جزئیات قتل کیان پیرفلک | جرم کیان چه بود؟


عصر ایران نوشت: کیان پیرفلک پسر نه ساله ای بود که در اغتشاشات اخیر در شهر ایذه کشته شد. آدم کشی اعلام وصول. ماجرای رسمی حاکی از آن است که دو موتورسوار تروریست به سمت مردم تیراندازی کرده و چندین نفر از جمله این کودک را به قتل رساندند آدم کشی رسیده است

با این حال، مادر داغدار کین، در مراسم تشییع جنازه او و در حضور هزاران نفر، داستان متفاوتی دارد که اکنون در سراسر اینترنت منتشر شده است. او می گوید نیروهای پلیس به سمت خودروی آنها تیراندازی کردند و اظهار داشت که شاید فکر می کردند ما برای آنها خطری داریم.

آنچه دیگران می خوانند:

واقعیت چیست، اگرچه آن طفل معصوم را به دامان مادر برنمی‌گرداند، اما می‌تواند شروعی برای اصلاح مسائلی باشد که کشور را به این وضعیت رسانده است.

مهم این است که نظام حیثیت خود را به اشتباهات چند مسئول گره نزند. اگر در همان روزی که مهسا امینی درگذشت، عذرخواهی و عوامل دستگیری او تا مشخص شدن ابعاد مهره متوقف می شد، اتفاقات ناگوار زیر رخ نمی داد.

اکنون می توان مشکل را با چندین ساعت حل کرد. از آنجایی که در محل حادثه نبودیم، نمی‌توانیم دقیقاً بگوییم چه اتفاقی افتاده است، اما عقلاً و منطقی نمی‌توان از صحبت‌های مادر داغدار که فرزندش جلوی چشمانش جان باخت را نادیده گرفت. آدم کشی رسید، نادیده گرفته شد

در آنجا باید منطقی باشید و از رئیس قوه قضائیه که تمام عمر خود را در عرصه عدالت و اطلاعات سپری کرده است، انتظار می رود شخصاً از مرکز و بدون اتکا به پرونده کیان رسیدگی و نظارت کند. به مقامات محلی، به طور کامل به مردم گزارش دهید.

بیشتر بخوانید  آیا استرس از عوامل اصلی کم خونی است؟

اگر واقعاً ثابت شد که اشتباهی از سوی چند پلیس انجام شده است، باید حرفشان را بزنند و نترسند که اشتباهشان از طرف کل نیروی انتظامی یا سیستم نوشته شود. وقتی دادگاه انتظامی قضات قضات فاسد را تعقیب و عزل می کند، آیا مردم آن را به فساد سیستم قضایی نسبت می دهند؟ آنها نه تنها از بین نمی روند، بلکه بر سلامتی نیز تأثیر می گذارند.

این خطا زمانی که رخ می دهد در کل سیستم ثبت می شود و پوشش داده می شود. در این صورت اگر اشتباهات نیروی انتظامی ثابت شود و متخلفان مجازات شوند بخش قابل توجهی از خشم شدید فعلی تخلیه می شود و گامی در جهت بازسازی اعتماد خواهد بود. اگر ثابت شد که مادر کیجان اشتباه می کند به اسناد هم گزارش دهند.

علاوه بر این، با وجود دوربین‌های بسته در بخش وسیعی از شهر، می‌توان سریع‌تر به واقعیت دست یافت. به خصوص اینکه به گفته مادر کیان این حادثه مقابل هلال احمر رخ داده و حتماً دوربین آنجا بوده است.

مهم این است که این پرونده که علاوه بر ابعاد امنیتی و سیاسی، جنبه عاطفی نیز دارد، در میان روایت های متناقض رها نشود. بلاتکلیفی این پرونده نه تنها از نظر انسانی و قانونی غیرقابل قبول است، بلکه توهین به رسانه های سعودی الاصل است که این وسط اشک تمساح می ریزند و دعوا راه می اندازند.

آن پای خونی را فراموش نکنیمآدم کشی کودک بی گناهی درگیر است و اگر از آن غافل شویم غرق در خون او می شویم. امیدوارم مسئولان حداقل این ماجرا را سیاسی نبینند و کیان را پسر خودشان بدانند که به ناحق کشته شده است.

بیشتر بخوانید  فروش اقساطی محصولات مدیران خودرو + قیمت و شرایط اقساط

جزئیات قتل کیان پیرفلک جرم کیان چه بود؟

دیدگاهتان را بنویسید