ضرورت بازنگری در مقررات نحوه ثبت شرکت ها



آنچه دیگران می خوانند:

نشست مشترک رئیس و اعضای کمیسیون 90 شورای اسلامی با رئیس سازمان مالیاتی کشور و معاونان و کارکنان این مجموعه روز دوشنبه 18 آبان ماه در مقر این سازمان برگزار شد.

رئیس کمیسیون اصل 90 شورای اسلامی در این جلسه بر لزوم بازنگری آیین نامه نحوه ثبت شرکت ها به منظور جلوگیری از تشکیل شرکت های جعلی تاکید کرد و گفت: به دلیل عدم نظارت بر نحوه ثبت شرکت ها. ثبت شرکت ها، بخشی از فعالیت های اقتصادی به صورت غیررسمی و غیرقانونی انجام می شود و تعداد قابل توجهی از شرکت های رسمی و کاغذی با هدف ایجاد اعتبار و فرار مالیاتی فعالیت می کنند و اختلالاتی در نظام اقتصادی کشور ایجاد کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین پژمان فر خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم با وضع قوانین جدید این ضعف را برطرف کنیم و اجازه ندهیم افراد بدون هویت و مکان مشخص در آینده قراردادهای میلیاردی ببندند و از پرداخت مالیات فرار کنند و اقتصاد را مختل کنند. سیستم تبدیل شدن به یک کشور

نماینده مردم مشهد و کلات در شورای اسلامی نیز با اشاره به قانون پایانه های خرید و سامانه مودیان گفت: در تلاش برای ادامه اجرای این قانون جدی هستیم و اگرچه ضعف های زیرساختی وجود دارد. در این زمینه این قانون به سرعت در حال اجرا است و البته قبول داریم که اگر اجرای این قانون طبق برنامه پیش نرود، ناشی از همکاری نکردن دستگاه های خاص قوه مجریه است و بر آن نظارت خواهیم کرد. به عنوان نهاد ناظر و در صورت عدم همکاری، این دستگاه ها به دادگاه معرفی می شوند.

بیشتر بخوانید  نوازندگی بازیگر سریال سقوط | باورتان می شود الناز ملک انقدر هنرمند باشد!

حجت الاسلام والمسلمین پژمان فر افزود: شرکت های بورسی به عنوان مشمولان مرحله اول اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و نظام مالیاتی هم اکنون مورد قضاوت مردم قرار می گیرند، زیرا مردم انتظار شفافیت بیشتری از این شرکت ها دارند. ، و در صورت عدم اجرای این قانون متضرر می شوند و البته با شرکت هایی که قانون را رعایت نمی کنند برخورد قانونی خواهد شد.

وی در خصوص اجرا نشدن قانون مالیات بر خانه های خالی گفت: بررسی های ما نشان می دهد که یکی از دلایل مهم اجرایی نشدن این قانون بی توجهی وزارت راه و شهرسازی و نظارت های جدی و بررسی های انجام شده است و وزارت مذکور باید در اسرع وقت نسبت به ارائه اطلاعات دقیق تری درباره خانه های خالی به سازمان امور مالیاتی کشور واکنش نشان دهد و در این زمینه با سازمان امور مالیاتی همکاری خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: طبیعتاً جریان پنهان فساد در شبکه کار می کند و با ایجاد شرکت های متعدد و اقماری و طی عملیات های مالی مکرر سعی می کنند خود را طلبکار و یا زیانده نشان دهند و از مالیاتی که سازمان به آن می دهد دوری کنند. شناسایی و برخورد با این شرکت ها، امور مالیاتی کشور نیازمند اطلاعات و داده های روشن و تقویت اشراف اطلاعاتی در اقتصاد کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین پژمان فر بیان کرد: با اصلاح قانون مالیات های مستقیم و بر اساس ماده 97 این قانون، روش سربار از نظام مالیاتی حذف شده و البته انتظار داریم حسابرس مرکزی حذف شود. از نظام مالیاتی به طور کلی و این درخواست عمومی سازمان امور مالیاتی است.

بیشتر بخوانید  ضربه بزرگ به صندوق‌ها با افزایش سن بازنشستگی

وی در پایان از آمادگی مجلس برای کمک به سازمان مالیاتی کشور در زمینه وصول معوقات مالیاتی بویژه غلات درشت خبر داد که پیش از این از پرداخت مالیات خودداری می کرد، بیایید با هم پرونده را حل کنیم و برای احقاق حقوق دولت اقدامات قانونی انجام دهیم.

رسانه مالیاتی ایران


دیدگاهتان را بنویسید