بررسی وضعیت بنیادی بیمه ملت از منظر مدیریت ریسک



در صنعت بیمه به سختی می توان ابتدایی ترین شرکت را پیدا کرد. دلیل این سختی در خطراتی است که شرکت های بیمه از آن رنج می برند. اما برای پوشش ریسک نیاز به حمایت قوی است، از نظر فنی، مالی و سرمایه، نیروی انسانی، مشتریان و بازار قوی، شرکت باید قوی باشد تا بتواند پوشش سیستماتیک و غیرسیستماتیک خود را پوشش دهد.

به همین دلیل شرکت های بیمه پایه شرکت هایی هستند که می توانند این ریسک ها را مدیریت کنند. ریسک های شرکت بیمه شامل ریسک بازار، ریسک صنعت، ریسک تجاری، ریسک فروش، ریسک مالی، ریسک تورم، ریسک منابع انسانی، ریسک تغییر و ملاحظات قانونی و از همه مهمتر ریسک اعتباری می باشد که تمامی این ریسک ها را می توان در نظر گرفت. همه این خطرات در فرآیند کاری و حرفه ای آنها؛ زیرا منجر به این شده اند که شرکت های بزرگ بیمه با چندین دهه تجربه نمی توانند بازار خوبی ایجاد کنند زیرا ریسک های موجود در صنعت می تواند شرکت را از بین ببرد.

یکی از شرکت هایی که می توان شرایط بنیادی آن را بررسی کرد، به صراحت می توان گفت که به راحتی همه ریسک ها را به فرصت تبدیل کرد و شرایط بنیادی خوبی را ایجاد کرد، شرکت بیمه ملت است. از آنجایی که این شرکت سالهاست سودآوری پایداری داشته و با توجه به مدیریت استراتژیک حاکم بر شرکت در اتخاذ سیاستی مرتبط با نرخ رشد و توزیع سود شرکت، این ریسک را به خوبی مدیریت کرده و توانسته است یکی از شرکت های بیمه پایدار در خصوص اصول اولیه.

بیشتر بخوانید  متن تشکر از هدیه دادن + جملات زیبا برای تشکر از همسر و دوستان که به شما هدیه داده اند

برای بررسی وضعیت بیمه ملت می توانید از چهار منظر فروش، وضعیت مالی، نیروی انسانی و اعتبار به شرکت نگاه کنید.

وضعیت فروش و مدیریت ریسک فروش

ریسک تمرکز فروش و مشتریان محدود یکی از ریسک های مهمی است که برخی از شرکت های بیمه با آن مواجه هستند. در سالهای اخیر و با توجه به تصمیمات راهبردی مدیران ارشد و هیئت مدیره شرکت، تصمیم بر آن شد که به منظور کاهش تمرکز بر حوزه و مشتری و با تقویت شبکه فروش و افزایش قیمت، سبد بیمه ای شرکت متنوع شود. تعداد نمایندگان، جذب بیمه خرد بیمه ملت بیش از پیش درگیر خواهد شد.عمق بازار. در سال های اخیر فروش بیمه در دوره های مالی مختلف رشد متوسط ​​20 درصدی را به ثبت رسانده است و در مقابل نسبت زیان تا این حد رشد نکرده است. این شرکت در سه سال گذشته ضریب زیان 45 درصدی داشته است.

بیمه ملی

بررسی وضعیت مالی و مدیریت ریسک آن

وضعیت مالی شرکت بیمه ملت نشان دهنده وضعیت بنیادی و مناسب این شرکت در سال های گذشته روسیه است زیرا تمامی شاخص های عمده و مناسب شرکت رو به رشد است. و از همه مهمتر نسبت بدهی شرکت رو به کاهش است و هرچه این نسبت در گذشته کمتر بوده ریسک شرکت کمتر می شود. ریسک مالی ریسک اضافی ناشی از استفاده از بدهی است که تحت عنوان اهرم مالی مورد بحث قرار می گیرد. در شرکت بیمه ملت مدیریت نقدینگی در سطوح مختلف از جمله پیش بینی جریان نقدی به صورت ماهانه، سه ماهه و سالانه و یا در شرایط بحرانی انجام می شود.

بیشتر بخوانید  آیا از دیوارهای شهر Bosruja بازدید کرده اید؟

بیمه ملی

ریسک کار

وابستگی به مدیران و نیروهای متخصص و تأثیر زیان آنها بر سودآوری شرکت یکی از مهم ترین ریسک های یک شرکت بیمه محسوب می شود. در شرکت بیمه ملت با استفاده از برنامه جایگزینی و تلاش برای ارتقای سطح حفظ کارکنان، این ریسک در سطح مناسبی مدیریت می شود. بیمه ملت 614 پرسنل دارد که از این تعداد 483 نفر متخصص و متخصص هستند که سه دهه است با این شرکت همکاری می کنند و آن را به یکی از مهم ترین شرکت های صنعت تبدیل کرده اند.

ریسک غیر سیستماتیک

شرکت های بیمه به دلیل ماهیت فعالیت خود همواره در معرض دعاوی قضایی هستند. در اکثر موارد خسارت و خسارت مشکوک، پرونده خسارت در دادگاه به دقت بررسی می شود. ریسک شرکت بیمه ملت و کلیه شرکت های بیمه، امکان طرح دعاوی حقوقی در دادگاه نیست، بلکه آگاهی ضعیف دادگاه ها از نوع مالکیت و نقش بیمه در توسعه کشور است. بیمه ملت با مشارکت اتحادیه بیمه طی جلسات متعدد با مسئولان قضایی تلاش کرد ضمن ارتقای سطح آگاهی قضات خواستار وحدت رویه قضایی در محاکم کل کشور شود.

ریسک اعتباری

ریسک اعتباری ریسک نکول است. سوء نیت؛ طرف قرارداد ایجاد شده است. ریسک اعتباری از این واقعیت ناشی می شود که طرف قرارداد نمی تواند یا نخواهد تعهدات قراردادی را انجام دهد. برای مدیریت این ریسک، شرکت بیمه ملت اغلب با بیمه‌گرانی سروکار دارد که دارای رتبه اعتباری (AAA) هستند که بالاترین حد اعتبار است. بیمه گران اتکایی داخلی از نظر توان مالی، وضعیت ذخایر، میزان تعهدات آنها و سوابق جبران خسارت مورد بررسی قرار می گیرند. در واقع با توجه به شرایط مالی شرکت از اعتبار مناسب برخوردار است.

بیشتر بخوانید  حرکت عجیب بهنوش طباطبایی با لباس عروس/ ژست غیرعادی بهنوش طباطبایی سوژه شد+عکس

دیدگاهتان را بنویسید