به این کشور سفر نکنید!



آنچه دیگران می خوانند:

وزارت امور خارجه روز چهارشنبه در تشریح دلایل ممانعت از سفر هموطنان به استرالیا اعلام کرد: برای ورود به استرالیا پاسپورت معتبر و کپی پرینت ویزای صادر شده از سوی مقامات استرالیا به همراه داشته باشید. اگر نیاز به اقامت بیشتر از مدت تعیین شده در ویزا دارید، آن را قبل از انقضای ویزا تمدید کنید.

وزارت امور خارجه همچنین تاکید کرد: فعالیت گروه های افراطی و نژادپرست در استرالیا گزارش شده است. بنابراین، تهدیدهای شدید، توهین های نژادپرستانه و احتمال حملات می تواند در هر مکان و هر زمان ظاهر شود.

در این گزارش آمده است: استرالیا قوانین سختگیرانه قرنطینه گیاهان، مواد غذایی و دارویی را اعمال می کند و مجازات های سنگینی را برای نقض این مقررات در نظر می گیرد. بنابراین برای جلوگیری از پرداخت جریمه، توصیه می شود قبل از سفر به استرالیا با مطالعه محدودیت های غذایی و دارویی از همراه داشتن اقلام ممنوعه خودداری کنید. توزیع شده و باید توسط مسافر تکمیل شود. پیشنهاد می شود این فرم به طور کامل و صحیح پر شود. عدم گزارش اقلام همراه می تواند جریمه های زیادی را در پی داشته باشد.

وزارت امور خارجه یادآور شد: به درخواست های پلیس با شماره سه صفر (000) برای خدمات پلیس، آمبولانس و آتش نشانی و شماره 1800333000 پاسخ داده می شود.

بیشتر بخوانید  ما با استفاده از توان داخلی وضعیت فعلی را به نفع مردم تغییر خواهیم داد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

این گزارش ادامه دارد: ‌ ‌ اگر بیشتر از این مقدار دارید حتما گزارش دهید.

طبق اعلام وزارت امور خارجه، در صورت بازداشت و دستگیری هموطنان توسط پلیس و مقامات استرالیا، از آنها بخواهید در اسرع وقت به سفارت ایران در استرالیا اطلاع داده و درخواست دسترسی کنسولی کنند. در غیر این صورت، به بهانه قوانین حفظ حریم خصوصی، پلیس و سیستم قضایی استرالیا از اطلاع رسانی به سفارت خودداری خواهند کرد.

همچنین وزارت امور خارجه می افزاید: به همه هموطنان عزیز به ویژه دانشجویان، پژوهشگران و اساتید دانشگاه توصیه می شود با توجه به سوابق موجود در خصوص احتمال دستگیری خودسرانه و استرداد به دولت های معاند اسلام، در سفر غیرضروری به استرالیا تجدید نظر کنند. جمهوری ایران بدون دلیل موجه در سالهای گذشته مواردی از بازداشت خودسرانه ایرانیان در استرالیا و استرداد آنها به کشورهای ثالث وجود داشته است.

در این گزارش آمده است: با توجه به فعالیت برخی گروه های تروریستی از جمله گروهک سازمان منافقین و گروهک الاحوازی در استرالیا، لطفا در ارتباطات خود دقت و حساسیت لازم را مبذول فرمایید. این گروه های تروریستی می توانند شما را در استرالیا یا خارج از کشور تهدید کنند.

علاوه بر این، وزارت امور خارجه اعلام کرد که مواردی از فعالیت گروه های افراطی و نژادپرست در استرالیا وجود داشته است. از این رو، تهدیدهای شدید، توهین های نژادپرستانه و احتمال حملات می تواند در هر زمان و در هر مکان رخ دهد. از به چالش کشیدن این گونه افراد خودداری کنید و در صورت هرگونه تهدید فورا به پلیس محلی و سفارت جمهوری اسلامی ایران اطلاع دهید.

بیشتر بخوانید  کنترل فشار خون بالا با مصرف روزانه یک ماده غذایی

وزارت امور خارجه افزود: سوابق و شواهدی مبنی بر رفتار غیرقانونی و غیرانسانی از جمله دلایلی مانند نژادپرستی نانوشته در زندان های استرالیا ثبت شده است. در برخی موارد این رفتارها باعث صدمات طولانی مدت پس از آزادی و حتی گاهی منجر به مرگ زندانی می شد. بر اساس گزارش سازمان عفو ​​بین‌الملل، از سال 1999 تا 2021، حدود 500 بومی استرالیا در زندان‌های این کشور کشته شدند، بدون اینکه تحقیقات مؤثری در مورد این موضوع انجام شود. بنابراین، در صورت دستگیری یا محکومیت به زندان، بلافاصله حوادث خشونت آمیز را به صورت کتبی و ترجیحاً از طریق وکیل شخصی به مقامات محلی و سفارت جمهوری اسلامی ایران در کانبرا گزارش دهید.

این گزارش تاکید می کند: استرالیا یکی از سخت ترین سیاست های پناهندگی را دارد. مرگ یا خودکشی پناهجویان در استرالیا به دلیل رفتار غیرعادی پلیس مرزی همواره مورد انتقاد نهادهای بین المللی و داخلی حقوق بشری و حتی همسایگان این کشور بوده است. بنابراین مراقب کلاهبرداران و یا تبلیغات دولتی در این زمینه باشید و هشدارهای لازم را در نظر داشته باشید.


دیدگاهتان را بنویسید