پنج اکتشاف شگفت‌انگیز که جهان را در حیرت فرو برد



آنچه دیگران می خوانند:

از ارتش سفالی گرفته تا فلورزیان، اینها از جمله اکتشافاتی هستند که کارشناسان معتقدند جایگاه مهمتری در جهان تاریخ نسبت به مقبره توتانخ آمون دارند. باستان شناسان در طول سال ها به کشفیات باورنکردنی دست یافته اند. این اکتشافات دیدگاه و تفکر ما را در مورد چگونگی تبدیل شدن گونه ما به تنها گونه انسانی روی این سیاره و همچنین چگونگی پیدایش تمدن ها در سراسر جهان و نحوه شروع تجارت بین المللی تغییر داده است. در حالی که جهان صدمین سالگرد یکی از مشهورترین یافته های باستان شناسی در تاریخ بشر، کشف مقبره توت عنخ آمون در مصر را جشن می گیرد، وب سایت نیوساینتیست از باستان شناسانی که در مکان های مختلف در سراسر جهان از یونان تا اندونزی کار کرده اند، خواست نام ببرند. شگفت انگیزترین کشف جهان که آنها فکر می کنند حتی از مقبره توت عنخ آمون مهمتر است. در زیر با کمک خبر آنلاین با برخی از این اکتشافات آشنا می شویم.

1- مقبره مدور موکنایی

در اواخر قرن نوزدهم، هاینریش شلیمان، باستان شناس، دایره ای متشکل از شش مقبره سلطنتی را در ارگ موکنای در جنوب یونان حفاری کرد. در این مکان او مجموعه‌ای از گنجینه‌های طلایی قرن شانزدهم قبل از میلاد را پیدا کرد، از جمله «نقاب آگاممنون»، که به اعتقاد او توسط فرمانروای افسانه‌ای Mocenae که در جنگ تروا می‌جنگید، استفاده می‌کرد. در همین حال، جک دیویس از دانشگاه سینسیناتی، اوهایو، این امر را بعید می‌داند، اما معتقد است که این کشف درک ما را از مدیترانه و تمدن‌های منطقه دریای اژه متعلق به دوره یونان ماقبل تاریخ که قبلاً برای ما ناشناخته بودند، تغییر داده است.

بیشتر بخوانید  فال عشق امروز ۷ بهمن 1402 | اتفاق های شیرینی در انتظارته! + تفسیر

2- ارتش سفالی و محوطه تاریخی جینسو

در سال 1974، هنگامی که کارگران در حال حفاری در نزدیکی شهر شیان چین بودند، با یک مجسمه گلی در اندازه واقعی یک سرباز آماده برای نبرد روبرو شدند. باستان شناسان به سرعت ارتش سفالی را در این منطقه پیدا کردند که از مقبره امپراتور قرن سوم قبل از میلاد به نام Qin Shi Huang محافظت می کرد. روآن فلود از دانشگاه هاروارد خاطرنشان کرد که این مکان به همراه جینسو، آخرین پایتخت سلسله شانگ، از اهمیت زیادی برخوردار است.

شهر جینسو که قدمت آن به اواخر هزاره دوم قبل از میلاد می رسد و بسیار بزرگتر از منطقه ارتش سفالی است، دوران طلایی فرهنگ اولیه چینی را با کاخ های متعدد، سیستم کنترل سیل و حتی استخوان های نوشته شده (قدیمی ترین شواهد مکتوب شناخته شده) نشان می دهد. چینی هستند) به گفته فلد، “هر دوی این مکان ها کشف چیزهایی بودند که مدت ها فراموش شده بودند.”

3- تبرهای دستی هوکن

در سال 1797، جان فرر، عتیقه‌دان، در نامه‌ای به همکارانش، سنگ‌های تیز شده‌ای را که توسط کارگران در هوکسن، انگلستان یافت شده بود، توصیف کرد. این سنگ ها در عمق 4 متری و در کنار استخوان های حیوانات ناشناخته و غول پیکر و زیر لایه هایی که به نظر می رسید کف دریا را پوشانده بود، پیدا شد. فرر معتقد بود که این محورها متعلق به دوران بسیار دور است. حتی فراتر از دنیای کنونی.

مایک پارکر پیرسون از دانشگاه کالج لندن در این باره می‌گوید: «طبق آنچه می‌دانیم، این اکتشافات تبرهای دستی متعلق به عصر پارینه سنگی است که برای اولین بار گذشته طولانی و عمیق بشر و نظریه کتاب مقدس مبنی بر وجود جهان را آشکار کرد. در این باعث می شود سال 4004. قبل از میلاد مسیح که مسیح خلق شد.

بیشتر بخوانید  بدعهدی اثبات شده آمریکا مهمترین عامل تهدیدکننده هرگونه توافق است

4- اولوبرون

برندان فولی از دانشگاه لوند سوئد می گوید این کشتی شکسته عصر برنز که در سال 1982 در سواحل ترکیه کشف شد، یکی از شگفت انگیزترین اکتشافات زیر آب است. این کشتی که به عنوان “وال استریت در یک کشتی” توصیف می شود، درک مورخان از دوران را با افشای شبکه ای شگفت انگیز از ارتباطات تجاری تغییر داد. محموله این کشتی متروکه حداقل از 11 فرهنگ مختلف بود و شامل همه چیز از اسلحه و جواهرات گرفته تا تخم شتر مرغ، کشمش، ادویه جات و شمش مس از دوردست‌هایی مانند مصر، قبرس و آسیا بود.

5- فلورس مرد

به گفته آدام بروم از دانشگاه گریفیث در استرالیا، کشف شگفت انگیز انسان های کوچکی که زمانی در جزیره فلورس در اندونزی زندگی می کردند، لحظه ای عالی برای باستان شناسی مدرن بود. تا جایی که دانشمندان این رشته هنوز به یاد دارند که با شنیدن این خبر کجا بودند. استخوان های کوچک کشف شده در غار در سال 2003 نشان می دهد که این افراد (به نام هومو فلورسینسیس) تنها حدود یک متر قد داشتند و در کنار مارمولک های غول پیکر زندگی می کردند. بروم گفت: «این یک کشف تکان دهنده و غیرمنتظره بود.


بیشتر بخوانید  بازگشت این پرسپولیسی یحیی را سر ذوق آورد !

دیدگاهتان را بنویسید