم (مرحله اول حمله میگرن، که می تواند ساعت ها یا روزها قبل از علائم حسی یا سردرد شروع شود) شروع می شود.

کمبود خواب آرام: بیدار شدن با خستگی یا داشتن مشکل در به خواب رفتن در افراد مبتلا به میگرن رایج است. زمانی که میگرن دارید، خواب راحت شبانه ممکن است دشوار باشد.

احتقان بینی یا آبریزش چشم: برخی از افراد علائم سینوسی مانند احتقان بینی، آبریزش شفاف بینی، افتادگی پلک ها یا آبریزش چشم را تجربه می کنند.

بیشتر بخوانید  صادر کننده اصلی کالا به ایران از نظر اقتصادی چگونه است؟

برخی از هوس های غذایی: قبل از وقوع حمله میگرن، برخی افراد هوس غذایی خاصی دارند. یکی از رایج ترین خواسته ها شکلات است.

درد ضربان دار در یک یا هر دو طرف سر: درد ضربان دار یک علامت کلاسیک میگرن است. اکثر افراد مبتلا به میگرن این علامت را تجربه می کنند.

درد چشم: درد میگرن اغلب در شقیقه ها یا پشت یک چشم یا گوش احساس می شود. شما همچنین می توانید آن را در اطراف چشم و در حدقه چشم تجربه کنید.

گردن درد: بسیاری از افراد قبل از سردرد احساس سفتی در ناحیه گردن می کنند، این احتمالاً مرحله اولیه میگرن است یا در برخی موارد پس از میگرن، گردن درد یا درد ضربان دار در پشت گردن احساس می شود.

تکرر ادرار: اگر این مشکل را دارید، می تواند به این معنی باشد که میگرن در راه است. احتباس مایعات نیز ممکن است رخ دهد.

خمیازه کشیدن: خمیازه زیاد نشانه دیگری است که میگرن در شرف ابتلا است. این خمیازه می تواند بیش از حد و غیر قابل کنترل باشد و هر چند دقیقه یکبار اتفاق می افتد.

بی حسی یا گزگز: معمولاً در یک طرف بدن، این حالت از نوک انگشتان تا دست و در سراسر صورت احساس می شود.

تهوع یا استفراغ: میگرن بدون عوارض حسی تنها در صورتی قابل تشخیص است که فرد ترکیبی از تهوع، استفراغ یا حساسیت به نور و صدا را تجربه کند.


بیشتر بخوانید  ۷۰ مدل از زیباترین تراریوم‌های شیشه‌ای ۱۴۰۲ | یه باغ جذاب و نفس‌گیر رو تو یه ظرف شیشه‌ای خلاصه کن

دیدگاهتان را بنویسید