طرز تهیه باسلوق خانگی خوشمزه به روش بازاری!



آنچه دیگران می خوانند:

تهیه باسالوک چندان سخت نیست. باسلوک یکی از غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی به شمار می رود. این شیرینی با طعم فوق العاده ای که دارد در بین ایرانیان بسیار محبوب است و معمولا در اعیاد و جشن ها استفاده می شود. در این مطلب طرز تهیه باسلوک خانگی را نیز به شما آموزش می دهیم تا در کمترین زمان ممکن بهترین شیرینی یا دسر را تهیه کنید. با بخش دستور غذا در خبرنامه همراه باشید.

طرز تهیه ریحان خانگی

باسلوک نه تنها به عنوان دسر سرو می شود، بلکه می توانید آن را به عنوان یک شیرینی ساده با چای نیز میل کنید.

مواد لازم برای تهیه باسلوک

نشاسته گندم (نشاسته آرد) ½ فنجان (60 گرم)

شکر 1 پیمانه (120 گرم)

15 گرم کره (1 قاشق غذاخوری)

1/2 فنجان آب

گلاب ¼ (4 قاشق غذاخوری)

وانیل ¼ قاشق چایخوری

چند قطره آبلیمو

پودر نارگیل 100 گرم

100 گرم مغز گردو

طرز تهیه ریحان:

در دستور پخت باسلوک خانگی، نیمی از آب را در یک کاسه بریزید، نشاسته را در آب حل کنید. نصف دیگر آب را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا حل شود. سپس چند قطره آب لیمو را اضافه کنید، سپس مخلوط نشاسته را اضافه کنید و بلافاصله مخلوط کنید. به هم زدن ادامه دهید تا مخلوط یکدست شود. بعد از آن گلاب را اضافه کنید و مرتب هم بزنید. همچنین در حین هم زدن مخلوط، وانیل را اضافه کنید. حالا مواد را به مدت 10 دقیقه با حرارت ملایم مخلوط کنید تا نشاسته کاملا پخته و بوی خامی آن از بین برود و شفاف شود. بعد از پختن نشاسته، کره را اضافه کرده و هم بزنید تا از ماهیتابه جدا شود. وقتی کل مخلوط از قابلمه خارج شد مواد آماده است.

بیشتر بخوانید  کلیپ برای اول ماه صفر | عکس پروفایل برای ماه صفر

لینک مرتبط: دسر کدو حلوایی آسان: رول کدو حلوایی با طعم بی نظیر پاییزی!

سپس مواد را به شکل گلوله های کوچک در آورید. توپ ها را در پودر نارگیل بغلتانید. در نهایت نیمی از گردوها را روی شیرینی ها قرار دهید. شیرینی های آماده شده را در ظرف دربسته به مدت 2 الی 3 ساعت در یخچال قرار دهید. پس از سرد شدن، کلوچه ها آماده سرو هستند.


دیدگاهتان را بنویسید