افت شاخص بورس تهران در آخرین روز هفته


به گزارش سایت طلا،بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز آخرین روز کاری هفته در یک روند کاملاً ریزشی با کاهش 26 هزار و 22 واحد نسبت به روز قبل به رقم یک‌میلیون و 241 هزار و 38 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با کاهش 8 هزار و 310 واحد به رقم 361 هزار و 357 واحد رسید.

ارزش روز بازار در بورس به 4 میلیون و 605 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از 7.5 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 288 هزار فقره معامله و به ارزش 5 هزار و 225 میلیارد تومان دادو ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز بودند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی – ارزشی 2 درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با نگاه هم‌وزن 2.2 درصد افت کردند.

شاخص آزاد شناور 1.9 درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس 2.5 درصد افت کرد و شاخص دوم بورس 1.5 درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای هلدینگ معدنی خاورمیانه، فولاد مبارکه، گسترش نفت و گاز پارسیان، معدنی گل‌گهر، چادرملو، گروه مپنا و پتروشیمی پردیس به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 3میلیارد و 105میلیون ورقه به‌ارزش 10هزار و 469میلیارد تومان در 151هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 277واحد افت کرد و در ارتفاع 17هزار و 210واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی بیمه پاسارگاد، سرمایه‌گذاری صبا تامین و سنگ آهن گهر زمین، و بیشترین اثر مثبت بر این نماگر به نام شرکتهای فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال، کلر پارس و سپیدار سیستم آسیا شد.

بیشتر بخوانید  روسیه به ایالات متحده هشدار داده است که موشک های اولتراسونیک را در اروپا مستقر نکند

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


دیدگاهتان را بنویسید