برنامه‌ریزی برای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان و نخبه محور در قشم



افشار فتح الهی در این گردهمایی گفت: تقویت و توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان با رویکرد حمایت از نخبگان ملی و دانشگاهی با اولویت تامین نیازها و توسعه منطقه از برنامه های اولویت دار منطقه آزاد کشم است. . .

وی ادامه داد: در جزیره قشم به شدت نیازمند تولید علم و دانش هستیم که بتوان از آن در چرخه اجرای پروژه استفاده و عملیاتی کرد و برای این منظور مجموعه پارک بیوتکنولوژی می تواند نقش رابط دانش و حوزه اجرا را ایفا کند. “

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کشم در ادامه از حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی برای توسعه دانش و فعالیت های دانشگاهی جزیره استقبال کرد و اظهار داشت: امیدواریم با همکاری همه ادارات و نهادهای دولتی بتوانیم جذب وام های خوب برای تسریع رشد علمی منطقه.

فتح الهی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از روش های سنتی و منسوخ در حوزه های مختلف به بهانه اشتغال زایی قابل قبول نیست و برنامه ریزی های خوبی برای توسعه فعالیت های شرکت و مجموعه های دانش بنیان برای استفاده از دانش روز و کمک به توسعه متوازن، پایدار و سریع منطقه.

بر اساس این گزارش، علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این نشست گفت: دانش بنیان ها می توانند حلقه ارتباطی بین حوزه های علم و صنعت و با ایجاد ارتباط بین اقتصاد باشند. ، صنعت، دانشگاه ها و مراکز علمی – تحقیقاتی.

وی مجموعه پارک بیوتکنولوژی خلیج فارس (کشم) را دارای ظرفیت های بسیار خوبی برای توسعه دانش و فعالیت های دانشگاهی دانست و افزود: امیدواریم با برنامه ریزی بتوانیم حضور نخبگان علمی و دانشگاهی و سرمایه گذاران بخش خصوصی را تضمین کنیم. بخش در این حوزه

بیشتر بخوانید  فیلم/گل اول استقلال به گل گهر توسط غفوری

معاون وزیر علوم در پایان تاکید کرد: جزیره کشم به دلیل موقعیت استراتژیک خود دارای ظرفیت های فراوانی است و با حضور نخبگان دانشگاهی علاوه بر توسعه فعالیت های دانش بنیان در منطقه می توان همچنین برای توسعه زمینه های مختلف علمی و اقتصادی، ایجاد اشتغال پایدار و ارتقای کیفیت زندگی ساکنان جزیره تلاش می کنند.

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کشم

دیدگاهتان را بنویسید