چرا در سریال جریان انوش معظمی بازی نکرد؟



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر:انوش معظمی نه تنها بازیگر حرمله بلکه شماره «رستاخیز» احمدرضا درویش بود. پیش از آن در فیلم مسافری با داوود میرباقری ایفای نقش کرد و در سال 1393 در سریال دندون طلا بازی کرد. انوش معظمی در این سال ها با هنرمندان زیادی کار کرد.

انوش معظمی را علاوه بر حضور در سینما، نویسندگی و کارگردانی و بازیگری در تئاتر بیشتر باید یک بازیگر تلویزیونی دانست چرا که 67 درصد آثارش تلویزیونی و 33 درصد فیلم است. یعنی از مجموع 9 اثری که این بازیگر در کارنامه خود دارد، در 6 اثر تلویزیونی با نام های سریال های «دختر گمشده»، «از جداها گرادا»، «آسمان چووک»، «جلال الدین» و «مختارنامه». و در سه کار سینمایی با وی نام های «رستاخیز»، «کلاشینکف» و «سفر رای» را بازی کرد.

بازیگران جیران

معظمی چندی پیش سینمای «410» خود را روی صحنه برج میلاد داشت. وی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم ، درباره حضورش در سریال «سلمان فارسی» گفت: خوشبختانه نام من در لیست بازیگرانی که در ایران و حجاز جلوی دوربین می روند قرار گرفته است. فصل این سریال. معلوم نیست الان کی با من تماس بگیر. اما به من گفتند باید باشی. قبل از شروع سریال سلمان فارسی آقای حامد میرباقری با من گفت و گوی ضمنی داشت و در همان زمان گفت. که به فکر یک نقش خوب برای من بودند، نمی دانم در فصل حجاز شرکت می کنم یا ایران.

بیشتر بخوانید  340 میلیارد ریال وام شهری فارسان توزیع شده است

وی افزود: دلم برای آقای داود میرباقری بسیار تنگ شده است. ولی سعی کردم باهاشون تماس نگیرم چون میدونم سرشون خیلی شلوغه. شاید با یکی دو دقیقه زنگ زدن مزاحم آنها شده باشم. برای همین هیچ تماسی نداشته ام، اما همچنان اخبار در روزنامه ها، رسانه ها یا جایی منتشر می شود، من اسمم را در آن جاها می بینم و حالا ببینیم سرنوشت چه خواهد شد.

این بازیگر سینما و تلویزیون خاطرنشان کرد: سریال های اخیر در میزان جرقه می بینیم; متاسفانه به دلیل مشکلات مالی تلویزیون که بر هیچکس پوشیده نیست، تولید آثار فاخر کاهش یافته است. «مختارنامه» معنای واژه «فاخیر» را در نوع خود گنجانده است. این اثری بود که در آن همه چیز هماهنگ بود. هم شامل هزینه ها و هم محتوا و نتیجه کار از نظر کیفیت.

وی با اشاره به کمبود آثار قابل توجه در سال های اخیر و ساخت سریال های ساده تصریح کرد: در حوزه آثار مذهبی تا حدودی زیر خط فقر قرار داریم. کشورهایی مانند آمریکا، چین، ژاپن و کره جنوبی متوجه شده اند که هر چقدر هم در این زمینه هزینه کنند، پول خود را هدر نداده اند. مهمترین مشکل ما مشکل ریالی و پولی است. پول خود شاخص و حاکم شده است و تفاسیر ما بر اساس همین حاکم است.

معظمی در پاسخ به این سوال که آیا قرار بود در سریال «جیران» بازی کنید و چه شد که این فرصت فراهم نشد، تاکید کرد: قرار بود در سریال «جیران» ایفای نقش کنم که یکی از شخصیت های منفی در این سریال پیشنهاد شد. سریال درام. حتی قرارداد هم امضا شد اما یک سال به تعویق افتاد. در همان زمان درگیر سریال «نظم خیزش» سعید نعمت الله شدم که دقیقاً با «جیران» است که آقای نعمت الله با آن مخالفت کرد.

بیشتر بخوانید  وزارت امور خارجه: مذاکرات با کشورهای ثالث در مورد افغانستان سازنده است

وی در پایان افزود: تقریباً 20 تا 21 دیدار را ثبت کردیم که اتفاقاتی افتاد و این «دستور رشد» به پایان نرسید. البته به خاطر این سریال یکی دو کار دیگر را رد کردم. حتی یک سریال تاریخی گذاشتم که در همان زمان یک کارگردان کویتی از لبنان برای «فرمان رشد» با آن تماس گرفت و انگار هیچ کدام از این کارها سرنوشت من نبود.


دیدگاهتان را بنویسید